1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is ook een erg mooie Rudeboy, i'm so confused :confused: ik ben niet in het bezit van een Xbox360 elite dus ik heb geen hdmi kabel, dus dan moet het via...vga neem ik aan? ik vond de HP die ik linkte erg mooi qua vormgeving ook, waarom is die HP nou 100,- duurder?

    En voor het geluid, is http://www.kieskeurig.nl/product/13316C81D223BB64C125721E0048C3E2.htm dit een beetje makkelijk op de monitor/xbox360 aan te sluiten? of kan ik dit beter in een andere thread plaatsen? =) het gaat immers wel over het aansluiten op de monitor (of sluit je dit direct aan je xbox?)

    Zoals jullie kunnen zien ben ik best een leek op dit gebied, daarom is jullie advies meer dan welkom!
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Je vragen over geluid kun je het beste hier vragen.
    En de Logitech Z-5500 is een veel gebruikte set hier op XBW.
     
  3. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Dankjewel Bauke :) , ik ben er nu wel achter dat ik de xbox360 op de HP-monitor moet aansluiten met een Xbox360 HD-VGA kabel en dat er óp die kabel een optische geluids 'opening' zit, waarvan ik een kabel naar de Z-5500 laat lopen?

    Edit: http://www.dimensionplus.nl/index3.asp?url=/link.asp?pid=780011 <-- deze kabel neem ik aan?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De HP W2408H heb ik zelf ook, en ik kan zeggen dat het de €100 meer wel waard is.
    Hij is in hoogte verstelbaar, kantelbaar, draaibaar, en 't belangrijkste: de HP W2408H heeft héél mooie kleuren. Ga maar is naar een mediamarkt en vraag of ze de HP even naast een Benq of een andere 24" monitor willen zetten.

    (niet letten op de reflectie :+);
    [​IMG]

    Kan morgen wel proberen een mooiere foto te maken, heb nu nieuwe camera tot mijn beschikking.
     
  5. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ahh dankjewel Lenny-T _O_, persoonlijk vind ik het uiterlijk van een monitor ook best belangrijk en op dit vlak is de HP toch wel érg mooi vergeleken met de ietswat simpel ogende BenQ.

    Toch zou ik even van jou willen weten, Lenny-t, hoe de HP in alledaags gebruik is, blijft het scherm goed? heb je ooit ergens problemen mee gehad sinds je hem kocht? hoe ging het aansluiten op de xbox360?

    Hartstikke bedankt voor al jullie hulp tot nu toe, ik heb meerdere website o.a Tweakers bezocht en het aantal termen wat je soms tegenkomt laat mij door de bomen het bos niet meer zien 8)
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd er wel rekening mee dat de w2408h al een opvolger heeft: de w2448hc Voor 468,99 bij de Dixons

    Wat de veranderingen zijn tegenover de w2408h weet ik niet precies.

    Verder is het een uitstekende keuze, Ik had hem zelf bijna gekocht.

    (Maar ik ga nu voor de w2228h, omdat ik hem alleen voor computer gebruik nodig heb en een 24'' scherm dan te belastend zou zijn voor mijn videokaart aangezien ik ook op mijn pc game, en ik voor de xbox360 een 37'' plasma tv heb)

    Edit: Tja, in het begin is het even wennen met al die termen.
    Maar hoe meer je jezelf erin verdiept, Hoe minder je ervan begrijpt ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik gok dat dit de enige verandering is in de W2408HC: VGA, DVI-D en HDMI, waar de W2408H alleen VGA en HDMI heeft.

    Dit is m'n tweede W2408H, de eerste hield er na een paar weken opeens mee op, waarom weet ik nog steeds niet :+
    HP gemailed, en ze kwamen 'm ophalen. Twee weken later stond er een compleet nieuwe op de stoep :).

    In het dagelijks gebruik is er niks op aan te merken, ik gebruik 'm ook als PC Monitor. Je kan lekker snel switchen tussen PC (HDMI) en 360 (VGA) door twee keer op menu te drukken :). Er is lekker veel ruimte op het bureaublad, en games op 1920x1200 is gruwelijk, dankzij m'n 8800GT.

    't Geluid gaat via de line-in van mijn geluidskaart (Creative X-Fi XtremeMusic), die 't dan meteen weer doorstuurt naar m'n boxen.

    Ik merk geen vertraging tussen beeld en controlleracties, en beeld en geluid. Voorheen deed ik 't geluid via de onboard geluidskaart van me oude PC via de mic-in, waar ook geen vertraging optrad.

    Hopelijk heb je er wat aan :)

    Edit: Oja, op de vorige pagina zie je hoe je 't geluid aan kan sluiten zodat het via je PC boxen gaat, als er geen PC in de buurt is kan je beter de boxen die hierboven staan beschreven erbij kopen.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die videokaart heb ik ook (512mb dacht ik)

    Game jij ook op je pc en zoja welke/wat voor soort games?

    Ik vrees namelijk dat je bij die resolutie de rest van de settings lager moet zetten om het nog een beetje lekker te kunnen spelen (Intel E8400 @ 3.0Ghz. met 4 gb ram)

    Speel voornamelijk RTS en heel af en toe een race game als race 07 (maar heb ook halo2 en crysis)
    PC upgraden zit er voorlopig nog niet in want hij is pas een half jaartje oud (en een nieuwe monitor heeft voorang, Hoewel ik er mischien tegen eind dit jaar een Quadcore inprik, mocht dat echt tot verbetering leiden.)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  9. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    De Acer G24 lijkt me ook wel een dijk van een monitor. Speciaal voor gamers. 399 euro
    Check the specs ... is het wat? Interesseert me enorm, maar de oranje/koper kleur van het frame is wat eigenaardig.

    Responstijd 2 ms

    Helderheid 400 cd/m²

    Contrastverhouding 50000:1

    Beeldschermdiagonaal 24

    Aantal kleuren 16.2 M

    Kijkhoek, horizontaal 176 °

    Kijkhoek, vertikaal 176 °

    Resolutie 1920 x 1200 Pixels

    VGA (D-Sub)poort(en) 1

    DVI-D poorten 1

    Aantal HDMI-poorten 1

    Kleur: Metallic Copper
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  10. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb in het verleden een aantal keer slechte ervaringen gehad met Acer's, dus dat word het zoiezo niet.

    Bedankt voor de hulp iedereen, en bedankt voor je persoonlijke ervaring Lenny-t _O_, het word de HP W2408h :cool: mét een Logitech Z-5500 omdat ik de monitor eigenlijk niet met mijn pc wil gaan gebruiken.

    Nu zit ik alleen nog te bekijken welke kabels ik nu precies nodig heb om de Monitor op de xbox360 aan te sluiten én het Z-5500 setje erbij op, voorzover ik kan zien heb ik nodig: Xbox360 VGA HD/Av Cable, ik neem althans aan dat hiermee Full HD (1080P) wordt behaald?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal.

    Alleen wat je nodig hebt om het geluidssetje aan te sluiten weet ik niet precies of dat erbij zit of niet.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook Crysis, 30fps op high op 1920x1200. Verder speel ik de steamengine games (Half life 2 + Episode 1 & 2, Counter Strike: Source) alles op max op 1920x1200.

    50000:1 contrast, ja hoor, maak dat de kat maar wijs :+

    Dit heb je nodig:

    De VGA kabel natuurlijk :+
    [​IMG]

    De verloopstekker 2x tulp female <> 3,5mm jack male
    [​IMG]


    De verloopstekker 3,5mm jack female <> 3,5mm jack female
    [​IMG]


    En that's it :thumbs:
     
  13. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, ik ga wss deze monitor kopen om te gamen:

    [​IMG]
    [​IMG]

    http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=335111

    Nu heeft hij dus composiet ingangen, dus kan ik de gewone TV kabel erop gebbruiken. Dan zou ik dus normaal gezien Forza 2 moeten kunnen spelen zonder problemen, toch?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hij heeft composiet wat je zelf zegt dus is 't geen probleem daar je 360 op aan te sluiten :)
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Een LG, Ik raad het je af.
    Maar het is natuurlijk je eigen keuze.

    Wel raad ik je aan om gebruik te maken van de component aansluiting. (groen, blauw, rood, wit, rood)
    Dat ziet er een heel stuk beter uit dan composiet (geel, wit, rood)
     
  16. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dus component, even van term vergist |:-
    Maar wat is er dan zo slecht aan LG?
     
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niet hoor, gebeurt zo vaak.

    LG is gewoon mijn merk niet denk ik. (zelfde geld voor phillips)
    Ik had een 26'' LCD TV van LG maar die heb ik na nog geen jaar al vervangen voor een andere tv (37'' Panasonic Plasma)

    En heb ook een LG pc monitor die voor pc gebruik een redelijk acceptabel beeld geeft maar met pc games is het niks, En daarom ga ik dan ook binnenkort een andere monitor kopen.
    En met de Xbox 360 op mijn Lg monitor was helemaal een drama.
    Wat ik dan ook maar een half jaar heb volgehouden, Dat was voordat ik de LG LCD TV kocht (ik had beter moeten weten)
    Het was met de instel mogelijkheden onmogelijk om mooi beeld voor de 360 te krijgen. (Ligt aan mijn monitor)

    Maar het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je van een scherm verwacht en verlangt.
    En het kan goed zijn dat mijn kwaliteits eisen hoger zijn/waren dan LG kan leveren.

    Op nummer 1 van mijn lijstje met kooptips voor beeldschermen staat dan ook niet voor niets:
    Ga even in de winkel kijken en neem desnoods de apperaten mee die je erop aan wilt sluiten. (Bel dan wel van te voren om te vragen of dat kan en mag)

    En dat heb ik toen ik die LG LCD TV bestelde niet gedaan.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tja LG, ik hoor er ook weinig goeds over; maar eigenlijk ook weinig negatiefs. Volgens mij verkopen ze niet zoveel monitoren :+
     
  19. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Daar ben ik weer 8) dacht ik het ideale beeldscherm gevonden te hebben, de w2408h van HP, brengt een vriend van mij dit onder mijn neus: http://www.kieskeurig.nl/product/BFFDEA00E4CE06EBC1257435003925CD.htm <-- de Samsung T260 , nu vroeg ik mij af of deze ook aan te sluiten is met een VGA kabel, ik heb dit namelijk nog niet terug kunnen vinden via google.

    Graag opnieuw assistentie voor deze leek :+
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    D-sub = VGA.

    Dus ja dat kan.

    Alleen heeft die monitor geen 1 op 1 pixel mapping.
    Wat dus inhoud dat je niet de mogelijkheid hebt om met een dun zwart balkje onder en boven te beelt te spelen maarhet beeld dus word opgerekt.
    Als dat je niet stoort (wat het bij mij wel doet) dan kun je gerust voor die monitor gaan.

    Hoewel je natuurlijk ook kunt doorsparen voor een 37'''full hd lcd tv.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina