Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Nee hoor. Een stand alone versterker is vaak beter dan een home cinema set. Losse componenten geven vaak de beste kwaliteit.

    Over je setup bubu:
    Ik zou de frontspeakers op de hoeken van de tafel neerzetten. Hoe verder ze uit elkaar staan hoe beter het geluid en dan kan je ook nog eens beter de positie bepalen waar er (bijvoorbeeld) geschoten wordt in een game. Verder wel een nette setup!
     
  2. Robincop

    Robincop Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, het geval bv bij Conker: Live and Reloaded. Vraag me dus af of het ooit mogelijk zal zijn om deze titel (en andere) nog te spelen op monitor+vga cable...
     
  3. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruiken sommige van jullie ook de DVI aansluiting? zou heb ik ook me 360 op onze HDtv aangesloten omdat deze geen component heeft.
    Zit bij de tv een Compenent naar DVI-I kabeltje.
    http://img228.imageshack.us/img228/3318/dsc004547hl.jpg

    die sluit je met een paar plugjes aan op de compenent kabel van MS en zou heb je ook HD kwaliteit.

    Maar kan ik deze kabel ook zo in de dvi aansluiting van de monitor doen?
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je monitor DVI heeft kan dat ja :D
     
  5. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dat is mooi, dan kan ik me pc gewoon met vga blijven gebruiken dmv die standaardkabel. Denk dat ik toch maar een Sumsung 940BW ga halen a.s. woensdag, zag op tweakers dat ie bij een shop hier 226E kost. Is net zo duur als je em ergens anders laat opsturen ong. dan.

    Nog 1 vraag; hoe switch je eigenlijk tussen je pc en xbox? Gewoon door een knopje (van kanaal veranderen net als op de tv?) of is het wat ingewikkelder, bijv kabel eruit halen?
     
  6. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    jupp, je kan hem handmatig switchen d.m.v. een knop, heb het scherm ook en gebruik hem ook voor pc / 360
     
  7. Robincop

    Robincop Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, als ik het goed begrijp kan je je 360 aansluiten op je monitor zonder de VGA kabel? Dit door de component kabel die bij het premium pack zit aan te sluiten op een component to DVI en deze dan aan te sluiten op de DVI ingang van je monitor?
    Ondertussen kan je dan ook nog via een VGA aansluiting gewoon je PC erop aansluiten en verwisselen tussen beide systemen met een druk op de knop? Ik zit atm vast met een VGA kabel voor mijn 360 aan mijn monitor te hangen en moet dus voortdurend onder mijn bureau kruipen om de kabels te versteken...
    Heb je geen verlies van kwaliteit met die component to DVI setup?
     
  8. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een Syncmaster 940MW en mijn resolutie is 1440x900, ik merk dat de teksten en de balken etc veels te scherp en te kartelig zijn, ik heb geprobeerd de sharpness te verminderen in het menu maar als ik dat verminder dan word het weer te vaag, er is geen goede tussenweg. Weet iemand hoe ik een mooie ''smooth'' uiterlijk krijg?

    bijvoorbaat dank!
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de 940MW, ik had de PC gewoon op 1440x900 staan via DVI-D
    En de Xbox 360 op 1366x768 via VGA en alles werkte perfect.

    Ik denk dat jouw probleem op je PC ligt.

    Edit::

    haal je Switch weg, sluit je Xbox 360 via VGA aan en je PC via DVI.
    Teminste als je videokaart dat heeft.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2006
  10. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey bedankt voor je reactie maar ik heb het opgeslost door het programma Powerstrip te download en zelf een Custom resolutie ( dit geval 1440x900 ) aan te maken :D Toch bedankt, misschien kun je me helpen op mijn nieuwe vraag hierboven? :eek:
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Humm, zet je monitor eens op 75Hz (dat doe je via je PC) dan moet het wel verholpen zijn.
    Maar ik had daar zelf geen last van, maar ik had m'n PC op DVI-D
     
  12. bubu

    bubu Guest

    jeepee need youre help!!. ik zit nu nog te kutten met brightness etc. nu had ik magiczone aangezet! zo ziet het er echt mooi uit! mooie donkere kleuren, je kan btw ook kiezen uit intelligent, demo etc. weetje wat ik bedoel?
    naja.. iig als ik magiczone zo heb ingesteld, en daarna mijn monitor uitzet, en weer aanzet moet ik telkens opnieuw magiczone aanzetten =S ik snap er niks van! als ik bijv, intelligent aanzet dat doet hij dit niet, en nu moet ik telkens magiczone selecteren, =S beetje raar en vervelend, hij slaat het niet op ofso, miss dat ik iets fout doe??
    HELP ME!!
    im talking about de samsung 940BW

    ff snel een filmpje gemaakt voor degene die ook een 940bw hebben, hoop dat je het een beetje kan volgen, maar hij slaap dus niks op =S..
    behalve Intelligent. kijk zelf maar.

    KLIKKLAK??WERK!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2006
  13. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je filmpje niet zien , maar je doet gewoon:
    menu > MagicColor > naar bijv. Intelligent > druk 1 keer de enter ( wisselen vga/dvi toets) in > de powerknop knippert dan > druk menu ( en dus niet meer naar beneden of boven! ) en instellingen zijn opgeslagen.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Zelf heb ik nooit met de instelligen lopen spelen. Hij staat bij mij nog steeds op de fabrieksinstelling. Ik vind het mooi zat :9 Ik zal zo eens kijken.
     
  15. bubu

    bubu Guest

    ja idd nexi, maar als ik magiczone selecteer, dan gaat hij naar magiczone, maar dan gaat het lampje niet knipperen hoe kan ik zover krijgen dat hij automatisch op magiczone blijft staan??
    ps. intelligent slaat hij wel op,, maar magiczone nooit echt klote! want juist zo krijg ik de mooiste volle donkere kleuren ! :mad: maar vind het een beetje klote telkens als ik wil gaan spelen dit opnieuw moet selecteren,
    Dus hoe kan ik het opslaan =S?

    edit, oowh als ik hem gewoon op magiczone zet en ik doe even niks dan knippert hij ook, maar toch moet ik als ik hem uit heb gezet gewoon weer opniew selecteren =S echt vaaaaaaag, en best wel klote,,..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2006
  16. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    welke settings gebruiken jullie nou ??
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Fabriekssettings.
     
  18. bubu

    bubu Guest

    ikke niet, ik heb teveel verschillende dingen om op te noemen =P ik gebruik iig magiczone, maar moet deze de hele tijd opnieuw selecteren als mijn monitor uit is geweest, maar zo heb je wel mooi donkere kleuren =) en niet van die fletse lichte kleuren,, gebeurd dat nou ook bij jou jeepee dat je bij magiczone het elke keer opnieuw moet instellen?
     
  19. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het gewoon op off gezet inplaats van magiczone dan heb je nog steeds een klein stukje met lelijke kleuren.
    waar slaat dat magiccollor dan op maken ze dat voor mensen die van grijs houden ofzo ?, dacht dat het juis voor betere kleuren moest zorgen
     
  20. bubu

    bubu Guest

    als je magiczone aan zet, en je maakt de v size/ h size groter heb je magiczone over het hele beeld! en als je dan bij magiczone brightness op 10 zet ofso dan is het beeld nog wel helder maar wel mooi donker zoals het hoort ;)
    en dan moet je nog een van die andere 2 op 60 zetten en weer die andere op 50 en dan heb je mooi donkere klopende kleuren ;) !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina