1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik zit er aan te denken om mijn 360 eventueel aan te gaan sluiten op mijn computer beeldscherm (goh...GTA is vandaag uitgekomen, hoe komt ie opeens op t idee ;)).
    Ik heb een Acer Al2416wb:

    [​IMG]

    Specificaties:
    Resolutie 1920x1200 pixels
    Responstijd 5 ms
    Helderheid 400 cd/m²
    Contrastverhouding 1000:1
    Beeldschermdiagonaal 24 "
    Beeldscherm TFT LCD
    Aantal kleuren 16.7 M
    Pixelpitch 0.270 mm
    Frequentiebereik horizontaal 31.5 - 80 KHz
    Frequentiebereik verticaal 56 - 75 Hz
    Horizontale grootte beeld 518 mm
    Verticale grootte beeld 324 mm
    Kijkhoek, horizontaal 160 °
    Kijkhoek, vertikaal 160 °
    VGA poort(en) 1


    Nou heb ik in dit topic al gelezen dat ik een Xbox 360 VGA HD AV Cable nodig heb. Klopt het dat ik dan dus wel telkens als ik wil xboxen, m'n computer moet uitzetten en het beelscherm op de xbox aan moet sluiten? Ook wil ik graag weten of dit beeldscherm van Acer geschikt is om op te xboxen. Geeft het de games in 1080p weer? Want nu heb ik een HD-ready tv, 780p dus, dus als het grafisch niet verbeterd weet ik niet of dit een goed idee is? Behalve dan het formaat, want dat tv'tje is maar 17 inch ofzo! Maar goed, graag wat advies, want ik heb van dit soort dingen zelf echt GEEN verstand!
    Ook even aangeven wat ik naast die kabel nog meer moet aanschaffen! Niet dat ik thuis kom en dan opeens nog een kabeltje ofzo mis terwijl de winkels al dicht zijn!
    En misschien kan ook iemand me vertellen waarom ik WEL op mn beeldscherm moet gaan gamen, of waarom juist NIET?
    O...en wat kost die kabel ongeveer? Beter nieuw in de winkel kopen, of kan ik m ook ergens via de bazaar of marktplaats krijgen?

    Alvast bedankt voor het advies!
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2008
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1. Je hoeft je PC niet persé uit te zetten, maar wel je kabel uit je monitor en die van je xbox erin.
    2. De games kunnen in 1920x1080 weergegeven worden, dus mooier dan op je huidige TV.
    3. Je moet naast de Xbox 360 VGA HD AV Cable ook nog een tulp naar 3,5mm jack stekkertje kopen voor je audio, die kan je dan via je mic in van je PC door de boxen van je PC laten komen.
    4. Waarom wel: +7" beeld, fullhd beeld, beter beeld!
    5. Weet niet waarom niet.
    6. Kabel kost €30
     
  3. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Bedankt voor het antwoord, al mn vragen beantwoord :thumbs:! Zag trouwens ook in dit topic volgens mij ergens iets over een kvm switch, is dat misschien ook wel een goed idee voor mij? Maja, telkens kabeltje wisselen is ook niet zo héél veel werk!
    Maar goed, denk dat €30 t ook best wel waard is als het idd én groter beeld is én full hd! Kan ik die kabel en zo'n tulp overal kopen (Dynabyte, Dixons)?
    En als ik het gekocht heb, kan iemand van hier dan uitleggen hoe ik alles moet instellen? Want nogmaals, ik heb hier echt de balle verstand van :confused:!

    Alvast bedankt!
     
  4. Abe

    Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Ergens in dit topic werd genoemd dat je een update kon downloaden voor VGA zodat je meer opties had. Waar kan ik die update dan downloaden? Hoe werkt dat precies..
     
  5. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    KVM switch: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2646119
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je heb dus die VGA kabel nodig van MS of van een goedkoper merk (ik heb die van 't goedkopere merk, die doet 't ook prima, joytech is dat) en de tulp > 3,5mm jack, waarvan een duidelijk plaatje in de startpost staat. Zo'n ding kost 1 of 2 euro, no big deal dus.
    Ik heb even een plaatje voor je gepaint waar de uitleg bij staat :):
    [​IMG]

    Je kan ook zoals in de startpost staat een tulp - 3,5mm jack female kopen zodat je aparte boxen direct aan kan sluiten op je 360, maar als je die boxen ook gebruikt voor je PC is dat niet zo'n handige optie. Als je het zoals mij gebruikt moet je even in Windows je instellingen veranderen zodat het geluid dat bij je microfooningang erin gaat meteen weer via je boxen eruit komt, dat doe je op de volgende manier:
    1. Open de geluidseigenschappen zodat je het volgende scherm ziet. Dit kan via Start>Programma's>Bureauaccesoires>Entertainment>Volumeregeling.
    [​IMG]
    2. Zorg ervoor dat het vinkje bij microfooningang uitgevinkt is, zoals op bovenstaand plaatje.
    3. Door een beetje met het schuifje te prutsen kan je ervoor zorgen dat het geluid ongeveer even hard is als wanneer je gewoon de boxen voor je PC gebruikt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op je PC een mp3-tje af te spelen en tegelijk op je 360 een beetje door 't dashboard bladeren. Zorg ervoor dat het geluid ongeveer even hard is.
    4. Je heb nu prima geluid via je PC. Je PC moet uiteraard wel aanstaan voor er geluid uit komt, en ingelogd zijn op een account.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  7. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Thnx voor je uitgebreide antwoord, nou moet t wel lukken! Ga vandaag ff de stad in en zal ff kijken of ik die kabel en zo'n plug alvast ergens kan vinden! Als ik dan nog meer vragen heb post ik ze hier wel weer ;)!
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    No problem, ben er best trots op ;)
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Gister de kabel gekocht, bleek zelfs zo'n tulp bij te zitten! Maar nadat ik alles aangesloten had en op de xbox de resolutie wilde instellen, kon ik deze niet op 1920x1080 zetten? Dan was het beeld namelijk veel te breed? Ik heb m nu op 1280x1024 gezet en dat paste wel prima. Maar m'n vraag is hoe ik 1920x1080 kan laten passen? Moet ik dan gewoon de instellingen van mn beeldscherm aanpassen?
    Ziet er trouwens wel super uit! Die 7 inch extra is wel echt top!
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, je heb een 24" monitor maar je kan 'm niet op 1920x1080 zetten? :confused:
    En je windows dan, die past wel gewoon op 1920x1200?
    Dan heb je je instellingen van je monitor verkeerd staan, want dan schaalt ie denk ik op de verticale lijnen, en dan maakt ie er 1200 verticaal van, waardoor het horizontaal ook uitgerekt wordt. Kijk even in je instellingen van je monitor of je ook een optie heb om het beeld 1:1 verhouding te laten of dat hij hem uitrekt dat het allemaal wél past..
     
  11. Towel

    Towel Guest

    En ben van plan om de Benq G2400W te kopen (schijnt een top scherm te zijn). Nu zit ik alleen met die pixelgarantie, die is belachelijk duur bij de meeste online webstores. Wat denken jullie over die garantie? Bij Kijkshop ICT kan k um namelijk voor 350 kopen en dan met 20 euro pixelgarantie. Dit scheelt toch veel tegenover de 330 + 80 euro die je in andere winkels ziet. Graag jullie meningen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij heb je tegenwoordig geen pixelgarantie meer nodig. Het productieproces van LCD is nu wel volwassen genoeg zodat je geen dode pixels meer heb bij aankoop.

    Ik heb een maand geleden de HP w2408h gekocht met geen extra garantie oid, en 't scherm is perfect :) Maar goed wil je de garantie dat je een perfect scherm krijgt, koop dan garantie :+
     
  13. DutchNeon

    DutchNeon Active Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week m'n mooi grote TV kapot gegaan. Bovenkant en onderkant werken niet meer, en een mooie 3 kleuren scheidinglijn bij de randen van het 'verkleinde' beeld.

