1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer sluit zomaar af

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Chrizzle, 9 mei 2008.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ja, serieus. Gewoon zomaar.

    Eergister zat ik te computeren rond 23.00, valt opeens mijn computer uit zonder dat ik deed. Gister, zat ik weer te computeren. Rond 23.00, valt weer mijn computer uit, weer zonder iets te doen. Net zit ik te xboxen, valt WEER mijn computer uit. Natuurlijk deed ik weer niks.

    Ook wanneer ik mijn pc weer wil aanzetten, dan moet ik eerst mn stekkerdoos uitzetten en kan ik mn pc daarna weer aandoen.

    Iemand enig idee wtf er aan de hand is? :{
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wordt de CPU soms te warm? Als je je pc meteen na het uitvallen aanzet wil ie niet aanslaan?

    Download eens Everest en hou eens de temperatuur van je cpu in de gaten. Bij welke temperatuur valt hij uit?
     
  3. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Klopt, dan wiltie niet aanslaan. Er zit wel zo'n metertje aan de voorkant van mn computer, zat er standaard al op. Die geeft nu 45C aan. Maar ik denk dat dat het dan is.
     
  4. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Even stofzuiger door je computer halen... misschien kan je ventilator niet
    meer goed draaien ofzo.

    Succes!
     
  5. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    zou geen stofzuiger doen, dan verneuk je je hele pc..
     
  6. charkie

    charkie Mabok

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, zoiezo geen stofzuiger nee, kan wel alleen voor de kast maar niet je hardware!! :eek:

    En als ik dat zo lees dat het steeds om 11uur is zou ik denken dat er een soort van timer opzit die je pc om 11u (wel heel abrupt blijkbaar) uitschakeld, stroombesparing ofzo?

    Of virus, maar dat weet je gewoon niet zeker..

    Iig succes!
     
  7. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er een tijd geleden ook last van gehad, steeds rond de zelfde tijd viel de computer uit. Heb de computer toen door laten meten, op temperatuur en of de systemen nog wel na behoren werkte, dat was allemaal in orde,.heb toen een special stofzuigertje voor de comp gekocht, en al het stof uit de kast gehaald, sinds dien geen last meer van gehad.
     
  8. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ja ik heb eigenlijk al iets van.. 3 jaar niet schoongemaakt in mn PC. Hijs ook nooit opengeweest en hij heeft een tijd op de grond gestaan. Ik ben al blij genoeg dat het geen virus is :) Bedankt allemaal.

    Edit: Nou, net viel die weer uit. Toch maar gelijk ff de kast opengebroken en kilo's met stof weggehaald. Volgende keer ga ik het veel beter doen en ga ik ook eens een klein stofzuigertje halen voor de pc.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tip:

    [​IMG]

    Daarmee blaas je zo het stof weg zonder vocht erbij.
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang gaat zo´n dingetje mee?
     
  11. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nou na het schoonmaken istie nog een keer uitgevallen. Ik laat um maar wegbrengen naar een gozert die um maar lekker gaat schoonmaken, ik red het wel een dag of 2 zonder pc :emo: stom hoereding.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maat van me had last van een buggy reset knop, en daarom viel die van hem elke keer uit. Doe gewoon een beroep op je garantie en breng 'm weer waar je 'm gekocht heb.
     
  13. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nou, volgens Everest is mn CPU nu 63°C, moederbord is 45°C.

    63 kan nooit goed zijn of wel?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In ruststand is 63 graden veelste veel.
    Veel moederborden schakelen de pc uit als de temperatuur over de 70 graden komt.

    Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn.
    1. Ventilator is aanhet overlijden.
    2. Weinig koelpasta aanwezig tussen CPU en Ventilior.

    Hier op zolder staat mijn servertje (Sempron 3000+) en hoewel de kamer temperatuur >30 graden is , is de CPU nog geen 45 graden.
     
  15. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nou, dan staatie dus bijna op het punt om uit te vallen :emo: Kga dan zo maar eens die ventilator een beurt geven. Dankjewel :)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    63 graden :eek: kijk maar uit dat je je cpu niet kookt :9
     
  17. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nou, heb dat fannetje eraf gehaald van de cpu en tyfus wat veel stof zat daar. Stof was ook gewoon wit inplaats van zwart. Kheb alleen nog een fan, zo'n grote die bovenin zit zeg maar. Die was ook aardig heet, kan het ook daaraan liggen?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alles de CPU niet goed gekoelt wordt is het normaal dat alles behoorlijk heet wordt.

    Het beste kan je de hele fan+koelblok van de CPU halen.
    Alles goed schoonmaken , nieuwe koelpasta op de CPU en alles weer monteren.
     
  19. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik het zo hoor had jij het zelfde probleem als mij wat bij mij helpde was:

    pc kast + ventilator helemaaaaal schoongemaakt en gelijk koelpasta derbij en weg was de 60 gr en weg was het uitvallen.

    en nu draait hij rustig 30 grade
     
  20. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Dan moet ik nog ff pasta dr bij gooien, hij zit nu op 52/53 graden nadat ik um aangezet heb.
     

Deel Deze Pagina