1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    VLC probleem

Ik heb het nu al vaker gehad, dan kijk ik een film via VLC mediaplayer en dan is het geluid ineens een stuk zachter. Eerste twee keer dacht ik nog dat de acteurs wellicht aan het fluisteren waren maar nee. Ik moest het geluid dus zelf harder zetten.

Speel je de volgende aflevering / film af en dan is het in het begin ineens weer keihard, volume terug en ja hoor even later is het weer zacht. Iemand een idee wat dit is?

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Probeer het eens met een andere film? Kan ook gewoon met die serie te maken hebben.

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Niet echt een computer probleem maar ik kan het Excel/Office topic niet vinden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik ook alweer simpel informatie uit 1 cel kan delen naar 2 cellen?

Voorbeeld:
    Uit een logfile heb ik het volgende;

TITEL Hier staat tekst
    TITEL Hier staat tekst

In 1 cel staat een titel, gevolgd door een hoop spaties* en dan een stukje tekst. Ik wil graag de titel en de tekst van elkaar scheiden zodat ik erop kan filteren maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een tip? :)

* Spaties worden niet meegenomen in deze post, maar er staan iets van 8 spaties tussen TITEL en Hier staat tekst.

4. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    =LEFT(A1;5)
    resultaat = titel
    (pak de linker 5 tekens van cel A1)

=MID(A1;7;LEN(A1))
    resultaat = Hier staat tekst
    (pak alles vanaf teken 7 t/m de lengte van de Cel A1 uit Cel A1)

Heb je een nederlandse excel dan is het LINKS(), MIDDEN() en LENGTE().

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Momenteel ben ik het zat over iets, ik zal het verhaal kort houden. Hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen.

Sinds de aanschaf van mijn laptop, ruim 2,5 jaar geleden, heb ik een klein probleempje. Wanneer ik mijn laptop opstart (ASUS K73SV) is er niets aan de hand. Echter, zodra Windows 7 voor tien minuten aanstaat gaat het beginnen. Om de haverklap hoor ik zo'n heel klein klikje. Dit klikje hoor ik bij elke activiteit. Het maakt dus niet uit of ik nou aan het gamen of aan het surfen ben, telkens komt het terug. Hopelijk weten jullie hier raad mee.

Nogmaals, het zijn geen klikjes achter elkaar! Het is telkens één klikje nabij de dertig seconden tot een minuut. Daarnaast komt het niet vanuit de speaker, maar vanuit de behuizing.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654

Is dit de onderkant van je laptop? Uit welk gebied komt de tik?

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Jup dat is de onderkant!

Het komt uit het volgende gebied:

Heb je een idee wat het zou kunnen zijn?

Laatst bewerkt: 3 mei 2014
  9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat is (het begin van het einde van) je harde schijf. Run eens HD Tune http://www.hdtune.com/ en post de result van de benchmark.

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576

Is dit genoeg?

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zo'n grafiek als hieronder is normaal, die drops van jou zien er niet al te best uit. Bereid je maar alvast voor op het vervangen van je hardeschijf (en backup alvast je data).

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576

Heb em voor de grap nog één keer gedraaid en nu krijg ik dit. Lekker variabel!

Stel de harddisk is er echt heel slecht aan toe, krijg je dan wel een soort indicatie wanneer deze situatie zich plaatsvindt of is dat ding opeens in één keer stuk?

13. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Je bij HDTune even de Health checken en een error scan laten draaien, dan weet je in ieder geval de staat van je HDD op het moment.

Als je een bad block krijgt dan kan je zijn dat je HDD er mee stopt en niks meer doet of je hebt gelukt en je merkt er niks van totdat het te laat is.

HDD vervangen is het beste wat je kan doen. Die dingen raken gewoon op. Niks aan te doen en zo duur zijn te tegenwoordig niet meer. 1TB schijfje voor nog geen 50 euro bijvoorbeeld. :b:

Laatst bewerkt: 6 mei 2014
  14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Nooit verwacht dat die dingen dan zo snel op zouden gaan. Heb men laptop nu bijna 3 jaar, maar zo snel dan damn... Health status staat op OK. Die error scan zal ik zo ook eens draaien.

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Is gewoon pech. De ene 360 is ook na 2 maanden kapot en de andere niet. Mijn oude 500GB HDD draait nu 8jaar prima :)

16. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    De computer van mijn ouders geeft zo nu en dan aan dat er een ethernet kabel in de PC moet, echter zit die er al in. Ik heb van alles al geprobeerd, andere kabel, andere router, direct via de modem, nieuwe drivers. Niks van dit werkt tot hij vanzelf na een paar dagen het weer doet. Zou het een defect moederbord kunnen zijn? Of ergens een aansluiting niet goed?

Anders bestel ik wel een netwerkkaart maar als ik het zo kan oplossen zou dat natuurlijk beter zijn.

17. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Heb je een 2de PC of laptop om te testen? Dan kun je uitsluiten of het te maken kan hebben met het netwerk of met de adapter in de PC. Als hij bij een 2de laptops of PC het goed doet ligt het inderdaad aan je netwerkkaart.

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Goed idee. Hij doet het alleen plotseling weer dus ik moet wachten op een volgende storing :+

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Haha altijd fijn zo'n storing die maar af en toe stoort :+ Maar succes anders hoor ik het wel:thumbs:

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Internet hier kakt echt soms in een paar keer per dag. Net knalt die ook opeens naar max 2mb download. Is de laatste weken ineens zo. Reset ik mijn router en dan is het weer gelijk goed. Rare is als ik YT filmpjes kijk dan kakt die vaker opeens helemaal in ipv dat ik gewoon browse. Iemand een idee wat het kan zijn. Zeker mbt filmpjes kijken en dat resulteert in sloom internet opeens.

Deel Deze Pagina