    Nu heb ik dit beeldscherm al een jaar voor m'n pc -->

    http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/acer/al_1914_ms/specs.rhtml

    Als ik dan een AV naar VGA kabel koop, zou ik problemen ondervinden voor m'n xbox360 op dit scherm? maximum resolutie is 1280 X 1024. Ook problemen met de bitmapping? Heb 2 boxjes naast het scherm staan, dus dat zou geen probleem zijn (zet de xbox360 dan gewoon naast m'n scherm neer --> groot bureau).
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Zoals Lenny-t al zegt is de kans tegenwoordig erg klein dat je bij aanschaf een dode pixel hebt.

    Heb zelf een tijd terug de 940BW van Samsung gekocht. Heeft 1 dode pixel maar die is echt niet te zien. Ik weet dat 'ie er zit omdat ik bij instalatie op m'n laptop een volledig groen, een volledig rood en volledig blauw scherm heb bekeken (bij 3 dode pixels heb je geen pixelgarantie nodig maar geld de fabrieksgarantie al). Ik had er dus 1 (te weinig om op te sturen naar Samsung maar ook te weinig om last van te hebben). Een pixel is zo klein... zeker op een 24" scherm met hogere resolutie. Je ziet het alleen bij een bepaalde kleur, maar dan moet je er wel op letten.

    Mijn tip: doe het niet. 1 of 2 dode pixels zie je niet, en bij 3 of meer kan je hem opsturen naar de fabriek geloof ik.
     
  15. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: verkeerde thread, sorry :9
     
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb van de week een nieuwe 22 inch scherm gekocht de Samsung 2232BW ,dat is de opvolger van de 2226BW ,en ik ben zeer tevreden over het scherm , hij is lekker snel (2ms)en een duidelijk en mooi beeld !
     
  17. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Top scherm, geen extra garantie kopen, is die 80€ niet waard.
    Ik heb geen dode pixels (G2400W)
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Windows past idd gewoon op 1920x1200! Kan verder ook helemaal niks aan de instellingen aanpassen?? Als ik op t menuknopje op mn beeldscherm druk krijg ik maar een heel simpel vaag menu'tje waar ik bijna niks kan aanpassen! Iig helaas niet om t beeld smaller of breder te maken.
    Als ik kies voor 1280x1024 dan past t prima en zegt t beeldscherm ook dat het ingesteld is op 1280x1024. Maar als ik de xbox op 1920x1080 zet, dan zegt het beeldscherm dat het op 1280x1024 staat? Maar ik kan hier niks aan aanpassen!
    Weet iemand hier misschien hoe ik dat kan instellen op een Acer AL2416W?

    Hier een afbeelding van hoe het er uit ziet:

    [​IMG]
     
  19. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ga geregeld met een stel vrienden lekker gamen bij elkaar thuis en dan gaan we een weekend gamen. We nemen altijd onze eigen consoles mee maar ik ben nu opzoek naar een mooi scherm. Ik kan kiezen tussen die TFT (pc) schermen of een LCD tv. Maar ik heb geen flauw idee wat nou het beste is voor gaming. Ik denk dat de gemiddelde LCD tv een stuk duurder is dan een TFT maar hij zal geen last van ghosting hebben?!

    Ik ben opzoek naar een leuk scherm dat je zo in de achterbak van je auto mee kunt nemen. Mag tot de 300 euro kosten denk ik, en ingebouwde speakers zijn ook niet weg. Ik zelf heb al gekeken naar een TFT van iiyama en samsung. En Samsung is nogal populair met lcd tv's he!?

    De grootte van het scherm is niet zo erg belangrijk, ik denk 19-22 inch. Een aansluiting gewoon VGA en mss hdmi.

    Welke komen er dan in aamerking?
     
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Is het dan wel FULL HD als je je 360 aansluit via de VGA HD Kabel? of heb je alleen Full Hd via Component/Hdmi?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina