Computer specs

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 27 feb 2004.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    mensen.. ik wil alleen een kast kopen (dus geen toetsenbord/muis/boxen/beeldscherm en nadere rotzooi.. alleen een kast) mun budget is zo'n 800 a 900 euro... ik wil zo i zo een floppy drive, een cb brander en een dvd speler. Ik ga de pc vooral om games te spelen begruiken. En hij moet een aantal jaartjes mee gaan. Wat raden jullie me aan?
    Zet er aub ook de prijzen bij.. (ook bij de individuele producten) alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bij Salland Automatisering:

AMD Athlon 64 3000+ incl koeler: €232,-
    MSI K8T Neo FSR: €113,-
    2*512MB Dane Elec PC3200: €89/stuk, €178,-
    Seagate 80GB S-ATA Hardeschijf 7200rpm: €77,-
    Sapphire Atlantis 9800 Pro 128MB: €234,-
    Lite-On CD-RW 52x32x52 zwart: €34,-
    Lite-On DVD-speler 16x48x zwart: €36,-
    Antec Sonata kast incl 380W PSU: €131,-
    Nec 3.5" floppy drive zwart: €16,-

Totaal: €1051,-
    Iets boven je budget, maar zeker een heerlijk systeem:9
    Ik zou h'm zo willen kopen bwhehe:cool:.

Met deze CPU kan je nog ruim vooruit, en de socket heeft ondersteuning tot een 3700+ processor (tot zover bekend gemaakt, men verwacht nog tot 4000+).

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik was ook een systeem aan het samestellen, maar dat van Arjan84 is beter. Als je wil kan je €89 van die €1051 doen door maar 1 keer 512MB Dane Elec PC3200 te nemen.
    Als het nog duurder mag dan kan je Corsair Twinx Matced Pair Low Latency nemen.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zou ik juist niet doen hoor!! Voor die 89 euro zou ik toch gewoon een tweede module nemen. Met 1024 kan je dan voorlopig wel effe vooruit.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet het, maar met 512 kan je ook nog wel eventjes door.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Bij www.alternate.nl

Pentium 4 (3.0 GHz) €233
    MSI 865PE €109
    Sapphire Atlantis 9800 Pro 128MB: €234,- bij salland is deze stukken goedkoper dan bij alternate.
    Voor de HDD zou ik idd deze nemen Seagate 80GB S-ATA Hardeschijf 7200rpm: €77
    2*512 Kingston PC3200 €88 per stuk, totaal €176
    LiteOn CD-R(W) 52/32/52x €35
    LiteOn dvdspeler €34
    Thermaltake LANFire (zwart) €139
    Samsung floppydrive 3,5'' €15

Alles bij elkaar: €1052, scheelt maar 1 euro met het systeem van dat Arjan84 had samengesteld (lijkt er ook veel op)

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Maar als je een pc koopt, dan het dan meteen goed.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Jij moet veel zeggen.

Kane wilt een game pc en jij geeft hem een P4.

9. gerjan

gerjan Guest

Ja dus?

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Pentium: voor programming
    AMD: voor gamen

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kan je op een P4 geen games spelen dan soms??!!

Ten eerste heb ik een betere ervaring met Intel.
    En ten tweede heeft de 3.0 P4 geen last met warmteproblemen in tegenstelling to de Amd, wat weer extra kosten opleverd voor een andere koeler.

Op veel vlakken is de pentium gelijk of net iets langzamer dan de amd, maar als ik dan zou moeten kiezen, dan zou ik toch voor de P4 kiezen.

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Allemaal leuk en wel, maar Kane heeft niet aan je ervaring met Pentium. Bij de AMD 64's zijn de warmte problemen opgelost en ik heb al verschillende keren gelezen dat je die coolers bijna niet hoort.

Met een P4 kan je wel games spelen, maar AMD is sneller in games.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kane heeft niets aan dit soort reacties van jouw.

Ik heb het ook niet over het geluid, maar over de koeling

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kane heeft dan ook weeral niets aan die soort reacties op mijn reacties van jouw :+

Dat is naar verluidt ook redelijk goed, maar als je echt wil overclocken kan je beter een nieuwe kooler kopen (idem voor Pentium).

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij begon :+

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met de standaardkoelers van Intel kan je hem een klein beetje overclocken, niet veel, maar het is iets.
    Zelf hou ik er niet van om te overclocken. Mijn proc is standaard snel genoeg.

@kane, je kan ook nog effe bij informatique kijken, misschien is het daar nog goedkoper.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jah precies, lekker snel:9.

Tipje:
    Wanneer je voor een AMD systeem gaat, kies dan geheugen met lage latencies; denk dan in de richting van 2-2-2-5-8CL.
    Ga je echter voor een Intel systeem, dan hoef je niet perse low latency geheugen te nemen, daar de snelheids winst margimaal is. AMD is veel gevoeliger voor low-latency dan Intel.

Met de standaard koelers van Intel kan je juist wel een lekker stukje overclocken. Het is vaak bij AMD zo dat hun boxed koelers niet geschikt zijn voor overclocken:).

Even over dat AMD vs Intel gedoe:cool:.
    Beide ontlopen elkaar niet erg veel. In iedergeval niet zoveel dat je van je stoel valt (doe je dat wel, dan toch:+).
    Maar zonder gein, speel je enkel games en gebruik je af en toe een keertje Photoshop of zo da kan je het beste voor een AMD gaan.
    Ga je echter naast games ook 3d Software en andere zware programma's draaien, en doe je veel aan multi-tasken, dan is een Intel P4 met Hyper-Threading de beste keuze.

Maar volgens mij is voor Kane's situatie de AMD 64 een zéér geschikte kandidaat:9.

18. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Antec Sonata kast incl 380W PSU

Wat is dat stukje na de incl?
    380 watt en dan?

en wat betekent in godsnaam overclocken nou weer:cool:

hehe.. ;)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is de voeding. Voor grafische kaarten die je ook moet aansluiten aan de voeding heb je minimaal een 300W voeding nodig.

Overclocken is de CPU/grafische kaart/geheugen sneller laten draaien. Bv.: een P4 2.8GHz laten draaien tegen 3.2Ghz. Als je niet weet wat je doet, er niet aan beginnen en je eerst goed informeren. En nooit ineens 100Mhz hoger gaan ofzo, altijd in kleine stapjes en zien of hij niet crasht. Ook zal je veel koeling moeten hebben om GOED te overclocken.

Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  20. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een ATI RADEON 9600 SE 128 mb geheugen en kan alles op hoogste bij far cry, battlefield en ut2004.'Je hebt dus niet per se een 9800 nodig.

Deel Deze Pagina