1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb steeds vaker mijn CPU-gebruik erg hoog ligt, terwijl ik weinig programma's aan heb staan. Wanneer ik Taakbeheer open en mijn processen bekijk, zie ik bij Processor geen uitschieters staan en al helemaal geen cijfers die samen 100% zouden moet vormen.

Na een paar minuten zakt het CPU-gebruik meestal weer naar normaal.

Ik kan ook nergens rare of onbekende processen vinden of zaken die abnormaal veel geheugen gebruiken.

Kan iemand me hierbij helpen? Soms is het zo erg dat mijn laptop bevriest.

Ik heb Windows 7.

2. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zat net op internet (chrome) en had nog wat andere dingen van school openstaan zoals pdf word excel noem maar op.
    In eens krijg ik blue screen met de code 0x00000A5.
    Vervolgens start me computer opnieuw op en krijg ik gewoon het scherm van Windows normaal starten. En nu lijkt er niks aan de hand.
    Ik heb google al beetje afgezocht maar kan niet echt precies vinden wat die code inhoud.
    Iemand enig idee? Ik heb Windows 7

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Niet echt een probleem maar op mijn SSD staat een pagefile.sys bestand van 8 GB groot, is dit normaal? :+ En wat is het? En ook nog een hiberfil.sys file van 6 GB.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Pagefile
    De pagefile (het 'virtueel geheugen') wordt gebruikt zodra het snelle RAM-geheugen niet meer toereikend is: gegevens worden dan tijdelijk naar het bestand PAGEFILE.SYS op de harde schijf weggeschreven. Beschikt de computer over veel RAM-geheugen (2 Gb of meer) en draaien er geen programma's met een groot geheugengebruik, dan kan het virtueel geheugen eventueel worden uitgeschakeld.

Hiberfil
    Zodra de computer in de slaapstand gaat, wordt een afdruk van het RAM-geheugen gemaakt (opgeslagen in het bestand HIBERFIL.SYS, ook wel hibernation file genoemd) waarmee de computer bij het ontwaken direct de draad weer kan oppakken

Te lui om te googlen?

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Jep :+ Bedankt!

Dan kan ik die hiberfil file wel verwijderen dus..

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wat ik hier mee moet :confused: :

van net

tijdje geleden een keer

Bedankt alvast! :)

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dit:

En nog iets! :eek:

Ik zie dat één van mijn mappen 9 gig ruimte in beslag neemt. Maar als ik zo de mappen daarin bekijk, kunnen die samen niet meer dan 6 gig zijn. En voor zover ik weet worden alle verborgen bestanden bij mij weergegeven. Waar komt die overige 3 gig dan vandaan? Zwaar irritant!

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    welke map?

is t een systeem map?

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nee, in de map documenten heb ik een map met schooldocumenten. Ik heb door de muis over de mappen te laten zweven bekeken hoeveel MB's er in staan. Ongeveer 20 mappen, waarvan de meeste tussen de 10-30 MB. Twee mappen hebben elk 3 gig. Maar als ik de gehele map bekijk, is het 9 gig.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Thanks! Dat ga ik proberen.

Weet je toevallig ook iets over waarom mijn laptop de laatste tijd regelmatig vastloopt? Het gebeurt vooral tijdens het streamen van video's. Alles bevriest en de audio blijft hangen. Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Wat ik vooral niet snap is dat ik bij Taakbeheer\Prestaties een enorm fluctuerende lijn zie, met enorme pieken. Ga ik vervolgens bij Taakbeheer\Processen kijken, dan zie ik niets bijzonders.

12. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Sinds kort last van dat programma's door andere heen 'poppen':

Heb videokaart drivers al gereset en geupdate, maar daar lag het niet aan. Iemand tips?

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb je wel 'show processes from all users' aangevinkt onderin de task manager?

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jups, maar dat hou ik niet constant in de gaten. Dat ga ik nog even te doen. Bedankt voor de tip.

15. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Het is een SATA harde schijf.

Als ik met alleen de huidige harde schijf opstart kom ik gewoon in windows, zodra ik die oude erbij zet lukt dit niet, hoe kan dat?

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wat houdt dit in? Kreeg het gisteren en vandaag ook al 3x ofzo. :mad:

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Is dat een melding van je virusscanner? Ik vind het er zo als spam uitzien.

Wat betreft m'n CPU-probleempje. Ik ben er achter gekomen dat het mscorsvw.exe is. Volgens Google:

Nu vraag ik me af... is het dan wel veilig/aan te raden dat uit te zetten?

Ik kan me overigens niet herinneren dat dit in het verleden ook gebeurde met mijn laptop.

18. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
  19. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Mensen,

Sinds een tijdje is het internet bij het studenten huis waar ik zit erg traag. Ook als ik alleen thuis ben en niemand download ligt de snelheid vaak rond de 10 (!) kb/s. Hierdoor kan ik amper normaal een site openen, laat staan op youtube. Als ik download zie ik het soms even naar de 100-200kb/s verspringen maar daarna zakt het meestal weer snel af.
    Ook komt het voor dat mijn upload snelheid hoger ligt dan mijn download snelheid.

Ik heb al geprobeerd om de router op een ander kanaal in te stellen, dichter bij de modem te gaan zitten, andere router geprobeerd (die er constant aan aangesloten zit).

Heb een mailtje naar Telfort gedaan, maar die zeggen dat er een snelheid van 17.5 mbit binnenkomt in huis en dat het dus vanaf daar fout zou moeten gaan. Natuurlijk kreeg ik het gebruikelijke mailtje met dat het spyware zou kunnen zijn, maar bij mijn ouders thuis heb ik niets geen last.

Hebben jullie een idee? Zou het aan de tweede router kunnen liggen die het netwerk verdeeld in 2 netwerken?

BVD

20. I ColoSsuZz I

I ColoSsuZz I Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al een geprobeerd om dmv een kabel direct via het modem het internet te benaderen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina