1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zelfs meer dan HD. Het beeld is HD van af 720x1280, daar zit je met 1280x1024 dus ruim overheen. :cool:

2. Tossif

Tossif Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ohww relaxx.. maarja ik vind 19 inch echt meer dan genoeg maar wat is nou eigg mooier 1280 x 1024 of 1080i in theorie ? ik vind het eerste op mn pc scherm et mooist. miss komt et ook omdat mn tv 41 inch is.. maar wat ik nog et raarst vind ik heb mn tv jaartje terug gekocht en stond geen hd ready op maar hij ondersteund wel gwn 1080 i.

Laatst bewerkt: 27 aug 2007
  3. stefan83

stefan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste 360 collega's,

Sinds kort heb ik ook een 360 en heb deze aangesloten op mn 19 inch iiyama monitor (Crt). Alleen heb ik het idee dat de kwaliteit precies hetzelfde is als op m'n breedbeeld tv. Als je bij sommige games in de verte kijkt ziet het er een beetje mistig uit en wordt het pas scherper als je het object nadert. Hoor graag van jullie groetjes !!

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Heb je wel resolutie aangepast in je dashboard?

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    no problem :)

6. Tim_S

Tim_S Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn nieuwe samsung 226cw binnengekregen en met de pc werkt hij prima. Als het goed is ontvang ik vandaag me vga cable zodat de xbox erop kan.

Nu is mijn vraag, is het met een samsung 226 ( bw of cw) monitor mogelijk dat je 2 aansluitingen erin hebt? Dus 1x hdcp voor de pc en 1x vga aansluiting op de xbox360?

Het gaat mij erom dat ik dus niet steeds de monitor kabel hoef de connecten/disconnecten.... Natuurlijk mag er maar 1 apparaat tegelijk aanstaan neem ik aan?

Wie heeft hier ervaring mee?

7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Xbox 360 via VGA
    PC via DVI

Zit er op het scherm een "source knop", waarmee je eenvoudig van apparaat kan switchen. Je kan ze dus beide zonder problemen aanzetten.
    Dat is de ervaring met mijn 226BW ;)
    Veel plezier met je scherm trouwens.

8. Tim_S

Tim_S Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor het snelle antwoord! Ja ben er erg blij mee, haarscherp beeld en gaming is ongeƫvenaard als je van een kleinere crt komt*)

Nu nog even wachten op die vga voor mijn xbox en verwacht ook hier weer een mooi beeld, vergeleken met mijn normale breedbeeld tv beneden:)

Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  9. stefan83

stefan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik draai nu op een resolutie van 1280*768 ik kan ook nog hoger kiezen maar ik heb het idee dat ze allemaal op elkaar lijken. Als ik me 360 aan sluit op m'n breedbeeld is de kwaliteit hetzelfde. Bij het spel ninety nine nights
    zijn de monster eerst een beetje wazig en naarmate je dichterbij komt pas scherp of hoort dat gewoon ???? Ben bang dat ik niet op 100 procent HD draai.

10. stefan83

stefan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    =(=(Oh ja en soms wil het beeld ook een beetje laggen
    gaat het opeens heel langzaam. (maar dat is heel af en toe)

11. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel echt HD als je 1280x768 draait maar als je hoger kan moet je dat natuurlijk doen. Ik moet wel zeggen dat 99N niet echt het beste spel is om HD te ervaren. Download gewoon wat mooie demo's en bekijk die. Dan zou je toch zeker wel verschil moeten zien.

Dat ligt denk ik meer aan het spel. Zitten nogal wat framedrops in.

12. stefan83

stefan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm misschien maar ik heb het bij meeste spellen wel. Bijvoorbeeld bij gears of war zijn de gebouwen in de verte een beetje wazig of mistig. Ik had verwacht dat alles ook in de verte scherp zou zijn.

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Download bioshock demo (of koop de game, dat mag ook ;))
    Speel eerst even op 640*480, en vervolgens op HD resolutie. Moct je geen verschil zien, zou ik een nieuwe monitor kopen, of naar de opticien gaan ;)

14. stefan83

stefan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe okay duidelijk. Zal ik even downloaden dan. thnx

15. Goemmieknoepfel

Goemmieknoepfel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vierkante Monitor

Hey, het is allemaal bizar veel te veel lezen, dus doe ik het op de makkelijke manier. Het is waarschijnlijk al honderd keer gevraagd, maar ik heb een HP P1230 monitor (die ik voor 150e gekocht heb <- tip). Hij gaat tot 2048x1536 op 85Hz, dus op zich zou dat geen problemen moeten opleveren. Probleem is dat ik hier vanalles lees over zwarte balken op vierkante monitoren en daar ik nog geen xbox 360 heb en deze monitor de enige manier is om te spelen wil ik het eerst zeker weten. Het merendeel van de tv's die geen duizenden euro's kosten is namelijk ook vierkant en daar heb ik nog geen balken op gezien. Daarnaast kan ik het beeld als ik een breedbeeldresolutie instel met de osd van mijn monitor helemaal rechtzetten.
    Mijn vraag dus: kan ik op de monitor in kwestie gewoon fullscreen (en dit is vooral met betrekking tot Halo 3, want dat zal de komende maanden toch het enige spel zijn dat ik speel) spelen.

16. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kans is groot dat je op je 'HP P1230' zwarte balken krijgt. Als je dat niet wilt kan je een HDTV kopen of als dat te duur is voor een breedbeeld/widescreen PC scherm kiezen, zoals de Samsung Syncmaster 206bw of Samsung Syncmaster 226bw.

17. r.n

r.n You'llNeverWalkAlone

Leuk Bevonden:
    0
    kan je de 206bw van harte aanrade! 226 dus eigelijk ook want is het zelfde alleen grotere variant

18. Goemmieknoepfel

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is alles boven de 0e me te duur, daar ik een perfecte monitor heb waar ik ook tv mee kan kijken. Waarom geeft een vierkante monitor balken, terwijl vrienden van me spelen op tv's van 30 jaar oud zonder balken?

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een vierkante monitor/TV zou voor zover ik weet alleen zwarte balken onder en boven moeten weergeven als de ingame geselecteerde resolutie, en daarmee ook aspectratio, een breedbeeldvariant is. Het kan ook zijn dat er geen balken worden weergegeven en je beeld gestretched wordt om alles beeldvullend te krijgen, dit hangt af van je type monitor/TV.

Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  20. Goemmieknoepfel

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, niemand die ik ken met een xbox 360 heeft het geld gehad om ook maar een breedbeeld tv te kopen en bij geen van allen heb ik balken dan wel een uitgerekt/ingedrukt beeld gezien (en we hebben het hier over van die tv's van hout en zonder afstandsbediening)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina