1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voor mij was de overstap naar 17"CRT naar 24"TFT ook wel even wennen, maar nu wil ik niet anders meer hoor O-)\o/
     
  2. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    bij deze dan (zoals beloofd) enkele plaatjes.. (ik kon gisteren niet op xboxworld, want hij was uit de lucht.. of anders alleen bij mij )... enjoy!

    mijn 'oude beschaafde' 17 inch iiyama:
    [​IMG]

    mijn 'nieuwe absurd grote' 22 inch philips 8):
    [​IMG]

    en allebei gevangen in 1 beeld:
    [​IMG]


    en nou sparen voor mijn 360, dan ben ik helemaal van de wereld de komende tijd 8):D
     
  3. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    is er iemand die met zekerheid kan zeggen of de Benq G2400W een audio out heeft?

    Op deze (http://www.overclockersclub.com/reviews/benq_g2400w/2.htm) site staat namelijk dat er een 3.5mm TRS jack is.
    Bij andere sites en bij de specificaties kan ik hier echter niks over vinden. Op sommige sites wordt het soms zelfs ontkent.

    Dus als iemand het zeker weet (uit eigen ervaring bijvoorbeeld), laat het dan alsjeblieft weten. Je hebt er immers weinig aan als je wel HDMI hebt, maar dan geen geluid. (want deze monitor heeft in ieder geval geen ingebouwde speakers)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet welke sites je hebt gelezen, maar die monitor heeft écht wel ingebouwde speakers ;)
     
  5. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb hem ook.
    De monitor heeft wel een koptelefoonuitgang dus denk dat ie wel speakers heeft:confused:
    Zelf gebruik ik d-sub voor de 360 en geluid via optical naar een reciever.
    Met mijn ps3 gebruik ik wel HDMI maar wil er geen audio uit de benq komen en gaat ook de ps3 via optical naar een reciever.
    Nu weet ik niet of het geen geluid hebben aan de ps3 ligt of ...toch aan de benq g24oow:confused:

    Any-one
     
  6. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, nou ja dan wel. Maar mijn vraag blijft toch staan, want de kwaliteit van zulke speakers is meestal niet goed te noemen.


    en om even op zaken vooruit te lopen:
    als de monitor een output heeft, heb je natuurlijk nog een verlengkabel nodig naar de speakers.
    Ik heb dan zoiets nodig
    [​IMG]
    alleen moet ik dan tulpaansluitingen hebben in plaats van jacks.

    Want als ik de audio dongle moet gebruiken zitten daarin ook twee jacks en heb je tulps nodig om het erin te stoppen. Bij mijn speakers moet er ook een tulp in, dus moet het zo'n verlengsnoer zijn met tulpaansluitingen. Zijn deze ook ergens te vinden?

    Nu hopen dat het een beetje duidelijk is. Bij jacks ben ik uitgegaan van die 'gaatjes' en bij tulps van die pluggen (3.5 mm enzo)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  7. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb een samsung, die ik zowel als PC scherm, als TV en als scherm voor m'n Xbox 360 gebruik. Het is een HD ready tv. Nu zag ik vandaag in de stad een VGA cable pro liggen, die heb ik gekocht met de hoop met betere beeldkwaliteit te kunnen Xboxen. Deze kabel gaat in dezelfde ingang als waar de kabel van me pc ingaat, als ik wil Xboxen moet dan dan ook op "PC" doen ipv "component" .... Daarbij komt dat het niet echt betere kwaliteit is (en dat ik geen geluid krijg) ... Wat doe ik verkeerd? Of is die kabel voor heel iets anders..
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke resolutie gebruik je ??
    Gebruik zelf bij mijn Samsung altijd 1360x768

    Op een Samsung LCD kan je 2 soorten audio-ingangen tegen komen.
    1. Cinch.
    2. 3,5mm Jackpug.
     
  9. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan dat je hem hiervoor gewoon over Component had aangesloten ..of HDMI ?

    En ja je zou je scherm dan waarschijnlijk op PC moeten zetten , en over een vga kabel gaat geen geluid , component weet ik niet zeker of hier ook audio tussenzit , dacht het wel

    Maar ik snap je vraag waarschijnlijk niet helemaal goed .. of heb je genoeg aan dit antwoord ?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan je vraag beter in de HDTV thread stellen ;)
    Maar als je een VGA kabel heb zit er aparte kabels bij die de audio regelen, via VGA komt er geen audio namelijk. Als je je 360 eerst via component had aangesloten, zit er in de beeldkwaliteit inderdaad geen verschil. Als je 'm eerst in de SCART had wel natuurlijk, dan moet je 'm gewoon nog ff op de goede resolutie zetten ;)
     
  11. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is bedoelde ik dit:
    [​IMG]
    als iemand dit nog even kan bevestigen. Dus dat deze kabel in de audio dongle kan en daarna in pc speakers (wat normaal gesproken vaak een groene plug is).
    Of als de G2400W een audio out heeft, dat ik deze kabel dan ook kan gebruiken om geluid naar mijn speakers te brengen. Of is hier dan weer een andere kabel voor nodig?
     
  12. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand een stap voor stap handleiding hoe ik met de Microsoft VGA HD AV kabel kan gamen op mn Samsung SyncMaster 2032BW?

    Beter gezegd: Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik moet aansluiten? \o/
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je heb dus die VGA kabel nodig van MS of van een goedkoper merk (ik heb die van 't goedkopere merk, die doet 't ook prima, joytech is dat) en de tulp > 3,5mm jack, waarvan een duidelijk plaatje in de startpost staat. Zo'n ding kost 1 of 2 euro, no big deal dus.
    Ik heb even een plaatje voor je gepaint waar de uitleg bij staat :):
    [​IMG]

    Je kan ook zoals in de startpost staat een tulp - 3,5mm jack female kopen zodat je aparte boxen direct aan kan sluiten op je 360, maar als je die boxen ook gebruikt voor je PC is dat niet zo'n handige optie. Als je het zoals mij gebruikt moet je even in Windows je instellingen veranderen zodat het geluid dat bij je microfooningang erin gaat meteen weer via je boxen eruit komt, dat doe je op de volgende manier:
    1. Open de geluidseigenschappen zodat je het volgende scherm ziet. Dit kan via Start>Programma's>Bureauaccesoires>Entertainment>Volumeregeling.
    [​IMG]
    2. Zorg ervoor dat het vinkje bij microfooningang uitgevinkt is, zoals op bovenstaand plaatje.
    3. Door een beetje met het schuifje te prutsen kan je ervoor zorgen dat het geluid ongeveer even hard is als wanneer je gewoon de boxen voor je PC gebruikt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op je PC een mp3-tje af te spelen en tegelijk op je 360 een beetje door 't dashboard bladeren. Zorg ervoor dat het geluid ongeveer even hard is.
    4. Je heb nu prima geluid via je PC. Je PC moet uiteraard wel aanstaan voor er geluid uit komt, en ingelogd zijn op een account.
     
  14. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Een full HD monitor (stel 22 of 24 inch) met HDMI aansluiting en 1/1 pixelmapping. Is dat niet nog beter om op te gamen met een PS3 / XBOX360 dan op een hdtv. In theorie moet zo'n monitor superscherp zijn (scherper dan hdtv) en je zit wat dichter, je wordt volgens mij dieper in het spel betrokken? Is dat zo? Of sla ik de bal mis?
    Ben wel wat geinteresseerd in een dergelijk scherm. Ik game nu nog op een sdtv van +/-50cm.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet, maar een fullhd tv is wel duurder dan een 24" monitor :D
    In theorie zou het dan ook scherper zijn omdat je dan 1920x1080 op 24" weergeeft, en op een HDTV is het al snel 1920x1080 op >32".

    Ik zit wel meestal ~50cm voor m'n scherm zodat ik alleen nog de game zie en niets anders, en dan word je idd in het spel 'gezogen'.
     
  16. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Hallo wijze mensen _O_ .

    Ik zit met een lastige vraag, een tijdje nu al speel ik met mijn xbox360 op een 'gewone tv' en nu heb ik vernomen via iemand van xbox L!ve dat je ook via een TV-monitor perfect in hoge resoluties kunt spelen, nu hebben wij beneden een mooie Full HD tv staan (1080P kan ik erop spelen met mijn xbox) en nu vroeg ik mij af of dit ook te behalen valt met een Monitor? en naar wat voor types/merken moet ik dan uitkijken?

    Edit: Ik ben er nu wel achter dat het een Full-hd monitor moet zijn met een resolutie van 1920x1080.

    Hellep! :+
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Monitor word dan 24'' en heeft dan de volgende resolutie: 1920x1200 (16:10)
    Je kunt dan het beste voor een monitor gaan die 1 op 1 pixel mapping heeft zodat er een klein zwart balkje boven en onder het beeld komt zodat je de juiste verhouding houd (16:9 wat 1920x1080 is)

    Kwa prijs begint dat tegenwoordig bij de 350 euro schat ik.
    voor rond de 450 heb je zeker een mooie monitor die aan het bovenstaande voldoet.

    Zal morgen nog wel het een en ander toelichten,
    Ben nu te moe.
     
  18. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
  19. XBRyan

    XBRyan oi

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook nog een audio output hebben he, moet ook weer heel vaag met rode en witte tulpjes. Wat ik kwa audio kan aanraden (budget) is de X-540 van logitech. deze komt met een 'game console adapter' welke het groene minijackje omzet naar de rode & witte tulp.

    Ik kampte met dit probleem aangezien ik een 32' tft schermpje op m'n 360 wou aansluiten.
     
  20. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina