Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik game op dit moment op een Samsung SyncMaster 940 BF en niets kan nog aan dat beeldscherm tippen, echt een super beeldscherm, zowel voor Xbox / Xbox 360 en pc

2. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat dit het verkeerde forum is, maar ga niet voor 1 vraagje aanmelden bij een ander forum.

Nou, ik heb een playstation rgb kabel van Snap. Wat is nu het voordeel ten op zichte van de bijgeleverde kabel?

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je TV een RGB-scart ingang heeft levert het een scherper plaatje op t.o.v. een gewone Scart-kabel :)

4. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een idee welke Samsung schermen met een resolutie van 1920×1200 1080p ondersteunen via VGA? Samsung SyncMaster 245B, Samsung SyncMaster 244T? Zijn er überhaupt wel wat schermen die dit kunnen (1080p door VGA)?

5. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is zo'n rgb-scart niet het zelfde formaat als een gewone scart?

6. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Doh.. Waar denk jij dat 1080 voor staat?!
    Das een resolutie van 1920x1080 .. Dus als je dat op je monitor wil, moet je ook die resolutie ondersteunen ;)
    Een stapje lager, die de Xbox ondersteund is 1280x1024.. Die heb ik gekozen, aangezien mijn monitor 1680 x 1050 is.. Bij 1920*1080 zaagt ie er dus wat vanaf..
    Verder ondersteund Xbox 360:
    1366x768, 1280x768, 1280x720, 1024x768, 848x480, 640x480
    Klik

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een SyncMaster 244T, helaas ondersteunt deze net als de meeste, naar mijn weten zelfs alle, schermen alleen native 1920x1200 over het digitale kanaal, DVI dus. Als ik mijn 360 op 1920x1080 instel via VGA krijg ik wel beeld maar heb ik last van overscan. PC via DVI werkt echter prima op 1920x1200.

Laatst bewerkt: 10 jun 2007
  8. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag was bedoeld aan mensen die er verstand van hadden en niet aan de mensen die zo maar iets blèren van ‘‘ja dat kan!’’. Een hoop schermen hebben die resolutie wel, maar kunnen enkel digitaal 1080p aan en mijn vraag was of dat ook analoog (via VGA dus) kon.

Oké, bedankt. Ik denk dat ik maar voor de Xbox 360 Elite ga als ik een nieuw scherm van 1920×1200 heb aangezien deze een HDMI-aansluiting heeft (door middel van een DVI -> HDMI adapter 1080p halen).

9. DanJen

DanJen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraagje. IK heb in het xbox menu de verkeerde resolutie gekozen (nadat ik eerst wel de juiste had, maar ik was wat aant klooien) en nu zegt mijn splinternieuwe plasma tv: resolutie niet ondersteund.

Ik weet dus welke resolutie ik wél moet kiezen, maar hoe krijg ik het weer terug gezet naar de standaard instelling?

Ik kijk nu weer dvd's en hd-dvd's en speel spellen met de component kabel, maar zou de vga kabel ook weer graag aan het werken krijgen.

Iemand enig idee hoe ik de xbox vga resolutie weer op de standaard instelling krijg, zodat ik hem daarna weer op de resolutie kan zetten die mijn tv ondersteunt?

Heb trouwens een Samsung 42q91, prachtig toestel!

Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  10. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de component cable kan je de Xbox 360 weer naar de fabrieksinstellingen zetten (naar de standaard instellingen dus). Kijk hiervoor bij system settings. Als je dit hebt gedaan dan kan je de VGA kabel weer gebruiken en dan meteen de goede resolutie kiezen. Dat moet werken. :)

11. WTZ

WTZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij helpen? Ik zit te twijfelen tussen 2 monitors van samsung de 931BW (1440 x 900) en de 206BW ( 1680 x 1050).Nu hebben ze allebei een resolutie die niet direct door de 360 ondersteund wordt. Welke zou het scherpste beeld geven? Maakt het uberhoupt verschil?

12. Ninto

Ninto Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een 22" LG widescreen en ik heb een paar probleempjes. Mijn scherm word een beetje onscherp en lettertjes gaan kartels vormen. Ik heb hem op 1360x768 en Expanded staan met Call of Duty 3. Moet ik soms iets aanpassen?

13. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Na 1920x1080 (wat deze beide monitoren niet kunnen), is 1280x1024 de hoogste resolutie.
    Dit kan die eerste niet en de tweede wel aan..
    Nog één stapje kleiner is dan 1366x768, deze kunnen ze allebei.
    Hoemeer pixels, hoe scherper..
    Teminste, dat dacht ik.

Denk dat je ook even moet kijken naar de Responstijd en contrast ratio.

@Ninto: Zou niet weten. Waarom heb je trouwens expanded, bij mij valt het op dat hij de meeste games dan wel érg donker weergeeft..
    Wordt hij het zomaar? Eerst deed ie het wel altijd normaal?
    Misschien heb je je Xbox net verplaatst? Probeer je stekkers eens opnieuw te connecten.

14. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel wat problemen gehad met die resolutie. Volgens mij vertalen sommige spellen zich niet goed naar dat voormaat. Ik heb de settings nu op 1280x1024 en dat ziet er wel goed uit. Ik denk toch wel wel dat je scherm die ook kan hebben...:)

15. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er stoer uit. Maar hoe zit het met de resolutie? Speel je in 1280X1024?
    Ik wil namelijk ook deze 226bw kopen, voornamelijk vanwege mijn grafische achtergrond. maar ik wil mijn 360 er ook aanhangen.
    Nu lees ik hier en daar dat het beeld minder scherp wordt bij deze resolutie.
    Hoe zijn jouw ervaringen??

Peace,
    Rich_Art. ;)

16. JeePee

JeePee Guest

Beeld is vlijmscherp.

17. Rich_Art

Leuk Bevonden:
    1
    Cool. Thanks for the reply.
    dan wordt het dus toch maar deze 226BW.

Peace,
    Rich_Art. ;)

18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik kan alleen maar met JP instemmen :)

19. Rich_Art

Leuk Bevonden:
    1
    Top mannen.... Ik ga hem morgen maar kopen.. ben erg benieuwd. Ik kan wel een wat grotere scherm gebruiken voor mijn 3D gebeuren, en dat de 360 er beter mee tot zijn recht komt is dan heel mooi meegenomen.

Peace,
    Rich_Art. ;)

20. Ni7ro X

Ni7ro X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kga em ook over een weekje of 3 kopen vertel hoe hij is als ju em hebt :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina