1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    is 1360x768 het maximale wat je kan kiezen?

2. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan ook wel hoger kiezen maar dan krijg ik balken aan de zijkanten.

3. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Maar dan kan je toch zelf 't beeld wat stretchen met de instellingen van je monitor tot het wel goed is..

4. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraag nu over de Audio. Ik heb een pc en een xbox maar ik heb 1 paar boxen als ik dan wil gaan xboxen moet ik de pin weer in de xbox steken. Als ik hem dan weer terug in de pc doe moet ik alles weer instellen. Heeft iemand hier iets op?

5. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik een KVM switch nodig zodat ik niet de hele tijd de vga kabels van mijn xbox en pc moet verwisselen?

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja, dat is wel het handigste en snelste.
    Wat een vriend van hij heeft gedaan is 2 normale kabels kopen, en 1 kabel met een agp ingang, een verlengkabel zeg maar. Hij heeft ze alle 3 onder zijn bureau vastgemaakt, om zo ook heel makkelijk en snel te kunnen wisselen.

Maar het snelste en makkelijkste blijft dus of een kvm switch, die ik persoonlijk veels te duur vind, of een monitor die 2 ingangen heeft. Een nog duurdere oplossing, maar ook vaak wel een goede investering.

7. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Maar ik heb er wel een nodig met een audio switch, tenzij ik speakers koop en daar mijn xbox op aansluit?
    Is deze trouwens een goede?

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, heb je nog meer videoingangen op je monitor of is 1 vga de limit?

Je kan ook je audio via je pc laten lopen middels:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Je heb dus die VGA kabel nodig van MS of van een goedkoper merk (ik heb die van 't goedkopere merk, die doet 't ook prima, joytech is dat) en de tulp > 3,5mm jack, waarvan een duidelijk plaatje in de startpost staat. Zo'n ding kost 1 of 2 euro, no big deal dus.
    Ik heb even een plaatje voor je gepaint waar de uitleg bij staat :):

Je kan ook zoals in de startpost staat een tulp - 3,5mm jack female kopen zodat je aparte boxen direct aan kan sluiten op je 360, maar als je die boxen ook gebruikt voor je PC is dat niet zo'n handige optie. Als je het zoals mij gebruikt moet je even in Windows je instellingen veranderen zodat het geluid dat bij je microfooningang erin gaat meteen weer via je boxen eruit komt, dat doe je op de volgende manier:
    1. Open de geluidseigenschappen zodat je het volgende scherm ziet. Dit kan via Start>Programma's>Bureauaccesoires>Entertainment>Volumeregeling.
    2. Zorg ervoor dat het vinkje bij microfooningang uitgevinkt is, zoals op bovenstaand plaatje.
    3. Door een beetje met het schuifje te prutsen kan je ervoor zorgen dat het geluid ongeveer even hard is als wanneer je gewoon de boxen voor je PC gebruikt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op je PC een mp3-tje af te spelen en tegelijk op je 360 een beetje door 't dashboard bladeren. Zorg ervoor dat het geluid ongeveer even hard is.
    4. Je heb nu prima geluid via je PC. Je PC moet uiteraard wel aanstaan voor er geluid uit komt, en ingelogd zijn op een account.

9. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een DVI ingang in mijn monitor, dmv een vga kabel met zo'n dvi-ding erop is hij aangesloten op mijn pc dacht ik. Ik kan het zo niet controleren omdat mijn monitor nu even niet thuis is.

Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    oja maar naast de dvi zit er niet nog een extra vga op dus, dan zou je idd een kvm switch moeten kopen ofzo.. of zelf wat in elkaar solderen :+

11. AntonMadness

AntonMadness Prettig gestoord

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah maar op t plaatje staat dat je de SPDIF niet nodig hebt.... maar sinds ik m gebruik met met Kenwood krf-5050D... ik kan niet meer zonder gewoon... Halo3 is al een hele nieuwe belevenis zo met surround.
    Maarja sorry dat ik ff off-topic ga. Ik vind geluid ook belangrijk ;-)

12. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vista hoe moet je het dan doen?

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ehm, moet ff zoeken naar volumeregeling :+
    Heb geen vista dus kan niet kijken waar 't zit. Als je een icoontje van een speakertje in je taakbalk heb kan je daar ook op dubbelklikken.

14. San

San Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Er schiet me trouwens nog een vraagje te binnen. Ik wil namelijk ook een tft monitor aansluiten aan de de Xbox met een 360 VGA HD AV kabel, maar wat nu het probleem is, mijn monitor heeft een kabel met een aansluiting met allemaal puntjes, ik dus even googlen, en de 360 VGA HD AV kabel heeft ook puntjes als uitgang... Is er iets waardoor ik die twee toch op elkaar aansluiten, een soort tussenstukje met aan beide kanten gaatjes waar de puntjes allebij inpassen?

Haha, wat een vraag maar ik weet de specifieke benamingen er niet voor.(A)

15. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Ik merk net op mijn NIEUWE monitor dat ik een doode pixel heb. Hij is blauw. Kan ik dit zelf repareren met software of moet ik hem terug sturen?
    Samsung 245+ 1920X1200

16. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Even nog een keer gepost, iedereen heeft hem vast over het hoofd gezien. :+

@hierboven: Een dode pixel kan je niet repareren. Je moet je monitor dus gewoon terugsturen. ;)

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zie startpost, je moet een gender changer kopen, met 2 female vga koppelingen.

Je heb dus geen dode pixel maar een zogenaamde luie, hij is altijd blauw, niet uit. Dit kan je zelf fixen: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

@madoperator: heb geen verstand van KVM's :+
    Mijn ervaring met zulk soort dingen is dat 't alleen maar slechtere kwaliteit wordt.

Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Een stuck pixel.
    Die had ik in mijn oude monitor 1 een groene, Ging vanzelf weer goed werken na een tijdje. (Zit/zat onderin het scherm waar normaal gesproken je taakbalk zit)
    (LG L194WT)

En met mijn nieuwe monitor... (HP w2228h)

Precies hetzelde verhaal, Stuck pixel, groen, onderin in het midden van de taakbalk.

Maar deze verdwijnt veel sneller dan met mijn vorige monitor.
    En werkt al weer goed tegen de tijd dat windows is ingeladen.

Vervelend is het wel, Maar de fabrikant gaat er toch niets aan doen omdat het binnen de normen valt en zij dus niets verplicht zijn.

Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn ook sites/programma's die kleuren over je scherm laten komen om te proberen de pixel weer 'wakker' te maken, zie bijvoorbeeld: http://www.jscreenfix.com/basic.php

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb het al eens gevraagd geloof ik maar ik vraag het nog maar eens.

Mijn 360 zit aangesloten op mijn Samsung scherm met een Microsoft VGA kabel. De audio tulp stekkers doe ik op mijn boxen die normaal aan de PC zitten. Nu wou ik laatst mijn koptelefoon (skullcandy) aansluiten maar hoe doe ik dat in vredesnaam?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina