1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raska

Raska Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ok bedankt voor de info

wordt dus een officiele VGA-kabel kopen (ik heb nu inderdaad een B-merk).

bedankt!

2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik een tijdje geleden (naja hele tijd) geleden gepost en ben sinds toen nooit echt verder gekomen. Wel zijn mijn eisen wat directer geworden, namelijk: PS2 moet erop aangesloten kunnen worden (welke manier maakt niet uit!), er moet een next gen console op kunnen, minimaal 720p (is toch wel goed, of moet ik voor 1080 gaan?) en een DVD speler. Switchen van kabels maakt niet uit. Ook hoeven er geen ingebouwde speakers in te zitten, vind ik namelijk lelijk. Help??

3. Bartholdy

Bartholdy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze allebij in de winkel staan waar ik werk...
    De 226 heeft een wat helderder beeld, felle kleuren en een hoger contrast, hij ziet er in eerste instantie indrukwekkender uit.
    Maar ga je eens goed kijken in bijv. verkenner van windows dan zie je dat veel te veel contrast afgeeft en dat dat ten koste gaat van de detail van bijv. lijntjes (soms verdwijnen ze zelfs)en de grijswaardes van de verkenner balken. Ook met foto's maakt hij een fraaie eerste indruk maar ook hier maakt hij er een potje van. Blauw is zeer overdreven blauw en rood klopt niks van (bekijk maar eens een foto van een ferrari.. wat orange-rood moet zijn geeft hij donker-rood weer) dit soort dingen kan je dus niet zo maar even in de instellingen corrigeren. En hij laat ook weinig doortekening zien in donkere partijen van een foto. De 225 doet het een stuk neutraler en laat in "verkenner" de juiste detail en grijswaardes zien. Trouwens de 20" 205 is nog veel beter naar mijn mening. Zeer veel contrast maar niet met de oversturing van de 226. Mijn favoriet dus....
    Mijn referentie is een zeer goede iiyama 22" CRT pro.

4. nordin_nador

nordin_nador Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een xbox360 console en een VGA kabel de officiele van microsoft (30euro). De Xbox360 heb ik aangesloten op een iiyama 19inch widescreen.

Welke resolutie moet ik kiezen voor het beste kwaliteit? en moet ik voor widescreen kiezen?

Alvast bedankt,

5. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Als het een Widescreen monitor is wel jah.
    Kwa resolutie moet je eventjes kijken wat jou hoogste resolutie is. 1440 x 900 volgens mij (zo snel dat ik het eventjes op kon zoeken).
    Dan zoek je en resolutie die precies zo groot is, of anders net ietsjes kleiner.
    Iets groter kan ook, maar dan heb je kans dat hij een beetje van het beeld afhaald (boven & onder 5 pixels bijvoorbeeld).
    Gewoon doen wat jij zelf het lekkerst vind.

6. nordin_nador

nordin_nador Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1440x900 is het beste voor mijn scherm maar dat staat helaas niet in het dashboard.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kies je 1360x768.

8. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heren,

Ik ben sinds begin deze week eigenaar van een 226 :thumbs:

Nu heb ik hem aangesloten op VGA met de Microsoft VGA kabel, alles is goed en harstikke mooi beeld.
    Nu is mijn vraag: als ik een VGA to DVI changer koop en deze op mijn beeldscherm naar xbox360 toe aansluit,
    http://http://www.stefan-computers.nl/winkel/?p=productMore&iProduct=1622
    (zie link) heeft dit nut? Qua graphics of iets?
    Ik heb dit niet ergens in dit forum terug kunnen vinden..

Merci :)

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal geen nut hebben denk ik, het originele signaal blijft analoog.....als je het mij vraagt is het onzin om zo'n verloopstukje ertussen te hangen.

10. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar zeker ben je niet :)
    Het zou toch mooi zijn als ik meer uit de monitor kan trekken..

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker ben ik nooit. Maar het gaat in dit geval om een bronsignaal wat er toch niet beter op wordt. Zo'n verloopstukje zou wel van pas komen als je bijvoorbeeld alleen een DVI ingang zou hebben, maar in dit geval zie ik er het nut niet van in. Aan de andere kant : die dingen zullen geen drol kosten, dus je kunt het proberen....mocht je geen verschil zien heb je in ieder geval niet veel geld over de balk gesmeten :)

12. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oké, ik snap.
    En inderdaad dingen zijn niet zo duur, dus het zou de moeite waard kunnen zijn. Tot nu toe ben ik toch uiterst tevreden met wat ik heb. I.i.g. bedankt voor de reactie :thumbs:

13. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag de samsung syncmaster 226 en vind het een prachtig scherm. Maar er zitten geen boxen ingebouwd niks deze wil ik er graag opzetten. Zijn er speciale boxen speciaal voor dit scherm?

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je wilt er boxen opzetten ? Of bedoel je naastzetten ? In het laatste geval kun je vrijwel ieder willekeurig PC speakersetje gebruiken, toch ?

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    In welke aansluiting moet ik die stoppen dan?

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het apparaat waar je geluid vandaan komt (je PC of console dus).

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Aha ok thnx man! :) hij is voor me 360. Dus dan moet ik zeker boxen hebben met usb?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nope, in het geval van de 360 hang je je speakers ofwel aan je Component, ofwel aan je VGA kabel. D.m.v. jackplugje en/of tulpstekkers :)

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm hier raak je me een beetje kwijt helaas: alle boxen die ik bezig eindigen op zo`n klein dun stekkertje. Maar ik zie geen mogelijkheid om deze aan mijn vga kabel te koppelen?

Ik zoek even een afbeelding van een jackplugje ^^

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij bedoeld is een 3,5 mm jackplugje, waar ik het over had dus ;)
    Bij je VGA kabel zit als het goed is een klein tussenkabeltje waar je aan de ene kant dat jackplugje instopt, de andere twee uiteinden zijn tulpstekkers die gaan weer aan je VGA kabel, en die kabel gaat in je monitor. Kun je het nog volgen ? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina