1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Lenny-t, 1680*1050 is dan toch HDReady? :+

2. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar is die 2e link dan een goede monitor zonder opgerekt beeld? of weet jij nog een betere van zelfde prijs klasse?
    was die kabel ook goed?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja die 2e is een monitor zonder opgerekt beeld, en die eerste zal je moeten wachten tot 19nov, en dan kan je 1680x1050 instellen op je 360 en heb je ook geen opgerekt beeld. Maar 1920x1080 is natuurlijk een mooiere keus :)

En die HDMI kabel is wel érg goedkoop :+
    Hebben ze geen iets betere voor rond de €10?

@MadOperator: dan zijn alle monitoren HDReady alleen die 1920x1080 (of meer) hebben, zijn dan FullHD (of meer dan FullHD:9)

4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Foto's van de resolutie keuzes in NXE (aangesloten met de officiele VGA kabel)

Vergelijk de eerst en de derde foto maar eens goed.

Ja idd, Het dashboard heeft op 1680 x 1050 een zwart balkje boven en onder in beeld.

Zal zo is kijken hoe het met games is.

(De monitor is een HP w2228h, 1680x1050 Native)

5. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie je veel verschil bij games of valt het wel mee.

6. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het precies met een resloturie van 1920x1200?
    Als ik die screens moet geloven ondersteund hij die, maar is dit ook duidelijk veel scherper?

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Uh lijkt me raar, heb je bij je monitor de custom scaling op one to one?

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    wel vaag dat je een zwarte balk boven en onder heb , aangezien het de juiste reso is voor een 22inch scherm:confused:

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik weinig over zeggen want ik heb enkel GTA4 gespeeld op deze monitor.
    Maar het zag er naar mijn gevoel wel beter uit.

EDIT: Ik zie wel duidelijk het verschil tussen de native resolutie van mijn scherm en andere resoluties, Native is veel scherper.

Die resolutie zit er niet bij helaas.

Ga nu even kijken voor je. - EDIT: Bij vga kan ik niet in de optie custom scaling komen.

Misschien compenseert Microsoft zo de 16:10 resolutie?
    Al lijken die balkjes daarvoor te hoog.

Ga er nu even naar kijken.

EDIT: Even wat resoluties getest En bij zowel 1440x900 als 1680x1050 krijg je zwarte balkjes boven en onder, Maar bij 1280x720 en 1360x768 niet.

Ik heb de xbox daarna aan mijn oude monitor gehangen (1440x900 Native) en ook daar zwarte balkjes op 1440x900.
    Meteen alle resoluties getest op de 1440x900 monitor. (Ga er maar van uit dat dit ook geld voor mijn 1680x1050 monitor)

640x480: Volledig beeld. (perfect gecentreerd)
    848x480 : Volledig beeld.
    1024x768 : Volledig beeld.
    1280x720 : Volledig beeld. (perfect gecentreerd)
    1280x768 : Volledig beeld.
    1280x1024 : Volledig beeld.
    1360x768 : Volledig beeld.
    1440x900 : Zwarte balkjes boven en onder. (wel perfect gecentreerd)
    1680x1050 : Zwarte balkjes boven en onder. (wel perfect gecentreerd)
    1920x1080 : Volledig beeld. (hoewel zeer slecht ondersteund door de monitor)

Conclusie: De twee nieuwe resoluties hebben zwart balkjes boven en onderin het beeld.
    Op het Dashboard en in GTA4, Ik ga er dus vanuit dat dit met elke game zo zal zijn.

Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  10. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Bizar dat met je 22inch scherm gewoon in games ook gewoon zwarte balkjes boven en onder heb in de 1680x1050 modus .. dit is dan weer iets waardoor ik het dan niet met die resolutie ga spelen dan i guess , ik wil gewoon volledig beeld hebben maar dat lijkt me logisch !

Jammer hoor !

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er eerlijk gezegt niet zoveel mooite mee,
    Maar ik kijk dan ook heel veel films die ook niet fullscreen zijn, Dus ik ben het wel gewend.

Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Lekker dus, heb je nog wel zwarte balken dus gewoon 16:9 maar iig wel genoeg pixels in de breedte, en niet uitgerekt in de hoogte dus je heb niet persé een monitor nodig met 1:1 pixelmapping

13. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort een nieuwe PC halen en zit dus ook een nieuw scherm(m'n vader zegt opeens dat hij dat wel betaalt :p )
    Dus ben ik nu een beetje aan het kijken, ik zit aan de HP w2228h te denken, maar is er nog een verschil tussen een ''demo'' en een gewone versie behalve het showen in de showroom?

14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Het demo model is iets goedkoper maar heeft al een aantal uur aangestaan en er zit een defcte pixel links onderin het scherm.

Zou dan voor een nieuwe gaan. (Is echter niet op vooraad dan.)

Goede monitor trouwens, Heb hem zelf ook.
    Inclusief luie pixel en backlight bleeding.
    Maar daar stoor ik me totaal niet aan.

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Absoluut niet de demo kopen, voor die 7 euro extra heb je een nieuwe met 0 uur gebruik. Je weet niet hoe lang dat demo model al aan heeft gestaan.. misschien wel een paar duizend uur ofzo... én er staat dat er een defecte pixel op zit, dus dan koop je een scherm met misschien een paar duizend uur aan branduren en een defecte pixel. You do the math ;)

16. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Precies wat ik hoopte, verwachte en wilde. Zelf een 1440x900 HP v1907 scherm bezittende:)

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als er geen 1920x1200 opzit maakt mij niet uit, heb toch 1:1 pixelmapping en aangezien je bij 1680x1050 alleen maar zwarte balken erbij krijgt dan maakt het toch niet uit :+

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Kan iemand niet even een fototje maken van 1680x1050? Ben heel erg benieuwd hoe groot de balken dan zijn. Erg balen dit, kan ik eindelijk met een scherp beeld gamen, krijg ik zwarte balken :mad:

EDIT: Oh, iemand heeft al foto's gemaakt, bedankt :+
    Ziet er niet erg slecht uit, valt haast niet op, GELUKKIG.

Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  19. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Overmorgen ga ik overdag wat meer foto's maken.
    Zowel van een 19'' op 1440x900 als van een 22'' op 1680x1050.
    Daarbij ga ik een aantal games testen, mocht je willen dat ik een specifiek spel test of wil je dat ik er een foto van maakt op een van bovenstaande resolutie's laat het mij dan even weten.

Verwacht echter niet teveel van de foto's want ik gebruik mijn mobiel ervoor. (Nokia N73 ME)

20. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die HP w2228h net besteld bij een winkel hier in de stad, ik zei dat ie daar en daar voor 275 te vinden was en toen ging die gast van 300 naar 270 euro :p
    Dat vind ik het wel waard, voor die paar euro meer kan ik lekker makkelijk naar de winkel als ik problemen heb, en heb ik ook geen verzendkosten als er iets mis is. :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina