Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipzor

kipzor New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een aardig oud tft scherm 15inch, en die is 1024*768. Heeft het dan wel nut om een HD VGA kabel te kopen? Ziet het er dan beter uit dan een normale 4:3 tv? Of kan ik beter ff doorsparen voor een beter beeldscherm ?

Alvast Bedankt

2. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    doorsparen zou ik zo zeggen ;) op 15", daar valt echt weinig plezier aan te beleven denk ik :) ik had eerst ook een klein tft scherm maar wel een 17" , veeeeeelll te klein :D ik zou dan doorsparen voor een breedbeeld schermpje van rond de 20" ;) heb ik zelf ook , en ben er heel tevreden over ;) voor rond de 250 euro heb je al een heel goed;)

3. kipzor

kipzor New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, doe ik dat eerst maar even ;), bedankt voor je reactie :)

4. CerandoX.nl

CerandoX.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je monitor kan je niet foppen :9 Hij komt zoiezo dan wel via een andere ingang binnen, mischien dat deze wel balkjes neerzet, omdat hij normaal gesproken digitaal is.

Maar goed niemand heeft dit dus geprobeerd?

5. Netherlands

Netherlands Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen of ik met mijn xbox ook kan gamen op het scherm van mijn laptop, ik heb er vandaag namelijk wel een VGA kabel in gehad maar ik weet niet hoe ik die Xbox kan vinden op mijn laptop want hij start gewoon windows op zoals gewoonlijk.:confused:

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat gaat niet werken .. die vga kabel is een vga uitgang naar monitor. je hebt een tv kaart nodigom het beeld te kunnen ontvangen

7. K-SaN

K-SaN Can't tell me nothin

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Niet geprobeerd.

Maar als jij het wilt proberen moet je wel eerst kijken of je monitor een DVI-A, DVI-I of DVI-D ingang heeft (zie je monitor handleiding ;))

Op een DVI-A en DVI-I ingang zou het misschien kunnen werken. Bij een DVI-D beslist niet omdat het daar een pure digitale signaal is en alleen een verloopstekkertje kan niet van analoog, digitaal maken...

8. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat een monitor. Ik ga deze over een tijd aanschaffen, werkt dit goed met een 360? Want ik wil wel hD kwaliteit natuurlijk! En ik heb een 5.1 surround set op mn pc, kan deze ook op de 360?

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die zou prima moeten werken in combinatie met een X360, alleen wat ik begrepen heb is dat de native reso van 1680x1050 vooralsnog niet ondersteunt door de X360. Maar gewoon de VGA kabel erbij aanschaffen en dan kun je aan de slag. Je 5.1 setje zou je volgens mij d.m.v. een optische kabel erbij aan moeten sluiten, maar dit weet ik niet zeker want daar heb ik weinig verstand van.

Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan gaat het dus terug naar 1280*720? Dat is een enorme achteruitgang!

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan er ook niks aan doen....misschien dat 1680x1050 met een nieuwe update wel ondersteunt gaat worden. Want 1920x1080 wordt bijvoorbeeld weer wel ondersteunt. En voor het geval je het nog niet wist : hou er ook rekening mee dat het beeld verticaal iets uitgerekt zal worden op een 16:10 monitor, aangezien het bronformaat van de games 16: 9 is. Niet dat dit nu zo storend is, maar dan weet je dat :)

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een nieuwe update zal die resolutie ook niet ondersteunen, omdat men de xbox 360 gemaakt hebben voor een HDTV ... dus het formaat wordt maximaal 1080

13. CerandoX.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop het eigenlijk wel ja, zou wel cool zijn iig. :) Een DVI kabeltje zou ook niet gek zijn, dan rekt het beeld iig niet uit.

Nou ja denk dat er mischien wel een oplossing voor komt, lomp dat je gewoon niet op de 360 16:10 kan instellen, als je een vga kabel er aan hebt hangen, zou wel relaxt zijn.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij een kleine moeite voor Microsoft om te zorgen dat X360 games ook in 16:10 kunnen worden weergegeven. De X360 kan dan wel voor HDTV's gemaakt zijn zoals Fardo zegt, maar een computer monitor is voor veel meer mensen beter betaalbaar als het gaat om gamen in HD.

Trouwens, Fardo....als de maximaal ondersteunde reso 1920x1080 is, waarom dan niet ook de "tussenstap" van 1680x1050 ondersteunen ? Er zijn immers minder mensen met een monitor/HDTV die native 1080p kunnen weergeven.

15. JeePee

JeePee Guest

Ja, en? 1680x1050 en 1440x900 zitten daar toch onder? De xbox ondersteund 4:3, 5:4 en 16:9, maar geen 16:10, terwijl dat de één van de meest gebruikte resoluties is.

16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    is dat zo? nog nooit van gehoort :+

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor widescreen PC monitoren wel.

18. CerandoX.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ze hebben zich natuurlijk op de TV's gericht, maar tis idd een kleine moeite om die verhouding en 1680x1050 even toe te voegen. Ik ga denk ik Bill ff een mailtje sturen. :lol:

19. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook mijn PC TFT 17"monitor op mijn xbox360 aangesloten. De hoogste resolutie die ik kan kiezen is 1280x 1024. Het beeld is veel scherper dan op de gewone TV. Maar is dit nu echt HD kwaliteit? Omdat 720p 1280x720 is?? Of moet ik hem op dus op 720 zetten??

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1280x720 is een breedbeeldresolutie....op een 4:3 monitor krijg je dan zwarte balken onder en boven, of het beeld wordt zwaar uitgerekt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina