1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb de laatste tijd probleem met Vuze(azureus)

    Na even gedownload te hebben stopt het gewoon compleet met up-/downloaden.
    Enige wat helpt is het afsluiten van vuze en opnieuw opstarten alleen ook dat werkt niet helemaal lekker, want als ik het afsluit(rechtsonder in de taakbalk en dan afsluiten) dan sluit het programma wel, alleen blijft het wel actief staan als ik bij taakbeheer onder processen kijk.
    Vervolgens kan ik proces en processtructuur beeindigen klikken wat ik wil maar het sluit gewoon niet direct af. Hier gaat soms wel een half uur overheen voordat het eindelijk volledig is afgesloten waardoor ik vuze weer kan opstarten want zolang het nog actief staat onder processen, kan ik het niet opstarten.
    Ook geeft het aan nog 204.244kg aan geheugen te gebruiken.

    Meerdere die hier last van hebben en/of een oplossing weten?
     
  2. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn interne harde schijf is deels kapot. En zorgt ervoor dat hij enorm veel vastloopt en nogal veel irritatie bij mij. Ik probeer nu zo veel mogelijk bestanden op een externe harde schijf te zetten, maar ook dan loopt hij vaak vast.

    Ik heb een DELL studio 17" en de garantie is voorbij. Weet iemand wat ik het beste kan doen?
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe harde schijf kopen. Verwisselen met je huidige en dan Windows DVD erin en je hebt een lekker schone laptop ;)
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb daar dus echt geen bal verstand van. Ik zou niet weten welke ik dan zou moeten kopen. En hoe ik hem zou moeten plaatsen. Ik neem aan dat het iets anders werkt dan een een werkgeheugen kaartje vervangen?

    Waarschijnlijk ben ik nu 10.000 plus foto's kwijt, dus ben er echt enorm pissed over.
    Ik googelde net even hoeveel het zou kosten om alsnog zoveel mogelijk van de schijf te krijgen. 900 euro...

    Is er nog een goedkope optie om iets te kunnen redden?
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zijn vaak in je woonplaats wel mensen te vinden die het voor je doen. Vaak ook nog volgens 'no cure no pay'.
     
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke, ik zal eens rondvragen!

    Ik heb hem opengeschroeft inmiddels, en de HDD eruit gehaald. Dat stelde niets voor, maar het gaat er meer om dat er hopelijk nog meer te redden is.

    Waarom faalt een hardeschijf nou na 2 jaar? Pure pech neem ik aan. Ik was al van plan om een externe hardeschijf aan te schaffen, maar ben daar dus echt NET te laat mee, verdomme.
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Had ik ook, na dik 3 jaar trouwe dienst hield mn HDD er zomaar mee om.
    Er zitten nogal wat gevoelige onderdelen in, dus zoiets gaat snel stuk.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Aangezien het een laptop is vermoed ik dat het falen komt door het vake verplaatsten/stoten e.d. terwijl de laptop aan staat. Ze vertellen het je er niet bij maar dat kan een normale HDD gewoon niet hebben. Als ik zo zie hoe de gemiddelde persoon met hun laptop omgaat, verbaasd het me niks.

    Het hoeft dus bij jou helemaal niet zo te zijn, maar ik zie wel veel mensen die vaak te lomp omgaan met hun laptop waardoor de harde schijf het gewoon wel moet begeven.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, ik heb sinds een tijdje dat m'n geluid plopt of lichtjes begint te stotteren als ik bijv. muziek luister en een site open. Alle drivers zijn zover ik weet up-to-date. Het is een 64-bit W7 i5 HP DV7 laptop met 8GB geheugen en 7200RPM HDD. Iemand een idee? Hopelijk wordt het geen lastige puzzel. :+
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Of je hdd ligt op sterven, of je hebt simpelweg veel hardeschijf activiteit wat er voor zorgt dat je muziek begint te stotteren. Probeer eens of het met een andere muziek speler soms weg is. Foobar2000 is een geweldige lichtgewicht speler waarvoor gigantisch veel skins te vinden zijn op deviantart.

    Draai even een SMART check en kijk even wat daar uitkomt, die checkt hoe het zit met de gezondheid van je HDD.
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Lijkt eigenlijk prima als ik het zo zie. Ik heb even opgezocht wat Spin Retry Count precies betekend, en het lijkt me niks om je zorgen over te maken. Om er zeker van te zijn kan je nog even een tooltje van Toshiba zelf proberen, als het goed is moet je de bovenste hebben:
    http://storage.toshiba.com/storage-services-support/warranty-support/software-utilities

    Er zal toch waarschijnlijk een ander probleem zijn. Misschien is er een ander programma actief wat veel van je hardeschijf eist? Je kan de perfomance monitor gebruiken van Windows om te kijken hoe zwaar je HDD belast wordt, en welke programma's en/of services dat doen. Te vinden bij het prestaties tabje in de taakbeheerder, ik weet niet meer precies hoe de resource monitor in de Nederlandse versie van Windows heet, maar er staat een knop onderin.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik heb een HDfilm in MP4 formaat gedownload. Nu speelt ie alleen het geluid af in Windows Media Player en zie je alleen het beginplaatje van de film (zoals je die kan zien als je hem op miniatuurweergave hebt staan in een map), bij VLC is het beeld zwart en speelt ie ook het geluid af, en wordt opeens Windows 7 in standaardinstellingen gezet..Wtf? Ik heb alle codecs, alles doet het bij me behalve deze film niet. Hoe kan dat? Mijn tv speelt de film gewoon wel af.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Yo, thanks! :) Die tool kan ik trouwens niet draaien... kan de HDD niet herkennen. Toshiba maakt zover ik weet zelf geen HDD's en blijkbaar is het ook geen Fujitsu. 8)

    Je bedoeld trouwens broncontrole neem ik aan en dan schijfactiviteit? :)
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Jawel hoor, geen idee waarom ie het dan niet doet.

    Ik bedoelde inderdaad broncontrole, wat een belachelijke benaming :+
    Je kan er erg makkelijk zien welke programma's veel hdd activiteit veroorzaken.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik zal 's kijken of wat kan achterhalen. :) Maar bij die tool kom ik niet verder dan dit:

    [​IMG]
    :+
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik zit met een probleem: gisteren werden bij mij ineens alle programma's afgesloten en zag ik dat op het bureaublad Smart HDD stond. Daarna kreeg ik steeds popup's etc dat er iets met mijn HDD aan de hand was en begon de computer zich steeds vreemder te gedragen.

    Toen heb ik na veel moeite en gedoe Systeemherstel weten toe te passen naar de vorige dag toen er dus nog niets aan de hand was.
    Nu zou je zeggen dat alles goed was, maar nog steeds heb ik problemen.
    Zo word ik bij Google redirected naar allerlei rare sites als ik op een zoekresultaat klik. Ga ik dan snel terug en klik ik weer op het zoekresultaat dan werkt het wel gewoon. Ook merk ik dat het allemaal gewoon wat langzamer is geworden.


    Wat kan dit nu zijn en hoe kom ik er vanaf (wat is een goede gratis virusscan die ik alles kan laten controleren)?
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Bedankt. :)

    Hij heeft al een hoop rotzooi gevonden (trojaans paard, virustool shit, wachtwoorddief) en verwijderd.

    Maar nu blijf ik nog steeds zitten met deze 3:
    - HackTool:Win32/Wpakill.C (hulpprogramma)
    - HackTool:MSIL/Wpakill.A (hulpprogramma)
    - PWS:Win32/Yamoz.A (wachtwoorddief)

    Verwijderen heeft niet veel zin aangezien ze steeds weer opnieuw opduiken, dus wat kan ik hier nu tegen doen of hoe kan ik ze definitief verwijderen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina