1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.939
    Iemand die weet welke Bloatware ik kan verwijderen zonder functies e.d. uitvallen?

Alvast bedankt!

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zoek even uit wat al die individuele dingen van ASUS doen en verwijder wat je niet gaat gebruiken.

3. Seh

Seh Guest

Het is nu opgelost, heb wat zitten klooien met waar ik de HDD en SSD aangesloten heb en nu lijkt alles te werken. :+

4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik gebruik altijd PC Decrapifier.

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Zal ff checken.
    Thx :)

6. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren nogal wat problemen gehad met (hoogst waarschijnlijk) mijn video drivers.
    Sinds gisteren blijft mijn laptop zonder enige reden hangen terwijl ik gewoon een serie aan het kijken was in VLC. Beeld hangt, niks reageert en het geluid is een groot gezoem.
    Mijn eerste stap was mijn GPU driver opnieuw installeren, dus alles eraf gegooit, driver sweeper gebruikt. Nieuwe geinstalleerd etc.

Hier zit alleen het grote probleem, tijdens het installeren kan ik de Video Transcoder niet installeren, geeft een wazige error van "Install Package Failure" en de log laat verder ook niets zien.

Videokaart in questie is de ATI Radeon HD 5650 en de driver de 13-4 versie van ATI.

7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ook in veilige modus met opdrachtprompt?
    Soms wil CCleaner ook wel helpen met dit soort problemen.

8. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Ok groot probleem waarschijnlijk. Ik kan blijkbaar niet mijn laptop in veilige modus opstarten. Hij blijft op classpnp.sys hangen.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Hoe lang heb je gewacht? Veilige modus duurt vaak wel vrij lang om op te starten, kan zo vijf minuten duren als je echt een trage HDD hebt.

Ook al geprobeerd om een geavanceerde installatie te doen en gewoon de video transcoding neit mee te installeren? Volgens mij is dat een van de opties die je aan en uit kan vinken.

Laatst bewerkt: 18 mei 2013
  10. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik tot nu toe ook gedaan ja. Maar ik weet niet zeker of het een erg essentieel onderdeel is of niet.

En ik heb ong. 30 minuten gewacht, hij was daadwerkelijk vast blijven hangen tot meerdere keren toe.

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Ik heb sinds kort een ASUS Vibobook met Windows 8. Elke keer als ik hem nu afsluit moet ie Windows updaten...ik vraag me af of dat wel goed is elke keer zo fking lang altijd? Heb het idee dat de laptop er alleen maar trager van wordt.
    + hoezo is de downloadsnelheid van mijn laptop langzamer dan mijn desktop? (in torrents, ik down dezelfde torrent via mn desktop en laptop, en die bij mn desktop gaat veel sneller)

Laatst bewerkt: 19 mei 2013
  12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat klopt waarschijnlijk niet helemaal, na een schone installatie duurt het vaak wel even voor je alle updates hebt. Maar eigenlijk zou je na 4-5 keer opnieuw starten alle updates wel moeten hebben. Je kan trouwens ook gewoon de slaapstand gebruiken, hoef je niet elke keer zo lang te wachten tot ie opgestart is.

De downloadsnelheid is waarschijnlijk lager omdat je desktop via een kabel is aangesloten en je laptop via een draadloze verbinding. Die laatste is altijd wat langzamer.

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Ah oke, thanks.
    En nee, ik gebruik exact dezelfde ethernetkabel. Net ff in mn desktop gedaan, en getest. Downloadsnelheid hoger. Nu zit ie in mn laptop, downloadshelheid aanzienlijk lager. Met BitTorrent, zelfde torrent verder. Desktop is 10jaar oud, laptop een week. :+

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt verder ook geen draadloze verbinding ingesteld? Windows geeft volgens mij standaard voorkeur aan de draadloze verbinding, ik zet draadloos meestal uit als ik bekabeld aangesloten ben zodat ik zeker weet dat ie die pakt.

Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik het eigenlijk ook niet weten.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Ah, draadloze verbinding stond automatisch aan op hetzelfde netwerk. Nu uitgezet, gaat nu over op de kabel. Zelfde downloadsnelheid. Toch blijft ie enorm schommelen. (5kb per seconde... 8) ) Wel raar. Op speedtest komen download- en uploadsnelheid wel op gelijke waardes.
    Edit: hij blijft gewoon teringsloom gaan.

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dan zal het wel aan de torrents liggen. Heb ook altijd ruzie met die dingen, dus overgestapt op Usenet.

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    No dat kan niet. Exact dezelfde torrent.
    Na 3sec knalt ie op mn desktop naar 300/400kb per seconde. Zelfde ethernetkabel in mn faptop, 3-10kb per seconde. Kan er een software zijn van de fabrikant (ASUS) op de faptop ofzo die dit limiteert?
    P.S. Laptop gebruikt Windows 8, dekstop Windows 7. Kan het daaraan liggen?

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Misschien firewall instellingen o.i.d. in je router? Ik weet dat je dat vroeger per PC moest instellen met Torrents.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Nee, uitzondering FireWall is toegestaan in Bittorrent settings. Ik heb snelheidslimiet voor uTP-verbindingen uitgevinkt (stond aangevinkt) in BitTorrent Settings, en het gaat opeens aanzienlijk sneller allemaal. Nog steeds wat langzamer dan mn desktop, maar alsnog. Vreemd dat ie opeens sneller gaat. Edit: gaat nu normale snelheid als mn desktop. Zou dit de oplossing zijn geweest? :+

EDIT: hooly fuck ik heb die optie ook uitgevinkt op mn dekstop nu, nog nooit zulke hoge downloadsnelheden gehad 8) Gaat alsnog aanzienlijk sneller dan mn laptop. Problem not solved dus helaas.

20. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik heb al een jaar een nieuwe laptop maar op mn oude (kapotte) laptop staan nog heel veel dingen die ik graag wil hebben. Mn oude laptop kan niet echt worden opgestart, hij gaat naar veilige modus en wat ik kies maakt niet uit, hij start opnieuw op en dan kom ik weer op het veilige modus scherm. Bestaat er een kabeltje die ik aan de oude hdd/laptop kan doen zodat ik bestanden kan kopiëren?

Deel Deze Pagina