1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel gelijk in ja.

De Xbox 360 is de enigste console van deze generatie die hardware en softwarematig het gebruik van een vga kabel ondersteund.

2. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    @lord sander,

angezien je met mijn vorige vragen zo goed hebt geholpen zou je misschien mijn laatste vraag nog even willen beantwoorden :D

tnx.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654

Dit moet ik hebben neem ik aan om een hoofdtelefoon aan te kunnen sluiten? Rood en wit gaan voor rood en wit van de VGA en de groene dient voor de jack van de hoofdtelefoon?

Hoe heet dit ding want ik ben op Internet aan het kijken voor wat grotere plaatjes maar zonder duidelijke naam van de kabel vind ik vrij weinig.

Edit:

Kan ik die ook voor een hoofdtelefoon gebruiken?

Laatst bewerkt: 5 jun 2008
  4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Neem aan dat je deze vraag bedoelde?

Als het upscalen door een goede beeldverwerker word gedaan krijg je gewoon mooi beeld.

Stel je de xbox in op 1280x720 dan moet de monitor het beeld omzetten op zijn pixels en met een 24'' monitor met 1920x1200 pixels krijg je dan een lelijk/minder mooi beeld. (het is tenslotte een monitor en geen computer dus zijn rekenkracht is erg beperkt)

Stel je de xbox in op 1920x1080 dan gaat de xbox het 720p beeld (wat de meeste games zijn) omzetten naar 1080p en omdat de xbox360 wel een computer is heeft hij dus de benodigde rekenkracht om het beeld te upscalen zonder dat het erg lelijk word.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat upscalen alles vergroot en dus ook de lelijkheden die al in het beeld zaten. (kartelrandjes bijvoorbeeld blijf je zien, maar iedereen heeft dat want het ligt meestal aan het spel.)

Hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord, Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Disclaimer: Ik ben niet verantwoordelijk voor de taal en schrijf fouten in mijn posts.

5. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    @ sander erg bedankt voor je antwoord dit maakt het allemaal weer stukken duidelijker.
    De conclussie is zolang je de bron (xbox) de resolutie laat bepalen dan wordt het beeld gewoon mooi. Ook al is met 1920x1080 niet alles exact zo scherp als je op 1280x1024 aangezien de xbox dit iets moet upscalen? Heb ikhet zo goed?

En is er toevallig ergens een screen te vinden hoe dit er uit ziet qua kwaliteit!? Tof dat je zo snel een goed antwoord hebt!

Groet Ralph

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik zit te kijken naar een 24" inch monitor en ik kwam de volgende schermen tegen:

Samsung 245B
    Ilyama E2403WS-B1

Hoorde ook dat Benq een goede had..

Die Ilyama heeft D-sub en HDMI.. maar ik wil mijn pc er ook op aansluiten en het liefst op DVI.. maar die zit daar dus niet op..
    Wat kan ik met de KVM switch doen?
    En zijn de keuzes beeldschermen goed? welke het best enzo?

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    KVM switch heb je niet nodig als je meer dan 1 ingang op je monitor heb zitten.
    Verder heeft de Samsung geen 1:1 pixelmapping, en de Ilyama geloof ik ook niet (weet ik niet zeker). Dan is die Benq nog de beste keus voor een goedkope 24" monitor, maar als je wat meer te besteden heb zou ik zeker de HP W2408H kopen... daar komen betere kleuren vanaf, en die kan je in alle mogelijke standen vouwen en vormen :+

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Hmm die HP is wel wat te duur..
    Wat heb ik precies aan de 1:1 pixelmapping?
    Ik sluit mn xbox aan via VGA

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  10. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Hmm die Iiyama heeft wel 2ms en betere contrastverhouding.. maar geen 1:1 pixelmapping voor zover ik kan zien?

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nope die heeft ook geen 1:1 pixelmapping

12. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik mijn afvraag is om altijd one to one aan te hebben, of alleen als er een xbox of ps3 op aangesloten zit en je daar mee bezig bent?

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb het altijd aan, maar ik speel m'n PC games dan ook gewoon op 1920x1080/1200, en heb m'n windows op 1920x1200 staan..

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je kan toch gewoon n dvi-hdmi kabel kopen en zo je pc op aansluiten. Geen probleem.

15. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb sinds een week of drie de Iiyama (Geen Iilyama). De HDMI poort gebruik ik voor mijn pc i.c.m. de HDMI naar DVI kabel die bijgeleverd is.

Mijn XBox heb ik een Piranha VGA kabel voor gekocht (€17,99 bij Bol.com) en ik heb nog een los Jack kabeltje opgehaald, 2x Tulp naar 1x stereo. Deze kun je prima op je monitor aansluiten.

Hierdoor kan ik met 2 drukken op de knop switchen tussen mijn pc en de XBox, beide in FullHD kwaliteit op een resolutie van 1920x1200. Het werkt echt perfect en het geluid is ook super!

Edit: Mocht je geen DVI op je Videokaart hebben, dan zijn daar simpele connectors voor die je DVI kabel omzetten naar een VGA uitgan voor op je videokaart. Het enige probleem is nog dat ik kabels moet wisselen, wil ik geluid via de boxen vanaf mijn pc.

Laatst bewerkt: 8 jun 2008
  16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ypuh, doe de 3,5mm jack van de 360 in de microfoon ingang van je computer.
    Volg dan het stappenplan die ik hier heb beschreven.
    Als je je mic in al gebruikt voor een PC mic/headset ga dan naar de electrozaak en koop een 2x 3,5mm female jack to 1x 3,5mm male jack.
    Edit: plaatje ervan

Laatst bewerkt: 9 jun 2008
  17. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Dan gaat het geluid dus via je pc? mijn geluid staat op AUX van mijn "versterker"

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    JA dan gaat het via je PC, maar dan moet ie wel aanstaan natuurlijk, en ingelogd zijn op een account, anders worden de geluidskaartdrivers niet geactiveerd..

19. Lollindir

Lollindir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg dat 2-naar-1 audio plugje bij de VGA kabel zelf, ik heb die officiele van Microsoft gekocht, en daar zat ook nog een gender changer bij. Dus... miss is dat een idee...:thumbs:

20. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Wat is dat ook alweer? een Gender Charger..?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina