1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Tss, ik heb vorige week ook een busje gekocht en bij de Mycom was 320ml 15 euro8).
    Maar ik heb m hier gekocht, 520ml is echt binnen no-time leeg (ik heb een aantal onderdelen vervangen en zo'n beetje m'n hele pc uit elkaar gehaald).

Protip: als je nog wat over hebt, je kunt er heel gemakkelijk je drankjes mee koelen door m op de kop te houden en zo'n 10 seconden te sprayen, werkt enorm goed \o/.
    Welke CPU/moederbord heb je?
    Normaal gesproken zou dat geen kwaad kunnen, maar het is altijd mogelijk dat er een sensor stuk is (aangezien ie in bij het opstarten al een melding geeft) en hij dus verkeerde waardes aangeeft, als ie vanzelf uit gaat zou ik m sowieso even schoonmaken.
    Ik zou ook even op piepjes die uit je moederbord komen googlen (dus bijvoorbeeld kort-kort-lang + naam en evt typenummer moederbord).

Je hoeft niet heel voorzichtig te zijn hoor, ze kunnen wel wat hebben.
    Alleen zorgen dat je m recht houd anders bevriest de boel :+.
    En na die tijd zou ik even stofzuigen, er komt namelijk meer stof uit dan je denkt (maar niet de PC zelf stofzuigen, is slecht voor de PC ivm statische elektriciteit).

Je kunt het inderdaad ook voor je HIFI gebruiken, als het goed is zitten er aan de achterkant wat gaten om de lucht er uit te laten, daar even in spuiten zodat het stof los laat en dan voorzichtig het stof er uit zuigen, hij hoeft niet open ofzo.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn CPU Intel i7 950 3.07 GhZ
    Moederbord Sabertooth x58

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.939
    Niet echt een probleem, meer een vraag.
    Is er een erg simpel programma beschikbaar waar je documenten (mappen met bestanden erin) kan encrypten? Dus als je er dubbel op klikt, er eerst een wachtwoord voor moet invoeren alvorens je de map kan openen?
    (yes you know which map I mean)

4. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Winrar? :+ Pak je bestanden mee in en je kan er een wachtwoord opzetten.

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Ja maar dan moet ik het elke x weer uitpakken.
    Wil het gewoon, na het invoeren van het wachtwoord, normaal kunnen zien.

6. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik heb een email-account bij Hotmail.
    Sinds kort krijg ik zeker 10 mailtjes per dag van bedrijven met aanbiedingen etc. Spam dus.
    Irritant als je telefoon iedere keer voor deze flauwekul afgaat 8)

Ik ben beter bekend met mijn Gmail account, en bij Hotmail weet ik geen mogelijkheid om van deze spam af te komen.
    Ik heb al eens geprobeerd om me van elke mail af te melden voor de nieuwsbrief, maar aangezien dit honderden verschillende bedrijven zijn, met elke dag weer een aantal nieuwe, is dit gekkenwerk.

Heeft iemand tips voor het bestrijden van spam in Hotmail ?

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Elke spammail die je binnenkrijgt als ongewenst markeren.

8. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ja dat heeft dus geen zin als ik 10 mailtjes per dag naar ongewenst plaats, want er komen ook weer steeds nieuwe adressen die je mails sturen.... Kan ik ze net zo goed laten staan

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    overstappen op Gmail! :+

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Ja of een nieuw mailadres aanmaken.
    Ik heb ook een tig jaar oude Hotmail, komt nu ook alleen maar troep op. Fuck it.

11. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ja ik heb al een Gmail account, werkt inderdaad veel fijner.
    Maar ik had 2 mailadressen voor elk een apart gebruikersdoel.
    Dan ga ik maar eens een tweede gmail account maken als er niks aan te doen valt..

12. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    ?.

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Je kunt ook alles laten doorsturen naar je Gmail account, die gooit dan alles automatisch tussen je spam of in je reclame inbox.

Dan moet 70 graden echt geen probleem zijn, pas rond de 100 hoef je je zorgen te gaan maken.
    Toen ik nog niks aan de koeling van m'n Intel Core 2 Quad Q6600 had gedaan (de voorloper van jou CPU) was 70 graden geen uitzondering, en die heb ik laatst na bijna 7 jaar vervangen.

Of moest ik daar niet op reageren? :+

14. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks! Inderdaad wacht te op een antwoord. :) Wel het spul gekocht om de fan goed mee schoon te spuiten. Fan hoef ik er niet af te halen? Krijg nog wel steeds 3 piepjes te horen tijdens de pc opstarten en moet dan op F1 drukken. Hoe kan ik dit weg krijgen?

Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Fan zou ik er niet afhalen, heeft eigenlijk geen nut (behalve als je de koelpasta en/of de koeler wil vervangen).
    Anders zou ik er even iemand naar laten kijken die er verstand van heeft (en dan het liefst iemand die je kent ipv een winkel, want dat zijn meestal prutsers en het kost veel geld), want het word voor mij nu een beetje gokken wat het probleem kan zijn.

16. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Oorzaak; Fan van de processor was kaduuk. Nieuwe gekocht op gemonteerd en gelijk 47 graden de pc. (Coolmaster Hyper TX:cool: Daarbij is het probleem nu opgelost! :+:)
    Thanks, anyway, voor je reacties.

Laatst bewerkt: 29 aug 2013
  17. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Aaah kijk, ja dat scheelt een hoop :9.
    TX3 is ook een prima koelertje, vriend van me heeft m al een aantal jaar in z'n pc zitten.

18. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, goed om te horen, dat ie meer dan aantal jaren mee gaat. Deze was wel vlug kapot, 3 jaartjes mee gedaan. :'-(

19. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Letterlijk alles gaat traag op mijn PC. Van internet tot VLC Media Player. Meerderen malen geprobeerd om mijn schijf te defragmenteren, spyware verwijderen, cookies er af halen. Toch blijft alles traag. Heeft het nut om mijn laptop te formatteren, of is het een gelopen zaak?

20. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7

Deel Deze Pagina