Computer specs

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 27 feb 2004.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee natuurlijk niet, het is de combinatie van de hele PC die bepaald of het goed/snel draait:cool:.

Ik bedoel je kan wel een Radeon 9800 XT in een PentiumII 300MHz systeem met 64MB RAM proppen, maar of je dan iets opschiet?:confused:.

Een Radeon 9600 is gewoon voldoende, wil je echter iets langer vooruit, of wil je een nog hogere resolutie met anti-aliasing en al die shit kunnen draaien, dan kan je overwegen om een 9800 of FX5900 te nemen.

[Opa mode]
    Vroeger kon je gewoon langer met je hardware doen, er was voldoende tijd voor de developers om een spel te maken dat ook echt gemaakt is voor de hardware van het moment.

Was geloof ik de tijd van de PentiumII en de 3dFX Voodoo videokaarten:cool:.

Ik kon destijds alles perfect draaien, was een PentiumII 300MHz met 256MB SDRAM en 2 3Dfx Voodoo2 kaarten met elk 12MB geheugen:eek:.
    Alle games die toen uitkwamen tot en met laat 2000, hebik perfect kunnen draaien.

Nu komt er een kaart uit om de vorige generatie games goed te kunnen spelen. De echte DirectX 8.1 games kon je gewoon niet lekker draaien op veel DirectX 8.0 en 8.1 kaarten. Maar met de huidige DirectX 9.0 kaarten juist wel.
    Nu komen de eerste DirectX 9.0 games uit, terwijl die kaarten alweer dik 1 jaar op de markt zijn, en kunnen ze het maar net draaien. En over een niet al te lange tijd komen de DirectX 9.0b videokaarten om de DirectX 9.0 games goed te kunnen draaien.

[/Opa mode]

:cool:

2. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    alles wat jullie gepost hebben is heel vet enal.. maar 1000 euro + is echt boven mijn budget... waar kan ik het best op bezuinigen? de video kaart ofzo?

3. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou dan niet voor de AMD 64 gaan.
    Ga dan voor een AMD Athlon XP.

AMD Athlon XP 2800+, €126
    Abit NF7 moederbord, €78,-
    2*512MB Dane Elec PC3200, €178,-
    Sapphire Atlantis 9800Pro 128MB, €234,-
    Antec Sonata Case met 380W voeding, €131,-
    Lite-On CD-RW 52x32x52x zwart, €34,-
    Lite-On DVD speler 16x48x zwart, €35,-
    Nec 3.5" floppy zwart, €16,-

Totaal, €832,-

4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Zoiets wou ik ook al voorstellen, BTW. bezuinig NOOIT op voeding of koeling, het lijkt onbelangrijk maar is zo'n beetje het belangrijkste van het systeem....

5. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    kijk dat komt in de buurt :) bedankt..

6. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    btw.. is de Club3D GeForce FX5900 XT 128MB geen goede budget 3d kaart? ik bedoel.. hij kost (maar) 180 euro..

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
  8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, maar voor die €54 kan je beter de Sapphire 9800 Pro kopen. Met die kaart kan je AF en (FS)AA opzetten zonder al te veel frames te verliezen, terwijl dat bij de Geforce reeks heel anders is. Als je een 5900 XT koopt, dan kan je er beter 1 van Leadtek of Aopen kopen. Die kan je dan flashen naar een 5900 Ultra (dacht ik. Maar als je een 5900XT koopt van 1 van die 2 merken, dan zit je toch al zeker aan de €200.

9. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    ehum.. maar ik heb geen flauw idee wat flashen is.. en hoe je het moet doen..

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ja en je bent zo scheel als een kanarie? Dat lukt je dus echt niet met een 9600SE want een 9800 Xt kan niet eens alles op het hoogste aan (ja wel de hoogste opties maar niet de hoogste resolutie).

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    :D

Algemene tip:
    Wanneer je van plan bent te roepen dat alles soepel loopt op de hoogste instellingen, vermeld dan even alles :)
    Resolutie en zo...:cool:.

Ik ben het helemaal met The Answer eens.
    Je kan beter €54,- meer uitgeven aan een 9800 Pro. Die is gewoonweg beter als een FX5900 XT.
    Vergis je niet in de aanduiding XT bij de Geforce. Is gewoon een marketings strategie van nVidia om de leeken naar zich toe te trekken. Waar bij Ati de XT het topmodel is van een serie, is dat bij nVidia het instapmodel:confused:.

Ik zou voor de 9800 Pro gaan:cool:.

12. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    mmmkeej bedankt..

13. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom meteen schelden?

Ik heb alles op high bij battlefield, en mijn videokaart kan een resolutie van 1600X?? aan. Anti-aliasing heb ik idd uit. Maar dat moet ik dan nog aanzetten, waar het ook kan???

Mijn monitor kan maar niet 1600X?? aan, maar iets minder, anders valt alles buiten beeld.

Voor de rest alles aan.

Mijn pc: 2.8 GHZ. 512 mb geheugen. Videokaart: ATI RADEON 9660 SE 128 mb geheugen.

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nja het kan niet anders dan bullshit zijn, ok bij battlefield kan het misschien nog.. op mijn 9800 pro met alles op zn hoogst en als resolutie 1024*768 @ 90 hertz speel ik zonder lag.

Maar met far cry heb ik gewoon echte haperingen als ik alles op high zet.

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste, hoe scheld jij??? Dat is absoluut nog geen schelden.

Ten tweede, we hadden het over far cry en niet over battlefield.

16. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    waarom kunnen we niet gewoon allemaal n beetje aardig doen?

goed zij met ons.. _o_ ;)

17. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, Far Cry heb ik alles op High, anti-aliasing uit ( waar kan je dit aanzetten?) en resolutie op 1024x768. Hij loopt gewoon goed. Mijn monitor kan trouwens niet hoger dan 1200 nog wat, geloof ik, resolutie, ik heb een 17", is dit logisch?

Als ik far-cry alles op very high zet( wat dus ook nog kan blijkbaar), dan schokt ie een beetje, en dan loopt ie vast, hoe komt dit dan?

18. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen ik heb even een vraagje.

ik zit me een beetje te kijken naar een nieuwe 3d kaar en nu kom ik een Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB

die van club3d heeft als type geheugen bga ddr terwijl andere merken ddr sdram als type geheugen hebben. Wat is het verschil/ wat is sneller?

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
  20. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    omg

_O_ jij weet echt veel van die dingen _O_

bedankt voor je uitleg :)

Deel Deze Pagina