1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmmm...misschien is die 931 BW
    ook wel wat voor mij:)
     
  2. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook kiezen dat je hele kleine zwarte balken hebt en geen vervorming krijgt? Of heb ik dat ergens anders verkeerd gelezen? En heb je bij de Samsung 940MW geen blacklight bleeding? Ik ga misschien de Samsung 940MW kopen als game scherm voor me Xbox360 en om er op tv te kijken.

    Maar heb ook de volgende schermen op het oog:
    -Samsung 931BW
    of
    -LG L194WT
    of
    -Samsung 203B
    of
    -SAMSUNG 205BW
    of
    -SAMSUNG 206BW

    Of heeft iemand een betere suggestie als game scherm voor de Xbox360? Dan hoor ik die graag :)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Niet mogelijk. Je krijgt hoe dan ook (minimale) verticale uitrekkingen.
     
  4. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    O ok, ik game nu op Acer AL1751 (4:3 verhouding) daar krijg ik gigantische zwarte balken daar irriteer ik me echt aan. Maar welke van de schermen die ik opnoemde in me vorige post is het best?
     
  5. JaysonX

    JaysonX "THE" X !

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de 940 BW. Vraagje : Ik heb mijn PC via DVI aangesloten en de 360 via VGA. Is het mogelijk hiertussen te switchen ? (Toetsencombinatie o.i.d?)
     
  6. DrOetkerNL

    DrOetkerNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat het hetzelfde is als bij mijn 205 BW, bij deze moet ik het derde knopje van rechts indrukken om te switchen tussen dvi en vga. Tekentje op de knop is een vierkantje met een pijltje naar links, hopelijk heb je hier wat aan.
     
  7. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
  8. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb zelf de samsung syncmaster 225bw. Is nog 1 slag groter dan die je er bij hebt staan. Ik ben er in elk geval erg tevreden mee. Neem aan dat die kleineren nagenoeg het zelfde zijn maar een tikkie goedkoper.
     
  9. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    k ben van plan om een syncmaster 931c aan te schaffen ,maar nu vroeg ik me af .Moet ik elke keer met de kabels stoeien als k wil xboxen, want ik wil hem namelijk voor pc en de 360 gebruiken.

    grtz
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er een DVI aansluiting op die monitor zit zou je je PC daarop aan kunnen sluiten, en de X360 via VGA. Dan is het probleem opgelost.
     
  11. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet BIGGA84 wel een video kaart hebben met DVI ondersteuning toch? Of heb ik dat mis? :{

    Als ik jouw was zou ik toch maar voor een widescreen PC scherm gaan. De kans dat je met de syncmaster 931c (grote)zwarte balken onder en boven krijgt bij de meeste games is groot. Omdat de syncmaster 931c een beeldverhouding heeft van 4 : 3. Bij een 16 : 9 beeldverhouding is de kans het kleinst dat je zwarte balken hebt en bij een 16 : 10 krijgt je bij bepaalde games kleine zwarte balkjes onder en boven. Zelf game ik op dit moment op de Acer AL1751, dat is ook een 4 : 3 verhouding scherm. Heb bij de meeste games zwarte balken en dat is zwaar irritant vind ik zelf. Als je mijn beeldscherm in 5 delen zou delen is totaal 2/5 een zwarte balk, dat is best veel vind ik zelf. Voor de rest is het prima scherm, maar die zwart balken maken het minder. Ik ga waarschijnlijk 1 van de volgende schermen kopen voor als scherm voor me Xbox360.
    -Samsung 931BW Tussen de €250 en €300
    -LG L194WT € 219,00
    -Samsung 203B € 279,00
    -SAMSUNG 205BW € 326,00
    -SAMSUNG 206BW € 328,00
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2007
  12. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de reacties.:)
    en de Samsung SyncMaster 226BW is dat een geschikt scherm om 360 op te spelen?
     
  13. MikMakMan

    MikMakMan Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    hier heb je een link naar de 226BW. Volgens mij (aan de specs te zien en aan de reacties) is het een van de betere schermen!
     
  14. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    maar is een contrast ratio van 700:1 niet een beetje laag?
     
  15. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt mee hoor, je ziet soms PC schermen met 1000:1 of 2000:1 maar dat is ook pas wanneer je dat scherm op een PC hebt aangesloten en een driver hebt geïnstalleerd. Dus dat 2000:1 is dan pure bulll-shit want dat is eigenlijk zonder die driver 700:1 of 800:1 contrast ratio.
     
  16. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was daar zelf eerst ook bang voor maar het valt me 10 keer mee. Ik merkte zelfs dat bij schermen die een hogere contrast ratio hebben ik de helderheid terug schroef omdat het heel onprettig kijkt.
    Juist omdat de monitoren zo'n scherp beeld hebben is het wel prettig dat niet elke pixel heel licht is.
    Alles is prima helder te zien en de kleuren komen er mooit uit, je merkt het eigenlijk alleen als je een lamp of iets dergelijks hebt die op het beeldscherm schijnt. Maar dat soort dingen zijn makkelijk te voorkomen.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die 226BW is echt de bom! :D
    Nu nog 400euro bij elkaar rapen om hem te kopen..
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, maar ik heb me dan ook niet verdiept in de specs van zijn videokaart. Ik gaf simpelweg een mogelijke oplossing voor het kabel probleem :)
     
  19. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    O ok, moet die dan zelf maar even nakijken of zijn video kaart een VGA en DVI aansluiting heeft :p
     
  20. CyberWhore

    CyberWhore Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal, redelijk nieuw hier...

    Anyway, ik game nu op een enorm oude tv van zo'n 20 jaar oud of zo, ik weet het, verkrachting van die mooie x360 graphics mogelijkheden, maar heb nu eenmaal niet voldoende geld voor een mooie tv. Anyway, heb hier thuis een pc scherm ontdekt, een phillips 18.1 LCD brilliance 180p ofzoiets (heel juiste naam ken ik niet, maar het is iets in die richting...) Nu is dit scherm wel een pak kleiner dan mijn teeveetje, maar daar neem ik genoegen mee. Als aansluiting heeft ie zo'n blauwe 15 pin kabel, die vastzit aan de monitor, dus via die kabel van microsoft zou ie moeten werken op mijn x360 right? Nu is mijn vraag de volgende: aan dit scherm zitten boxen geleverd... weet niet of dit geluid goed is, maar dat kan ik dan nog zien, alleen is er geen extra ingang voor het geluid, komt dit dan via die 15pin blauwe kabel??? Scherm heeft m'n vader gekregen van z'n bedrijf, dus heb het nog nooit aangesloten, maar vraag me gewoon af of die speakers die in het scherm zijn geïntegreerd gaan werken met de x360? Anders moet ik m'n 4.1 speakerset van m'n pc loskoppelen elke keer als ik wil gamen, en daar heb ik geen zin in...

    Alvast bedankt voor hulp. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina