1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0

    :) , welke komt nou eigenlijk meer voor in de PC wereld? de digitale voornamelijk toch?

    btw, ik zie veel mensen praten over dat ze geen dvi aansluiting hebben, bestaat er niet zo'n verloopje van DVI --> VGA? ik heb er iig een hier liggen die van VGA --> DVI gaat.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof het wel ja. Tenminste, de mijne is digitaal en niet analoog. Denk dat het ook te maken heeft met hoe oud je monitor/PC is. Met het oog op de toekomst wordt de ondersteuning van HDCP ook voor PC monitoren steeds belangrijker. En dan moet je minstens een digitale DVI ingang hebben, of HDMI, en dus HDCP ondersteuning.

    EDIT : Ja die verloopstukjes bestaan ook, alleen levert je dat in theorie (is wat anders dan praktijk natuurlijk) wat kwaliteitsverlies op....omdat het signaal omgevormd moet worden.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelfs zo'n verloopstukje. nu ben ik echt cool ofniet? :cool:

    die zat bij m'n videokaart. hoe groot is dat kwaliteitsverlieg eigenlijk?
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik niet. Het is maar theoretisch, of je in de praktijk (zichtbare) verschillen zult merken betwijfel ik.
     
  5. eXperience

    eXperience New Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  6. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een vga kabel voor de xbox360?
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

  8. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een link naar het product?
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkopen ze bij de betere gameshops. Google anders even naar een verkooppunt, of kijk gewoon even op http://www.xbox.nl als je wilt zien hoe het eruit ziet :)

    EDIT : Kijk, nog makkelijker....JeePee heeft het werk al voor je gedaan :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  10. JeePee

    JeePee Guest

  11. araxius

    araxius Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    360

    hey.. ik heb een vraagje ik heb nog een Benq 17" ( Benq FP71G) staan.. zou ik hem kunnen gebruiken voor een XboX 360.. als ik de resolutie op 1280 bij 768 zet? en wat bedoelen jullie prcies met "balken" door je scherm is het ernstig of valt het mee? avast bedankt
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1280x720 is een breedbeeldresolutie. Als je monitor een 4:3 formaat heeft krijg je dus zwarte balken onder en boven.
     
  13. araxius

    araxius Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    360

    Dan past het beeld zig dus eigenlijk aan aan breedbeeldformaat.. en zal je speelscherm wat kleiner worden.. ik zal het moeten proberen denk ik of ik het erg vind of niet maarjah ik zal kijken..
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar komt het in feite op neer ja :)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Vergis je niet! De meeste monitoren hebben niet het 'denkvermogen' om de vertoonde beelden passend te maken door er balken bij toe te voegen. Hierdoor zullen ze dus extreem uitgerekt worden. Bij een 16:10 breedbeel monitor op 1280x768 is dit minimaal, maar bij een 4:3 schermpje krijg je op die resolutie onspeelbaar beeld. Je zou hem bij de meeste spellen gewoon op 1280x1024 kunnen zetten (5:4) dan heb je nog steeds vervorming, maar in mindere maten. Je kan hem ook op 640x480 kunnen zetten. Dan heb je géén vervorming, maar ook geen HD (tja, het is wat, met die schermpjes tegewoordig :+)
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    eehhr.. dat kan je toch zelf instellen... :x
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Alleen bij de hele dure schermen. Bij de meeste LCD monitoren die hier langskomen zullen geen zwarte balken gezien kunnen worden.
     
  18. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dan kan je toch nog steeds de hoogte en breedte instellen? met die irritante knopjes onder het scherm...
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, ik heb een mail naar de helpdesk van Iiyama gestuurd, en hun wisten mij te melden dat de 'goedkopere' schermen het beeld vullen en dus vervormen. Maargoed, hopelijk dat ik morgen mijn scherm krijg, dan weet ik er meer over.
     
  20. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een samsung syncmaster 711mp lcd tv/ monitor maar hoe wete ik op hoeveel p hij loopt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina