1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is onzin wat je daar zegt.
    Ik heb nu de HP W2408H (vanmiddag binnengekregen). Aangesluiten op me 2jaar oude 360 via de cheap ass VGA kabel (niet die van MS). En pixelmapping werkt :)

    Pics:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Lenny-t

    Het ging daar om de BenQ G2400W
    En bij die monitor werkt 1:1 pixel mapping alleen op de digitale ingangen (DVI en HDMI) en niet op de analoge ingang (VGA)
    Wat ik zij was dus geen onzin maar de jammerlijke waarheid over die monitor.

    Die HP die jij nu hebt ziet er trouwens ook er goed uit,
    Dus die neem ik ook mee in mijn zoektocht naar een geschikte monitor.
    Bedankt voor de foto's.
     
  3. Towel

    Towel Guest

    Jongens,

    ik kan me een B2403WS-B1 op de koop tikken. Ik wil van de expert onder jullie weten of ik last krijg van uitgerekte beelden of wat dan ook. Mn set up:

    Xbox 360 + Hdmi aansluiting
    B2403WS-B1

    Krijg ik problemen als ik dit scherm via hdmi aansluit? Via tweakers komt hij negatief voor gamen, mede door geen pixelmapping?

    Bedankt voor antwoorden,
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als ie geen 1:1 pixelmapping heeft, krijg je uitgerekt beeld..
    Dus als er op t.net staat dat ie geen pixelmapping heeft, is ie eigenlijk niet echt geschikt voor je 360
     
  5. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de nieuwe dell 2408wfp is dit dus niet waar. Ik draai 1:1 pixel mapping met een vga aansluiting. Prachtig beeld met onder en boven 2 dunne zwarte balkjes.

    Zal proberen foto's te maken alhoewel dat wel erg lastig is tijdens het racen :p
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn vorige post maar even gewijzigt om het wat duidelijker te maken want blijkbaar wil niemand hele teksten lezen.
    Want deden jullie dat wel dan had je toch echt door gehad dat mijn tekst enkel over de BenQ G2400W ging.

    Die HP enkele posts hierboven valt voor mij af vanwege de prijs in combinatie met de weinige aansluitmogelijkheden (alleen VGA en HDMI) en het feit dat er een TN paneel in zit.

    Welke dan overblijven zijn de BenQ G2400W (Helaas een TN paneel maar met 350 euro is die wel 150 goedkoper dan de HP, En hij heeft en HDMI, DVI en VGA aansluiting)

    En de Dell 2408wfp (die aardig duur is, zeker als je in de planning hebt dit jaar ook nog een 42'' full hd panasonic plasma te gaan halen, Maar het paneel is geen TN en hij heeft vele aansluitmogelijkheden.)

    Zou dan ook graag fotos van de dell 2408wfp willen zien met de xbox360 erop maar als dat niet lukt dan is dat niet erg.
     
  7. Towel

    Towel Guest

    Is reactietijd van 14ms (5ms g2g) niet te langzaam voor gamen? En ik weet nou niet of de B2403WS-B1 wel of geen pixelmapping heeft, elke site zegt wat anders. Ben aant kiezen uit deze schermen:

    [​IMG]

    Die acer P243W (niet verkrijgbaar bij 4launch) lijkt me ook interessant, wat jullie?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2008
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraag aan je,

    Je zegt dat 1:1 pixel mapping via VGA niet werkt boven een bepaalde resolutie.

    Tot welke resolutie werkt het dan wel?
    En ben je verder tevreden over de monitor?
    Zit er over te denken hem zelf ook te gaan halen.
     
  9. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    ik vroeg me af. Zijn er TFT schermen met twee VGA ingangen? zodat ik en een pc eraan kan hangen en mijn xbox. en dat ik dan met een knopje op het scherm kan switchen van input kanaal? Dan hoef ik geen losse monitorswitch kastje ertussen te hangen.

    Tnx alvast!

    ow ik vroeg me af of dat deze monitor geschikt is?

    http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062012&showTechData=true
    Samsung SyncMaster 245B
    -24 inch
    -a-si TFT/TN
    -1920x1200 pixels resolutie (HD is 1920x1080? heb je dan twee zwarte balken?)
    -16:10 beeldformaat
    -16,7 miljoen kleuren
    -0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand
    -HD ready (is toch grote reso dan full hd?)

    Als ik op hd wil spelen hoe gaat dat met dit scherm? zie vragen bij de specs!
    Krijg je bij deze monitor mooi beeld? Dus geen uitrekkingen enzo. 1 op 1 pixel mapping?

    again tnx
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2008
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    2x VGA vind je bijna nooit op tft schermen, heeft je pc geen dvi aansluiting?
    (en anders is het eventueel ook mogelijk een verloopstukje van DVI naar VGA te gebruiken, mits dat ondersteund word.)

    Die monitor die jij noemt heeft geen 1:1 pixel mapping (helaas)

    Je kunt dus beter even verder kijken voor een andere monitor.
     
  11. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    tnx voor je reactie, maar asl je dus geen 1 op 1 pixel mapping hebt dan wordt alles uitgerekt?

    Welke schermen hebben dit wel? tnx wederom!
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mja gelukkig heeft me pa een eigen bedrijf, heb €325 voor die HP betaald, daarbij is het zo dat die HP schermen enorm goede kleurweergave hebben voor TN panelen, en behoren ze daarom tot een van de betere TN panelen (daar betaal je natuurlijk ook wel voor als consument)
     
  13. LordTB

    LordTB Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat scherm wel, zie mijn post een paar pagina's eerder. Geen zwarte balken, minimale uitrekking (ik merk er niks van) en prachtig beeld...:thumbs:
     
  14. jur92

    jur92 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    roze beeld

    ik heb net een monitor gekocht en mijn xbox daar op aangesloten als ik hem nu aan zet krijg ik een roze beeld. alles wat wit hoort tee zijn is nu roze
     
  15. jur92

    jur92 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een roze beeld als ik mijn xbox op een minitor aan sluit hoe kan dit???
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan zijn dat de kabel niet goed is (of de monitor of xbox)
    Doet ie het wel gewoon normaal als je je xbox op de tv aansluit?
    En als je een pc op de vga aansluiting van je monitor aansluit?
    Want dan is het de kabel, zo niet dan is het de monitor of xbox.

    Ook kan het zijn dat de monitor verkeerd is afgesteld.
     
  17. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    De klassieke vraag :) het probleem is alleen dat veel fabrikanten niet de juiste snelheden doorgeven. Of dat overdrive het alsnog verknalt.

    Het beste kan je kijken op tomshardware waar de meeste populaire monitoren uitgebreid worden getest. Om vervolgens te bepalen of het voldoende is en je dus geen ghosting hebt deel je 1000 door de reactietijd. In dit geval 1000/14=71. Omdat dit hoger is dan de framerate van de xbox games (60) is de snelheid voldoende en loopt de monitor verversing niet achter.

    Check reviews, once again bijvoorbeeld op http://www.tomshardware.com/graphics/displays/index.html De resolutie van de monitor is in ieder geval geschikt voor 1080, en dus Full HD zoals jij dat bedoelt, als de monitor pixel mapping heeft krijg je dus 2 zwarte balken, anders wordt het beeld uitgerekt.
    Als er zowel VGA als DVI output op zit kan je ongetwijfeld switchen tussen de outputs. Daar ga ik ook van uit. Je sluit dan gewoon je videokaart aan op de DVI, eventueel met een adapter en je Xbox op de VGA. Zo heb ik dat ook gedaan. Ik heb een Dell E228WFP.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De Samsung 245B heeft geen 1:1 Pixelmapping. Geen zwarte balken dus, maar uitgerekt beeld.
     
  19. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is voor de 360 het beste scherm in de 22inch klasse ? ik zat zelf te denken aan een Samsung Syncmaster daar hoor ik ook goeie verhalen over
     
  20. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 223BW en hij bevalt me uitstekend. 226BW is mischien nog wel beter.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina