1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Speedtouch is geen simpele router vanwege de speciale firmware van KPN.

Persoonlijk zou ik een switch kopen , deze dingen heb je al vanaf € 10.
    Een switch heeft een paar grote voordelen.
    1. Plug and Play.
    2. Fritz!Box zorgt voor het aanmaken van de ip-adressen.
    3. Je heb 1 netwerk.

2. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké. Dus als ik een switch aansluit op die speedtouch is alles geregeld?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Aaargh, mijn pc komt weer eens na 10 seconden uit slaapstand... Irritant!

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
  6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik zou graag weer m'n pc helemaal willen formatteren en Windows er opnieuw opgooien. Iemand een handige uitleg hoe dat ookalweer moet?

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Heb je de CD van Windows en de key nog? Zoja, dan is het niet moeilijk. Als je de CD niet hebt maar wel de key kan je altijd een legale versie downloaden van TPB of een andere site en dan de key daarop gebruiken.

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Uhm..gedownload..die burn ik zo op een DVD? :+

9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Jup.
    Gewoon volgen wat er in de setup staat, als je word gevraag om een schijf te selecteren waar Windows op moet staat daar ook ergens om eerst een schijf te formatteren.

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik heb begrepen dat je de PC vanuit zichzelf de CD moet opstarten. Nu doe je dat door via de BIOS CDROM als first startup te selecteren. Alleen..dan krijg je press a key to start CD, druk ik op enter, start ie gewoon nog de bestaande Windows op.

11. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Oké, laptop is min of meer overleden. Als ik hem opstart komt hij niet voorbij het opstartherstel. Nu las ik dat je dat op kan lossen door Windows (Vista, die erop staat) opnieuw te installeren. Nu heb ik hier thuis echter ook nog een legale Windows 7 liggen. Kan ik deze er ook zonder bestandsverlies opzetten?

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is wel erg vreemd, werkt je toetsenbord uberhaupt wel op dat moment? In principe zou het moeten, maar het is mij al eens eerder overkomen dat het toetsenbord op de een of andere vage reden niet werkte.

Nee dat is niet mogelijk. Kan je hem nog wel opstarten in veilige modus? In dat geval zal je je data naar een veilige plek kunnen wegschrijven.

Mocht dat niet lukken kan je normaal gesproken met de Windows Vista CD ook een recovery functie aanroepen waarmee je je installatie repareert.

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb sinds een dag problemen met website met beveiligingscertificaten (https). Ik heb al verschillende browsers geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Ik heb gister geen gekke dingen gedownload en m'n virusscanner geeft ook niet aan dat er iets mis is. Iemand enig idee?

Edit: is alleen niet in m'n browser zo, maar ook in thunderbird (mailprogramma). Kan dus helemaal geen mails ophalen :mad:

Laatst bewerkt: 5 feb 2012
  15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Mijn pa heeft onlangs Ziggo alles in 1 pakket besteld, met digitale televisie. Hiervoor heeft hij een modem gekregen. De laptop, waarmee ik dit bericht nu typ, is hiermee verbonden, via wifi. Echter, wanneer ik mijn Xbox op de eerste verdieping via Wifi wil verbinden (het is een Slim) lukt het niet. Hij herkent het Ziggo netwerk wel, maar met slechte verbinding en verbinden zelf lukt niet. Hoe kan dit? Is de modem dan zo slecht of scheelt een verdieping heel erg qua verbinding? De verbinding van een van m'n buren herkent ie zelfs beter (helaas beveiligd). Nu wil ik ook met mijn computer wifi verbinden, middels een wifi ontvanger. Dan krijg ik wel internet, maar heel langzaam en met een hele slechter verbinding, met, once again, een van m'n buren een betere verbinding.

Nu is er inmiddels een kabel (ethernet) vanaf de modem naar boven, om m'n Xbox en tv daarop aan te sluiten. M'n Xbox doet het daarop wel (knalde de kabel erin en hij deed het meteen), alleen mijn PC niet. Hij maakt geen verbinding. Hoe kan dit? Ligt dat aan de netwerkadapter in m'n PC? Die heb ik inmiddels geupdated met de laatste drivers, maar hij pakt hem nog steeds niet. Wat doe ik fout?

Verder zou ik ook met mijn DS Lite draadloos via Wifi op internet willen. Alleen dat lukt ook niet, omdat de router settings niet gesupported zijn volgens de DS. Dit komt omdat het een WPA router/modem is en de DS pakt alleen WEP toch? Hoe zet je WPA beveiliging om in WEP? En vooral gewoon het belangrijkste, hoe krijg ik verbinding met m'n pc via een ethernetkabel? Zelfs dat pakt ie niet. Zucht.

Laatst bewerkt: 5 feb 2012
  16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Maak je post eerst maar leesbaar, dat is al een goed begin...

17. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    1. Als er een betonnen vloer tussen verdieping 1 en BG is dan is het signaal inderdaad slecht.
    2. Je zou een splitter tussen de pc en de xbox kunnen zetten zodat je met beide op bedraad internet kan.
    3. Maakt je pc geen verbinding bedraad of draadloos?
    4. DS heb ik geen verstand van. Misschien dat deze website met behulp van google kan helpen.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Gutgut, zo'n klein lapje tekst? 8)
    m'n pc maakt geen verbinding met draad.

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Systeemherstel wil ook niet helpen :mad: , iemand enig idee?

20. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Wat heb je al gedaan om het werkend te krijgen?

Heb je de correcte drivers geïnstalleerd?
    Is het een onboard of een PCI Netwerkkaart?
    Werkt de netwerkkaart/juist geïnstalleerd?
    Wat zie je staan als je gaat naar Start > Rechtermuis op Computer > Eigenschappen > Apparaatbeheer, staan hier Gele uitroeptekens?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina