1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 42" SamSung LCD tv :) kost een beetje maar dan heb je ook wat ;D
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is niet dat ik daar het geld niet voor heb.
    Het is allen dat dat veel en veel te groot is voor mijn kamer.

    Ik heb liever een iets kleinere tv waar ik dichterbij kan gaan zitten,
    Dan een te grote waar ik niet verder vanaf kan gaan zitten.

    Mischien nog even afwachten tot er een goede 32'' of 37'' full hd lcd of plasma komt (full hd plasma op dat voormaat zal er wel niet komen)

    Maar tot die tijd zal een 24'' scherm op een bureau ook niet verkeerd zijn.

    (ik was echter wel van plan om een 40'' full hd-tv te gaan kopen maar dat is toch echt veel te groot voor op mijn kamer, vandaar dat de andere mogelijkheden wil bekijken)

    (Ow en @ XboxFreak36: Samsung heeft helemaal geen 42'' LCD tv's, Neem aan dat je 40'' bedoelde?)
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  3. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    g2400w
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    die heeft ook een Beeldverhouding van 16:10 volgens je link;)
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je daar wat foto's van willen posten?
     
  6. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels de dell 2408wfp gekocht. Deze ondersteunt ook 1080p. Dan heb je dus onder en boven een klein zwart balkje. Dat heb ik liever dan uitgerekt beeld. Voor mijn gevoel wordt het dan altijd onscherper. I know its my feelings :+
     
  7. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal morgen even wat foto's posten.
     
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Voor en 16:10 beeld verhouding 'lijkt' 1280x768 (=16,6:10) de beste papieren. Ik heb hem daar nu ook op ingesteld. De vervorming lijkt idd nog minder dan bij 1280x720

    Ik zou het moeten meten om het echt zeker te weten
     
  9. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, binnekort krijg ik een nieuwe computer en daarbij ook een Samsung 22" scherm (ik weet niet precies welke) maargoed, normaal kreeg ik ook een 32" TV maar waarschijnlijk duurt het iets langer voordat ik die heb..

    Dus, dan wil ik mijn xbox op het 22" scherm aansluiten.. ik heb dus zo'n kabel nodig:
    [​IMG]
    Deze kan je gwn bij de Dixons kopen.. en dat kabeltje voor geluid heb ik al, dat zat bij m'n pc boxjes.

    Volgens mij is het de Samsung 2232BW, dus ik kan gwn mijn xbox daarop aansluiten via die kabel?
     
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dat scherm ook is opgezocht en het ziet er zeker mooi uit op papier.
    Maar zou het liever is in de praktijk willen zien, Zou je wat foto's kunnen posten?

    Alvast bedankt.

    @ Blackruffy: Dat is inderdaad de kabel die je dan nodig hebt.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Alle schermen met 1:1 pixelmapping rekken het beeld niet uit. Ga dus daar op letten en niet op andere onnozele dingen :+
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn genoeg schermen waarbij 1:1 pixel mapping alleen op Specifieke aansluitingen werkt en ook zijn er schermen die 1:1 pixel mapping hebben maar dat niet toepassen op 1080P beelden. *(en die dus vrolijk uitrekken om het scherm geheel te vullen.)

    Dus ik zou graag eerst zeker weten dat het scherm wat ik uiteindelijk koop ook datgene kan doen wat ik ervan verlang.

    Daarbij heeft die dell het voordeel dat er geen TN paneel inzit.

    Maar ik wil gewoon graag wat foto's van een xbox360 op dat scherm zien voordat ik besluit of ik hem koop of niet omdat hij daar toch het meeste voor gebruikt gaat worden, en hij ook niet bepaald goedkoop is. (het geld heb ik er wel voor maar dan moet hij het ook waard zijn)

    En het scherm dat ik uiteindelijk koop daar wil ik wel de komende 3 jaar gebruik van maken.
    en dan heb ik liever een scherm waar ik echt tevredenover ben dan dat ik hetzelfde krijg als nu en dat is dat ik het scherm na nog geen halfjaar al zo zat ben dat ik hem het raam uit wil flikkeren.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  13. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar met die kabel past hij gegarandeerd op de Samsung 2232BW?
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja, hij zal zeker weten passen :)
     
  15. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen,
    ik heb ff een vraag: Als ik zeg 500 euro te besteden heb, wat is dan de ideale tv om te kopen, voor de xbox 360? Ik wil wel echt een TV, niet alleen een monitor.
     
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Op elke nieuwe tv zit wel een VGA aansluiting volgens mij dus..
    Stel je vraag in het HDTV topic.

    O, en ik wist niet zeker dat die kabel ging passen omdat op sites overal D-sub stond en nergens VGA, maar die 2 zijn dus hetzelfde |:-
     
  17. boatfreak

    boatfreak Guest

    Ik heb dus de g2400W, maar hoe kan ik mijn xbox 360 daarmee met balkjes boven en onder krijgen? dus met 1:1 pixel mapping? Want via het analoge VGA signaal werkt het niet boven een bepaalde resolutie. Is de enige oplossing een hdmi xbox kopen? (wie wil hem ruilen voor mijne? hehe. met bijbetaling ofcourse)

    Verder echt een super monitor! geen dode pixels, mooi helder beeld.
     
  18. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij past gewoon, ik heb zelf ook de 2232BW en het werkt perfect. Het is alleen even vogelen met het geluid want dat kan niet meer voor de standaard tulp stekkertjes bij mij met mijn armoedige speakerset O-)
     
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    BenQ g2400W
    Even een Quote uit een review op tweakers.net
    BenQ g2400W

    Je zult dus inderdaad een HDMI Xbox360 moeten gaan kopen wil je er gebruik van maken.
    Met de BenQ g2400W


    Zou je voor mij (en andere geintreseerde) foto's kunnen maken van het scherm? (van Xbox360 en pc beelden)

    Zou je er erg dankbaar voor zijn.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  20. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Ik heb het nog eens NAGEMETEN (met een lineaal;)) op mijn eigen HP w1907v 19" 16x10 monitor en volgens mijn metingen geeft 1280x720 de minste vervorming!! (Zelf vind ik het beeld dan ook het mooist trouwens)

    Op het marketplace tabbla heb je zo'n vierkant, dat heb ik opgemeten:

    1280 x 720 : 130 x 114 (mm)
    1280 x 768 : 126 x 114 (mm)
    1280 x 1024 : 126 x 114 (mm)
    1360 x 768 : 126 x 114 (mm)

    Zoals deze meeting laat zien is bij 1280 x 720 de breedte iets groter (3%) dan bij de overige reso's ... dus bij 1280 x 720 imho dus 3% minder vervorming dan bij de andere reso's

    -- Max
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina