1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DESTNiii

    DESTNiii Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    XBOX 360 HDMI-DVI.



    Laatst heb ik de Samsung Syncmaster T220 22-inch gekocht.
    Max resolutie: 1680x1050.
    Ik heb een xbox met hdmi aansluiting en mn monitor een dvi-aansluiting.
    Ik dacht dat als ik een kabel had met hdmi en dvi aansluiting ik er goed beeld zou hebben.
    Maar dit valt behoorlijk tegen, ligt dit aan mijn instelling of heb ik momenteel gewoon niet de juiste spullen voor HD-kwaliteit.
    Waarschijnlijk is dit niet echt een slimme vraag..
    Maar jullie kunnen me vast wel helpen.

    BVD,

    DESTNiii
     
  2. Towel

    Towel Guest

    Towels bevindingen met 24" full hd en 1:1 pixelmapping:


    Ik game (Halo:cool: op 720P. Wanneer hij op 1:1 pixelmapping staat krijg ik dus maar een klein vierkantje in het midde van het scherm gevuld. Daarom zet ik deze optie uit bij het gamen. Je crosshair is daarom niet helemaal rond maar klein beetje ovaal. Storend is het niet, een stuk beter dan gamen op full hd met 1:1 pixelmapping.

    Bij films schakel ik dus naar 1080P met 1:1 en krijg ik zwarte balkjes. Benq G2400W heb ik en ben er erg blij mee! Aanrader!
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom heb je je Xbox360 dan op 1280x720 staan, als je die ook op 1920x1080 zet ben je toch klaar :confused:
     
  4. Commander Keen

    Commander Keen Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een samsung 2232bw(195eu!). Ik heb mijn PC in de DVI port en de 360 in de VGA port en met 1 knopje kan je switchen, dit werkt echt perfect. Maar mijn vraag is, wanneer komt ondersteuning voor 1680x1050, want ik las dat dat binnenkort zou komen.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij de nieuwe dashboard update, alleen we weten niet wanneer die komt, er gaan verhalen te ronde dat die de 25ste komt.
     
  6. Towel

    Towel Guest

    Halo 3 is een stuk fijner op 720P. Bij ander spellen die i kvoor de fun speel maakt me het niks uit, maar full hd halo 3 komt wat te traag over. Op 720P is mn crosshair ook stuk groter, kortom ik speel er veel beter door:) Full HD wordt zoeizo nie veel odnersteund in spellen, dus gebruik um puur voor de films alleen.
     
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de resolutie waar de xbox360 op staat al nagekeken? (staat standaart op de aller laagste resolutie)

    Voorlopig moet je maar even kijken welke resolutie het beste werkt, (1366x768 ?) binnenkort word ook de 1680x1050 resolutie toegevoegt.
     
  8. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik vraag mij af hoe ze die resoluties aanpassen om op het volledige scherm te krijgen. "Kappen" ze dan een deel af van het scherm zodat ze het kunnen "uitvergroten" zonder streching?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oke, ieder z'n smaak :9
     
  10. DESTNiii

    DESTNiii Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik gedaan.

    Dus binnekort, ( bijv met nieuwe dashboard) wordt 1680x1050 toegevoegd?

    Thanks.
     
  11. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep die komt binnenkort uit, ik ben ook een beetje zat om het met mindere kwaliteit te doen. Irriteerd me soms egt heel erg om zoveel pixels verloren te laten gaan door zon lage resolutie in te stellen. Gelukkig heb ik die monitor nog niet zo lang, anders was ik miss al overgestapt op een tv. Maar nu die update komt zal dat hopelijk een beter beeld geven:x
     
  12. DESTNiii

    DESTNiii Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke beter.

    En ik had nog een vraagje, misschien is dit niet helemaal het goede thread maar laat ik het maar proberen,

    Ik heb een nieuwe versie xbox dus met hdmi.
    die verbind ik met een hdmi kabel met een dvi verloop naar mn monitor.
    Maar als er geen boxjes in mn monitor zit of een aansluiting voor mn headset.
    Hoe krijg ik dan mn geluid uit mn xbox?

    bvd.

    DESTNiii
     
  13. Derekbou

    Derekbou Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dit zelf niet testen, maar volgensmij moet je dan de standaard AV kabel ook in je Xbox stoppen. Daarvan verbind je dan de rood/wit tulp stekkers aan je versterker/geluidssetje.

    DESTNiii, hoe is het beeld via HDMI trouwens op de Samsung T220? Zit er zelf ook aan te denken om deze monitor aan te schaffen.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  14. DESTNiii

    DESTNiii Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, aan die oplossing zat ik zelf ook al te denken wist alleen niet of het mogelijk was.
    Ja beeld op mn pc is echt prima, maar omdat ik dus op xbox dashboard nog niet de goede resolutie kan kiezen vind ik het beeld nog tegen vallen.

    (heb 22inch dus, 1680x1050 en die kan je nog niet kiezen) verder prima beeld.
    Op gamekings.tv staat btw een "review" over dit beeldscherm misschien dat je daar wat aan hebt, moet je even zoeken op t220 syncmaster ofzo.

    groetjes
     
  15. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey dames en heren.

    Ik heb een tijdje geleden ook over dit onderwerp gepost maar omdat ik er niet veel verstand van heb wil ik graag nog een keer iets vragen.

    Ik heb ook een 22'' monitor ook met 1680x1050 native resolutie.

    Wat ik heb begrepen is dat dit niet word ondersteund door de 360 zelf, en je dus uit een lijst van 16:9 resoluties kan kiezen (of een paar die er iets van afwijken maar geen 16:10)

    Nu heb ik dus wat gelezen en gezocht, en begreep dat veel mensen zwarte randen boven/beneden en links/rechts kregen. Ik heb hier echter geen last van, welke resolutie ik ook kies. Betekent dit dat mijn 360 automatisch het beeld uitrekt om op mijn scherm te passen?

    Als ik het goed begrijp zou 1280x1024(in widescreen) dan het beste kwaliteit moeten geven omdat dat de meeste pixels zijn?

    Nog 1 vraag. Binnenkort komt zoals hierboven gezegd bij de fall update ook ondersteuning voor 1680x1050. Zal dit verschil maken voor mij? Want ja ik krijg toch geen zwarte balken enzo ook al kies ik iets anders. Maar dan dacht ik van, nou hoeft de xbox het niet uit te rekken en is het dus precies gemaakt voor dat formaat. Klopt dat een beetje?

    Alvast bedankt.
     
  16. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat die 1680x1050 veel beter beeld zal geven omdat het precies in je beeld past, het word niet uitgerekt dus alles zou dan in verhouding moeten zijn. Ik heb ook een 22inch monitor en ik zit ook te wachten op die update zodat ik eindelijk het beeld krijg waarvoor ik betaald heb. Mijn Xbox geeft ook geen zwarte balken, ik moet het dus ook doen met uitrekken, en dit geeft egt lelijke beelden soms, vooral lijnen zijn "bibberig" wat ik het lelijkste vind. De kleuren etc zijn prima alleen de strakke lijnen en bochten zijn niet zo mooi
     
  17. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies dat is wat ik bedoelde. Bv bij Halo 3 waar een lijn gewoon recht hoort te zijn zoals: ____________________ ziet het er nu zo uit _-_-_-_. Zoiets zeg maar :p, je kent het waarschijnlijk wel.

    Het verschilt dan ook een beetje per spel, bij Call of Duty 4 heb ik er niet echt last van, en eerlijk gezegd merk ik ook bij geen een spel dat er uitgerekt word. (dat alles er wat dunner uit ziet enz.) Maar dat ligt denk ik aan dat ik niet echt een ander beeld gewend ben.

    Ik hoop dus ik snel dat die update eraan komt. Maarja het zal vast niet heel lang duren het is natuurlijk fall, herfst dus jah ;P.

    Maar over de resoluties die nu te kiezen zijn heb ik echter veel verschillende antwoorden gekregen. Op een site heb ik gelezen dat als je xbox geen zwarte balken geeft, 1280x1024 het best is omdat dat het meeste pixels heeft. Iemand anders zegt weer 1280x768 omdat dat het dichtste bij een 16:10 komt etc. Zelf zou ik het echt niet weten want ik heb er niet echt veel verstand van.

    Maar 1680x1050 zou dus waarschijnlijk al deze bibbertjes eruit halen? Zover ik me kan bedenken zou dat moeten kloppen maarja ik weet er niet zo veel over.

    groeten
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  18. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook heel erg bij Halo, guns die op de grond liggen en je eigen gun in de hand. Bij CoD inderdaad wat minder, maar het hoort erg gewoon niet, of bijna niet te zijn. Ik heb em nu op 1280x768 staan. nu zijn die lijnen meer _-_-_ en niet mer ___-----____----. Korte trapjes zeg maar.

    Whaha wat een beschrijving|:-
     
  19. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe yep ik dacht zo kan iedereen wel een beetje begrijpen hoe het eruit ziet :p.

    Maarja laten we nu maar hopen dat die update er snel aankomt, want nu ik weet dat de goede resolutie ondersteund zal worden kan ik ook echt niet meer wachten :) !
     
  20. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik de BenQ G2400W ga kopen, en dit voor:

    - de grote (24")
    - lage prijs
    - 1:1 pixelmapping

    Maar kan iemand die hem heeft wat foto's maken van dit scherm (via HDMI op 1080p) op een xbox 360, bv met games zoals Bioshock, DiRT, COD, ....
    Alvast bedankt ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina