1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Wel erg jammer dat je geen Halo kan spelen wanneer je met de VGA-kabel speelt :mad: had er gister wel erg zin in, maar om nou omhoog te kijke de hele tijd (waar mn tv dus hangt) voel ik ook weinig van.
     
  2. Towel

    Towel Guest

    Jongens ik heb mn schermpje gekocht. Wat voorn resolutie raden jullie me aan te gebruiken? Maximum resolutie: 1680x1050, 22inch wide.
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik heb een vga extractor liggen wat eigenlijk een vga connector is voor een apple scherm.. kan je dan de vga kabel voor de 360 aansluiten op dit ding om op een mac te gamen?
     
  4. friden

    friden Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    1366 x 768, maar dit zou je zelf ook kunnen tweaken wat 't beste beeld geeft.

    Packard Bell is werkelijk het laatste waar ik voor zou gaan. Als je toch iets in die prijsklasse zoekt, waarom de Samsung Syncmaster 226 BW niet voor € 320.- <-> € 380.-?
     
  6. friden

    friden Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb dit topic eens helemaal door gelezen en denk dat het toch de Samsung Syncmaster 226BW 22" wordt... als ik het goed heb kun je je pc en xbox360 hier allebei tegelijk op aansluiten??

    En zie hier erg veel goede reacties staan:)
     
  7. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    DVI-D kabel naar je videokaart van je PC (dat moet uiteraard wel ondersteund worden door je videokaart) en de VGA-kabel naar je Xbox 360. Die kan ze inderdaad tegelijkertijd aansluiten en switchen tussen die twee.
     
  8. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    1366 x 768 of 1280 x 1024. Mijn ervaring is wel dat 1280 x 1024 er beter uit ziet. Deze geeft tenslotte ook de meeste pixels weer.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Op mijn tv zit ook een VGA aansluiting ( kan ook als pc scherm gebruikt worden) Raden jullie dit aan om te doen? of is Scart beter?
     
  10. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA is beter dan scart
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    OKe, dan zal k maar de VGA gebruiken :)
     
  12. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik al een tijdje mijn samsung 940BW voor mijn xbox en voor mijn pc :)

    Ik wil weten of ik screenshots kan nemen van mijn xbox 360 tijdens het spelen..
    dus dat ik via mijn pc beelden kan opnemen van mijn xbox 360.

    xbox > vga
    pc > dvi
     
  13. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds woensdag ben ik in het bezit van de Samsung SynMaster 226BW. Voor € 321,90 bij Euromaxi Computers Spijkenisse gekocht na 4 dagen wachten (bestelling zaterdag geplaatst). Het scherm is zelfs het goedkoopst van Nederland. Erg netjes. Het scherm zelf afgehaald, aangezien ik er maar 5 minuten fietsen vandaan woon. Enig probleempje is dat ik nu nog spierpijn heb van het dragen, maar het bespaarde wel € 8.- verzendkosten zullen we maar denken.

    Het scherm bevalt mij uitstekend. Erg groot als je 17 inch 4:3 (1280×1024) gewend bent en vervolgens overgaat naar 22 inch 16:10 (1680x1050). De Xbox 360 heb ik hierop aangesloten (VGA, 1280×1024 widescreen) en mijn PC (DVI-D, 1680×1050). Aangezien dit een Xbox site is, zal ik het scherm verder bespreken in combinatie met mijn Xbox 360.

    Als eerst heb ik even snel wat films gepakt om te kijken hoe het beeld er op uitkomt. Films als Ice Age, Finding Nemo en Jurassic Park 3 zijn in full screen te bekijken, TLotR trilogy, Kindom of Heaven en Titanic zijn te bekijken met kleine balkjes onder en boven. Ik denk dat dit komt doordat films zijn opgenomen in 16: 9 formaat en worden weergegeven op mijn 16:10 scherm. Ik vind dit totaal niet storend, integendeel, DVD’s vind ik er schitterend op het beeld worden getoverd.

    Mijn gedownloade trailers van Halo 3, Halo Wars, Unreal Tournament 3, Forza Motorsport 2 ogen fantastisch en laten weer eens zien wat nou next-generation nou inhoudt. Gears of War mag er ook zijn. Ik zie nu wat ik al die tijd heb gemist (mijn vorige scherm was een 17 inch Philips 1280×1024 die ik op licht samengeperst beeld speelde) en het is wéér genieten.

    Ik raad dit scherm zeker aan (geen dode pixels tot nu toe, lichte backlight bleeding wat totaal niet opvalt en het design vind ik super en professioneel). Eigenlijk zou ik een scherm nemen met een resolutie van 1920×1080 of 1920 x 1200, maar zo als je weet zien die duur (bij € 800.- begint het voor de laatst genoemde). Dan speel ik liever een tijdje iets minder (maar nog steeds beeldschoon). Over een jaar of 2 haal ik wel een 1080p scherm van Sony Bravia/ Philips Ambilight als ze wat goedkoper zijn. Als laatste wil ik nog melden dat je moet kijken of er een DVI-D kabel bij geleverd wordt.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, dat zijn bioscoop formaat films. 2.35:1 of zoiets. Welk scherm je ook pakt, je hebt met die films altijd balken. Op een 4:3 monitor is je halve beeld zwart :9
     
  15. Javdalen

    Javdalen Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW members!

    Ik had een vraagje!

    Ik ben ook vanplan binnenkort een TFT te kopen voor mijn PC en tegelijk voor mijn Xbox 360.

    Nu lees ik erg positieve plannen over de Samsung 226BW

    Maar nu kom ik voor een stuk minder geld ook een TFT tegen die erg vergelijkbaar is. De Samsung 225BW (http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/widescreen/225bw.asp)

    Hebben jullie enig idee wat nou de echte verschillen zijn? En waarom hebben de mensend die een 226 hebben gekocht voor dez gekozen, en niet voor de 225??

    Hoop dat jullie me kunnen helpen!

    Vriendelijke groet, Jasper
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    De 226BW is nieuwer en ook een stuk beter. Kijk bijvoorbeeld naar de responsetime:

    225BW = 5 ms
    226BW = 2 ms

    Dat maakt de 226 beter geschikt voor gamen. Volgens mij heeft de 226 ook betere kleurweergave en dergelijke.

    Er kan ook eigenlijk maar één reden zijn waarom de 226 duurder is... hij is gewoon beter. De 19" versie van de 226BW is uitgeroepen tot game monitor van het jaar 2006, dus je weet zeker dat je goed spul in huis haalt ;)
     
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleuren doet hij idd beter, maar het verschil in response time is niet waarneembaar voor het menselijk oog. Daar moet je met heel veel dingen op letten, mooie cijfers maar is ons lichaam wel geaffanceerd genoeg om er wat aan te hebben :+
     
  18. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    De 206BW is 20 inch en de 226BW is 22 inch. De 226BW heeft ten opzichte een hogere contrastwaarde (1000:1 tegen over 800:1). Verder zijn er geen verschillen. En op andere schermen van Samsung in die prijsklasse heb ik stuk voor stuk afgewezen. De 226BW blijft voor mij de king.
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Ik kwam er een maand achter dat in mijn 940mw van samsung een subpixel is. Kan dit nog erger worden dus dat er nog een sub(dode pixel) kan komen. Vanaf ik het scherm heb gekocht heb ik er eigenlijk nooit aangezeten behalve voor het schoonmaken.
     
  20. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms is het gewoon één pixel die uit valt maar soms is het gewoon een slecht scherm en gaan ze achter elkaar uitvallen. In elk geval op letten want je hebt binnen de garantie in elk geval recht op een nieuwe als er een aantal dode pixels in zitten. Laat je dan niks wijs maken door verkopers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina