Computer probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robby Bobson, 29 mei 2005.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik heb een Pentium 4 processor. Ik denk dat ik eerst een CPU coolertje koop en dat ik er mee ga klungelen en als het niet lukt dan bel ik gewoon een monteur.

Trouwens ik heb toch wel een nieuwe CPU cooler nodig he? Niet alles is oververhit maar alleen Remote 2 en Temp 1.
    Als ik het antwoord heb ga ik denk ik morgen ff na een computerzaak hier in de buurt.

EDIT: waar kan je vinden welke socket je hebt?
    heb je nog meer nodig???

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  2. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb speedfan ook gedownload, maar hij geeft maar 1 temperatuur weer. Namelijk HD0: staat nu op 27 graden...

Nu snap ik dat dit de temp. van de harde schijf is, maar hoe zorg ik ervoor dat speedfan de temp. van mijn CPU laat zien? Of zal mijn CPU geen thermometer aan boord hebben?

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De koeler hoeft per definitie niet kapot te zijn. Ik weet niet hoe lang je de pc al hebt, maar op den duur gaat er aardig wat stof tussen de koelvinnen van het koelblok zitten. Waar ook veel stof aan vast gaat zitten zijn de bladen van de koeler zelf. Stof houdt allemaal extra warmte vast.....

Ik zou zeggen maak je behuizing eens open, zet de pc aan en kijk of de koeler het nog doet :cool:. Ja? Zet hem uit en kijk of er veel stof op en tussen de onderdelen zit.

Wat ook nog zou kunnen is dat de warmtegeleidende pasta tussen de processor en het koelblok verdampt is, of van een slechte kwaliteit is.

Heb je ook casefans btw? Die zijn erg belangrijk tegenwoordig voor de stabiele werking van een pc.

Het controleren van de werking van de koeler, en op stof zou ik lekker zelf doen. Maar ik zou niets verwijderen i.v.m. je eventuele garantie! Laat er dan iemand naar kijken van het bedrijf waar je hem vandaan hebt. Als zij iets mollen draai jij daar niet voor op ;)

4. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Socket A moet je meer op die pinnetjes enzo gaan drukken, is nog al vervelend. Je weet nooit hoeveel kracht je moet zetten. :{

5. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    @ Arjan 84: Ik ga vanmiddag na school nog ff kijken... Thnx he.

6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb net mijn CPU cooler uitgezogen en er opnieuw ingedaan.
    Toen heb ik met een open kast gewerkt en gekeken of hij het deed.
    En hij doet het alleen maar net voor dat hij hem afsluit... Kan ik daar wat aan doen?
    Ik hoop het want dit is geen fluit.

Ik heb een beetje geklungeld met een andere ventilator. Daardoor kwam ik erachter dat de aansluiting niet goed was. Door een andere aansluiting te kiezen deed hij het weer. Toch doet hij het nog wel eens langzaam. Ik ga er denk ik later nog 1 instaleren.

Laatst bewerkt: 1 jun 2005

Deel Deze Pagina