Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de snelle antwoorden.

1. Ik ben op zich wel van plan een Full HD monitor te kopen, zolang de prijs niet de pan uit rijst (maximum rond de 300 euro, dus niet zo heel veel). anders schakel ik gewoon terug op een goede 22 inch monitor. maar in de toekomst hoop ik gewoon een goede Full HD tv te kopen. alleen zijn die nog verrekte duur.
    2. als het goed is heb ik hem morgen.:thumbs: ik doe gewoon van tevoren al veel research.
    3. nu game ik dus nog gewoon op mijn pc en DS :9

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ow ja, nou ja als je dan een HDMI>VGA verloopje koopt kan je gewoon op je monitor spelen.
    Ik heb ook een tijdje op m'n 17" CRT gespeeld voor ik overstapte op m'n 24" TFT, en een 17" werkt ook prima hoor, altijd nog beter dan die brakke shit op m'n CRT TV :+

3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
  4. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    @ Lenny-t

Zei jij nou laatst dat 1:1 pixel mapping op de HP w2408h alleen werkt op VGA?

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nee dat zei ik niet, werkt ook op HDMI ;)

6. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan heb ik dat verkeerd. Dan ga ik volgende maand de HP halen. Xbox 360 Elite via HDMI en mijn MBP dan via DVI -> VGA. Geeft dat laatste een beetje een mooi beeld?

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou hetgeen wat je het vaakst gebruikt op de HDMI doen, gewoon omdat het dan theoretisch beter hoort te zijn. Al zie ik tussen HDMI en VGA maar bar weinig verschil, VGA heeft een heeel ietsie pietsie ruis erin, maar dan moet je er met je neus bovenop zitten. Bij normaal gebruik merk je het niet eens..

8. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen andere 24'' monitor die wel HDMI, DVI en 1:1 pixel mapping heeft?

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  10. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wat een aansluitingen! Maar om daar nou 150 euro meer voor te betalen terwijl ik meer dan helft waarschijnlijk toch niet gebruik. Maar zou jij misschien een foto willen maken van je computer op de monitor via VGA. Als dat niet teveel moeite is ;) Ben toch wel benieuwd wat het beeld dan is.

11. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    ...heb sinds een week of twee dus de g2400w voor rond de 300 euri.
    ben er zeer tevreden over\o/

mijn ps3 via hdmi (dus pixel mapping)
    360 via vga(...x1080) geen PM maar ik persoonlijk zie geen uitrekking van die 120 extra horizontale lijnen

Laatst bewerkt: 21 jun 2008
  12. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    o ja effe nog een vraagje:
    als je een tft monitor gebruikt voor je console en je hebt geen pc ofzo, dus de tft gaat direct uit de doos aan de console gehangen worden mis je dan wat instellingen die je normaal gesproken via xp of vista doet??

13. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Nee

14. K-SaN

K-SaN Can't tell me nothin

Leuk Bevonden:
    0
    Shit, starte mijn xbox op vanmorgen kreeg ik heel raar beeld op mijn monitor. Rare strepen en onderin een soort paarse/roze balk en alles is ingedeeld in blokken.

Dacht eerst dat het de GPU was en dat ik het op kon sturen (voor de tweede keer :mad:).

Maar ik sloot alles ff aan op de HDTV beneden met de HD kabel en toen was alles normaal, dashboard zag er keurig uit en er was ook niks mis in-game.

Ik maar weer op de monitor aangesloten, en kreeg weer hetzelfde fucked up beeld...

Weet iemand of dit dan aan de VGA kabel ligt? En moet ik dan maar een nieuwe kopen of is er toch iets mis met de console?

Foto van monitor:

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  15. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Kan je 1:1 pixelmapping nou wel of niet gebruiken met VGA?

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan je monitor ;)
    Op mijn monitor (HP w2408h) werkt het wel.

17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Heb je nog een andere tft/crt die je met vga zou kunnen proberen? Weet je iig iets meer.

Werkte ie hiervoor wel goed met VGA/tft? (= vraag 2)

VGA reso wellicht verkeerd ingesteld.
    VGA kabel wel 'echt goed' erin gepropt?

Heb ook wel eens gelezen van een vga 'update' (maar neem aan dat je die al lang hebt ... zie ook vraag 2)

18. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Benq G2400W?

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Niet via VGA heb ik gehoord, maar ik weet het niet zeker.

Edit: Weet het wel zeker:

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  20. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens gelezen toen ik reviews en forums bekeek over de BenQ G2400W dat hij wel 1:1 pixel mapping over vga odersteunde maar tot een bepaalde resolutie (ergens rond de 1280x720 of 1366x768) Weet alleen niet meer waar.

Ik weet niet of er hier iemand is met een BenQ G2400W plus een 360 met vga kabel die het wil testen?

In ieder geval ondersteund de BenQ G2400W geen 1:1 pixel mapping over vga met de 1920x1080 resolutie.

Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk was van het scherm, Toen ik hem bij de mediamarkt zag staan (Naast een HP w2408h)

---

Ik ben zelf nu op zoek naar een groter scherm (zit nu op 19'' breedbeeld) Dat 90 graden kan kantelen.

Tot nu toe kom ik dan alleen bij HP en Dell uit (22'' en 24'')

Iemand die mij iets verder kan helpen?

Had al naar de HP monitoren gekeken en vond de HP w2408h een zeer mooi beeld geven maar hij is erg duur.
    De 22'' is dan een stuk aantrekkelijker kwa prijs maar die heeft weer een lagere resolutie.
    Ik weet niet in hoeverre je dat merkt als je er een playstation 3 of 360 aan hangt, En kun je dan wel voor 1080p kiezen.
    Ook het beperkte aantal aansluitingen is een minpunt (alleen VGA en HDMI)

Maar aan de dell 2408wfp (wel veel aansluitingen waaronde 1xhHDMI 2xDVI en 1xVGA) heeft voor mij teveel kinderziektes om er zoveel voor te betalen.

Mischien maar afwachten tot de HP w2408h een aantrekkelijkere prijs heeft (Zo rond de 400 euro)

Laatst bewerkt: 20 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina