Waarom het zo moeilijk maken? De bv. 9800 is toch beter dan de 9700? Ik denk niet dat nieuwe Radeon ergens in de 5xxx zal liggen en de nieuwe Geforce ergens in de 1xxx. Het gaat hier over Battlefield Vietnam. NFSU is een zwaar eisende game waar zowat alles high-end voor moet zijn om op high te spelen.
Tja was dat maar in alle gevallen zo. Men nemen een Geforce FX 5200, zou volgens het "hoe hoger het getal hoe beter" principe sneller moeten zijn als de Geforce ti 4xxx serie, dat is dus niet het geval. Zo ook met de Radeon 8500 en de Radeon 9000 en 9100 het geval. En zo moeilijk was't ook niet beschreven toch?
Mwa misschien wel jah Gewoon rustig lezen Badkiller. Nou afkortingen maar. Wat betekent RAID eigenlijk? Hebt in m'n PC zitten, werkt goed, maar weet bij God niet waar't voor staat.
Als je er veel vanaf wist, kon je ook weten dat de 9700 helemaal niet meer verkrijgbaar is (alleen 2de hands).
Sorry, ik zoek niet. Maar ik weet dat er nog een paar winkels in België zijn die die kaart verkopen, maar die kost wel maar dan de Sapphire 9800 Pro.
lol idd, het staat idd ingewikkeld omschreven, kunnen jullie (heel ff los van de bedoeling van dit topic) zeggen, welke merk kaart je absoluut niet moet kopen ??? (ik kan me voorstellen dat er zulke kaarten bestaan )
Bij de Radeon's: Asus. Bij de Geforce's: hangt het allemaal af van je budget, maar geen vernoemingswaardige afblijver.
Ik heb ook een vraagje: Als je een pc wil samenstellen, waar je EN games en programma's wil draaien, welke processor is aan te raden? AMD (de nieuwe 64-bit athlon) of toch de P4? Welke is bijv. beter te overclocken?
Overclocken zou ik niet weten. Zal de pc het meest gebruikt worden voor programma's of gaming? Wat is je budget?
@ Badkiller om de uitleg van Arjan84 misschien iets beter te begrijpen (het gaat over de pipelines): Bron (laatste reply van die pagina).
Zoals The Answer al vermeldde, wat is je budget? De AMD's zijn over het algemeen genomen sneller in games, alhoewel het verschil niet zo groot is t.o.v. Intel's Pentium 4. Ga je h'm gebruiken voor 3d rendering, videobewerking en audio compressie enzo dan kan je beter voor een Intel P4 gaan. Deze is gewoonweg een flink stuk sneller als AMD. Alhoewel de nieuwe AMD 64 erg close komt. Gebruik je bovenstaande programma's niet, en draai je lichtere programma's en games? Dan zou ik voor een AMD 64 gaan. Overclocken heb ik met AMD geen ervaring, met Intel wel. Heb h'm weleens voor de fun overclocked, maar hij's standaard als snel zat, dus die overclock heb ik nog niet nodig. Je verkort ook de levensduur van je componenten dus......
Dat is de response tijd. Hoe lager hoe beter, boven de 25ms kan er wel eens 'ghosting' voorkomen. Je kan het een beetje vergelijken met de refresherate van ee CRT. Bestaan er al TFT schermen met een response tijd van 12ms?
zag vanmiddag op wannahaves eentje en daar legde een gast het ook uit maar snapte geen ene bal van. hij was trouwens 569 euro.
Dat denk ik ook, €700? Btw, ik had graag zo'n schermpje van Hercules gezien. Maar aangezien ze gaan stoppen met het produceren van grafische kaarten en schermen zal dat nooit gebeuren .