1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Enig idee Lenny?

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lastig... Meestal is het geheugen namelijk de boosdoener. Als dat het is niet zal het wel een driver zijn die loopt te kutten, maar in dat geval zou je gewoon normaal moeten kunnen booten in safe mode...

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Enige wat ik nieuw heb en geïnstalleerd heb is die usb hub die ik heb gekocht. Maar die is gewoon aansluiten en verder niks wat je kan doen. Dat was Dinsdag ik heb zelfs met system herstel hem terug gezet naar Maandag moet dat heeft ook niet gewerkt

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm denk dat ik een stapje verder ben maar zoals altijd komt er dan een nieuw probleem tevoorschijn.

Eindelijk heb ik via veilige modus hitman pro kunnen draaien. Daar kwamen twee grote uit. Master boot record Sector 0 virus en Alureon. Die heb ik eindelijk verwijderd samen met wat andere spyware. Sindsdien heb ik geen bsod meer gehad. Maar als ik me pc normaal opstart dan kom ik gewoon bij het inlog scherm. Vul me wachtwoord in kom ik op me bureaublad terecht. Daar staat systeemeigenschappen open voor een of andere vage reden. Maar het probleem is als ik 5 sec op me bureaublad ben start me pc opnieuw op.
    Krijg geen foutmelding of BSOD, hij start gewoon opnieuw op en via veilige modus kan ik wel gewoon op me bureaublad komen alleen niet op de normale manier?

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm vaag. Zit nu in veilige modus en hij sprong net op de screensaver er daar stond.
    "Kan schermbeveiliging niet uitvoeren omdat hiervoor een nieuwere videokaart, of een videokaart compatibel met direct3D vereist is"

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    In veilige modus worden de drivers van je videokaart niet geladen, Daarom krijg je die melding.
    Er is trouwens wel meer dat in veilige modus niet werkt.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat dacht ik ook al.
    Weet alleen nog steeds niet waarom hij er gewoon uit knalt als ik hem normaal opstart en net 2 sec op het bureaublad ben. Weet ook niet wat ik kan doen om erachter te komen wat er mis is...

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Mijn schoonouders hebben een draadloze router voor hun wireless netwerk. Nu zijn ze echter de beveiligingscode kwijt geraakt, net als de gebruikersnaam en wachtwoord om in de router te komen.
    Is het mogelijk om de router compleet te resetten zodat alles opnieuw ingesteld kan worden?

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het handig om even te vermelden om welk merk en type router het gaat.

Ik weet niet of het wachtwoord van de router ooit is verandert?
    De standaard gebruikersnaam is: admin en het standaard wachtwoord is: admin of password

Denk dat he eventuele virus of iets dergelijks dat je had al zodanig je windows heeft verkloot dat die niet meer draaien kan, Wat die reboot verklaart.

Enigste wat je dan kunt doen is in veilige modus de bestanden die je nog wil bewaren backuppen naar een externe hdd of usb stick en dan windows opnieuw instaleren (Formateren als je een windows dvd hebt en anders de recovery partitie gebruiken.)

Heb Zelf vorig weekend mijn laptop weer terug moeten zetten naar hoe hij van de fabriek af kwam na een aanhoudende BSOD die zelfs na meerdere malen systeem herstel met steeds oudere herstelpunten nog steeds een BSOD gaf bij het opstarten.

En mijn excusses voor de late reply had je post pas net gezien.

Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ergens op dat ding zit een klein RESET knopje. Het beste is even in de handleiding kijken om te zien wat de procedure is.

Vaak werkt gewoon anderhalve minuut ingedrukt houden ook wel.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Wachtwoord is veranderd. Heb alles zelf ingesteld en dergelijke. Bestand met de wachtwoorden opgeslagen op de pc, is helaas nergens meer te vinden. En het printje wat ik had gemaakt hebben ze op een plek neergelegd omdat ze het niet kwijt moesten raken. Helaas hebben ze het op zo'n plek gelegd dat we het niet meer kunnen vinden:+

Router is trouwens een Linksys WRT120N

Die had ik gezien ja, wist alleen niet zeker of alles dan gereset werd. Dan ga ik dat morgen maar eens even doen en alles opnieuw instellen:)
    Bedankt!

Edit:
    Het is gelukt! Bedankt voor de tips:)

Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik krijg de hele tijd een melding dat dit 'virus' is verwijderd, kan het ook kwaad en hoe zorg ik dat ie niet steeds weer binnenkomt en wegblijft?
    Edit: nvm, hen het probleem gevonden.

Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Afgelopen zondag heb ik de draadloze router gereset bij m'n vriendin thuis, omdat ze de wireless code etc. kwijt waren geraakt. Sindsdien zijn er echter veel problemen met de internet verbinding. Ik heb een half uurtje draadloos internet, vervolgens valt het weer een kwartiertje weg. Ik dacht eerst dat de problemen bij Ziggo lagen omdat ook het tv signaal zo nu en dan wegviel, maar volgens hun werkt de verbinding prima.

Router is een Linksys WRT120N. Ik heb deze alles automatisch in laten stellen.
    Internet is dus van Ziggo, een alles in 1 pakket. De instelling van de router is nu Automatisch, misschien ligt het hier aan?

Alvast bedankt voor de hulp:)

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heeft iemand ervaring met VPN gebruiken via een KPN Experia Box? Mijn ouders zijn sinds gisteren overgestapt op Internet+Bellen+TV, maar de nieuwe modem blokkeert VPN. Ik lees alleen maar klachten en geen oplossingen op internet. Iemand hier al ervaringen mee, want ik weet niet echt in welke hoek ik moet gaan sleutelen.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Is het mogelijk dat wanneer ik een bestand opsla, open, up-load of whatever, Windows dan altijd dezelfde map opent? Ik blijf in sommige programma's in mijn laatst gekozen map en andere programma's gaan standaard naar het C-schijf. Ik wil dus dat ik ALTIJD terecht kom in Gebruikers\Willem.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Naar mijn weten kan dat niet, maar wat is ff die moeite dan om naar de goede map te gaan :+

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb hulp nodig:
    Ik speel nog regelmatig de oude klassieker, Age of Mythology. Maar wel op een redelijke nieuwe laptop.
    Nu blijven er bij het spel 2 zwarte balken aan de zijkanten staan, en wordt het beeld dus niet goed opgevult. Hoe kan ik dat veranderen?

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Dat wil je niet:+ AoM ondersteund geen widescreen, dus wordt alles uitgerekt.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn.
    Dus er is niks aan te doen?

Btw, ik ben een noob met computers hoor, maar:
    Op de desktop boven, met een scherm van 24 inch doet ie het wel gewoon. (windows xp)
    Maar op mn 17 inch laptop, (windows 7) niet.

Laatst bewerkt: 12 feb 2011
  20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij een irritant probleempje. De ingang va geluid van voor aan mijn laptop doet moeilijk. Als ik Hoofdtelefoon of Logitech Z-5500 aansluit dan heb ik vaak last dat geluid van hard naar acht gaat. Dit komt door dat er soms slecht contact blijkbaar is bij de stekker van de 2 apperaten. Als ik dan even de kabel beweeg komt dit goed. Maar als ik aan laptop zit en die kabel steekt ik kom ik soms aan die kabel. En dus krijg ik dan slecht geluid. en zit ik weer te prutsen om dit goed te krijgen. Weer iemand mss een trucje om dit op te lossen? Zodat de stekker goed contact maakt van binnen in de geluid in gang van de laptop?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina