Mijn pa heeft onlangs Ziggo alles in 1 pakket besteld, met digitale televisie. Hiervoor heeft hij een modem gekregen. De laptop, waarmee ik dit bericht nu typ, is hiermee verbonden, via wifi. Echter, wanneer ik mijn Xbox op de eerste verdieping via Wifi wil verbinden (het is een Slim) lukt het niet. Hij herkent het Ziggo netwerk wel, maar met slechte verbinding en verbinden zelf lukt niet. Hoe kan dit? Is de modem dan zo slecht of scheelt een verdieping heel erg qua verbinding? De verbinding van een van m'n buren herkent ie zelfs beter (helaas beveiligd). Nu wil ik ook met mijn computer wifi verbinden, middels een wifi ontvanger. Dan krijg ik wel internet, maar heel langzaam en met een hele slechter verbinding, met, once again, een van m'n buren een betere verbinding.
Nu is er inmiddels een kabel (ethernet) vanaf de modem naar boven, om m'n Xbox en tv daarop aan te sluiten. M'n Xbox doet het daarop wel (knalde de kabel erin en hij deed het meteen), alleen mijn PC niet. Hij maakt geen verbinding. Hoe kan dit? Ligt dat aan de netwerkadapter in m'n PC? Die heb ik inmiddels geupdated met de laatste drivers, maar hij pakt hem nog steeds niet. Wat doe ik fout?
Verder zou ik ook met mijn DS Lite draadloos via Wifi op internet willen. Alleen dat lukt ook niet, omdat de router settings niet gesupported zijn volgens de DS. Dit komt omdat het een WPA router/modem is en de DS pakt alleen WEP toch? Hoe zet je WPA beveiliging om in WEP? En vooral gewoon het belangrijkste, hoe krijg ik verbinding met m'n pc via een ethernetkabel? Zelfs dat pakt ie niet. Zucht.
Laatst bewerkt: 5 feb 2012