Concerten Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Noodles, 13 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

    Noodles Guest

    praat hier over naar welke concerten enzo je bent geweest, zelf ben ik naar offspring geweest maar dat is al poosje terug :mad:

    [​IMG]
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Toto (Groningen)
    Michael jackson-History Tour-(arena)
    Eminem-(ahoy)
    Anger Management tour(Xzibit,Cypress Hill,Eminem etc..(arena)
    Gang Starr(Paradiso)
    Immortal Technique(LVC Leiden)
    Cypress Hill (Oosterpoort,Groningen)

    Toto ging ik heen gewoon voor de grap, en het was ook een goed concert.
    Michael Jackson, tja....hey, MJ is king he, ik was gigantisch fan, nu nog hoor.
    Wat een ervaring,maar ja...moest wel met verrekijker naar de grote beelden kijken, want Mike zelf was een klein stipje (zo ver af zat ik )

    Eminem was supertof, vooral die kettingzaag en stroomstoel act, erg tof dit.
    Anger Management was te bruut voor woorden, Xzibit die zo'n 30 minuten optrad, toen Cypress Hill iets van 30 minuten, Eminem,D12, G-unit, Obie Trice..wel 5 uur aan rap, super was dat.

    Gang Starr, HELL YES..wat een sfeertje, lekker klein zaaltje en dit was gewoon werkelijk pure top! perfect geluidskwaliteit , echt DOPE!

    Immortal Technique, was maar iets van 45 minuten, maar holy shit..die gast geeft zich wel helemaal dan, wat een energie en live echt goed.

    En Cypress Hill, die eindelijk naar m'n woonplaats kwam...ongelooflijk en WAT EEN SHOW. 2,5 uur rap en jesus mina wat vet..geen woorden voor..SUPER!
     
  3. jappe

    jappe Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    pennywise , lagwagon , wu tang clan , offspring , rage against the machine , sepultura , red hot chilli peppers , heideroosjes , osdorp posse en vele meer .
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Graag niet alleen een opsomming geven van de bands waar je naartoe bent geweest, dat resulteert in een opsom-topic en uiteindelijk in een slotje.

    Wat meer informatie, zoals wat je er b.v. van vond etc maakt het een veel intressanter topic.

    Zelf ben ik naar een groot aantal artiesten geweest, sommige vielen enorm tegen andere weer niet.
    Paar hebben echter wel indruk gemaakt.

    Ozzy Osbourne, paar jaar geleden erheen geweest in Utrecht, jaartal weet ik echt niet meer. Osbourne moet je gewoon eenkeer gezien hebben, toen (en nu nog eigenlijk) was ie zo intens op het podium. Je vergeet gewoon dat je naar een dikke 50+'er ;) staat te kijken. Wat ook leuk was bij dat concert was de diversiteit van de bezoekers, van mensen van osbourne's leeftijd tot jongeren van een jaar of 15.

    Filter. De zanger van filter heeft mijn eeuwige respect, in tegenstelling tot die lummel van KORN. Filter trad op in de melkweg. Tijdens de rehearsels was de zanger van het podium gedonderd en had zijn schouder gebroken (dag voor het concert). Einde verhaal denk je dan. Nope nee hoor, volgende dag trad meneer gewoon op, helemaal ingetaped. En dan nog zo uit zijn pan gaan dat tegen het einde van het concert die tape helemaal los zat. _O_ .
    KORN was in amsterdam, en de zanger was te stoned om het concert te laten doorgaan, kaartje ingeleverd, geld terug, nooit meer naar KORN gegaan.

    Tool. Voor iedereen die Tool kent weet al dat het op cd een zeer goede band is. Live vind ik ze nog beter. Allereerst spelen ze met zulk een kwaliteit dat het net zo strak klinkt als op cd. Zanger maakt er ook een erg goede show van en heeft binnen no-time het publiek mee en op zijn hand. Show erom heen is ook altijd perfect, goede lichtshow, mooie aankleding etc.
    Tool is zeker een aanrader om live te zien.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ikzelf heb zo ongelooflijk veel bands gezien, maar er zijn maar een paar artiesten die er echt uitsprongen.

    the Skatalites: Lowlands 1998: geweldige band. Allemaal ouwe knarren van rond de 70 die een potje ska spelen waar je helemaal van uit je plaat gaat. Een uur staan skanken en swingen, gaat de band van het podium af. De zaal werd bijna afgebroken. Organisatoren van de Lowlands erbij om uit te leggen dat ze níet meer terug zouden komen, het mocht niet baten. Na 10 minuten kwamen de Skatalites weer terug voor een half uur, in één woord: fantastisch!! Zelden zo’n sfeer meegemaakt

    the Slackers: 2003 Rotterdam. Ook een ska-band, uit New York. Ze speelden op een donderdagavond en startten om 22.30. Tijdens de show vertelden ze ons dat Rotterdam de eerste europese stad was waar ze gespeeld hadden. Ze namen om 24.00 een break van een half uur om vervolgens wéér 2 en een half uur te spelen omdat ze dat Rotterdam verschuldigd waren. Uitermate toffe sfeer en te gekke muziek, mijn baas was echter de volgende dag niet blij met me ;)

    GWAR: onnoemelijk veel gezien. Een hardrock act die verkleed op het podium staat. Het is moeilijk te omschrijven maar hun shows zijn een aaneenschakeling van horror, humor en vette muziek. Moet je minimaal één keer in je leven gezien hebben

    Slayer: onnoemelijk veel gezien. Dé metalact die je ook minimaal één keer gezien moet hebben. De shows zijn niet uitsprekend extreem of visueel aantrekkelijk, maar die muziek....die goddelijke muziek....respect!
     
  6. Noodles

    Noodles Guest

    ik ben nog maar 1 keer naar een koel concert geweest en dat was dus offspring, wel jammer. volgend jaar lowlands :D

    btw wel leuk topic he :D
     
  7. xboxarend

    xboxarend [xbox junkie]

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    metallica _O_ _O_ _O_ _O_
    de band die iedereen live gezien moet hebben ik ben er 2x heen geweest een keer in het geldredome en 1x in de arena met slipknot en korn en als ze weer in nl zijn ga ik er duidelijk heen
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zoals jij het brengt niet :{
    Maak er zelf ook iets van als je dit een leuk topic wilt laten worden. Zoals Nemesis al zei, alleen opnoemen naar welke bands je bent geweest heeft geen zin. Vertel er ook iets leuks bij, wat je er van vond, zodat het meer wordt dan een simpele opsomthread. Gelukkig heb ik al een paar goede voorbeelden gezien, kijk daar maar eens naar ;)
     
  9. Noodles

    Noodles Guest

    oke :D, waarom ik offspring dus zo vet vind/vond is omdat ik al jaren fan ben en omdat het een goed concert was. Veel mensen, gezellig, ze speelden de juiste nummers (veel van americana en splinter) en toen ze eindelijk self esteem speelden ging iedereen uit zijn dak enzo. ik zelf ook :D. erg gezellig zou het zo weer doen.
     
  10. Freddy Xbox

    Freddy Xbox It's Pink!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben twee keer naar een concert van de red hot chili peppers geweest en dat was super! De eerste keer helemaal, want toen waren ze in ahoy en had ik ze nog nooit live gezien. Bij de tweede keer had ik de dvd al 30 keer gedraaid en was ik dus een beetje verwend met het beeld en geluid van de dvd. Ook speelde ze bijna precies dezelfde show als op de dvd en bij het concert in ahoy. Het geluid viel ook een beetje tegen. Maar goed, de sfeer is altijd goed, hoewel ik een beetje het idee had dat flea de laatste keer een slecht humeur had, en daar gaat het om. De red hot chili peppers zijn cool! Ook ben ik nog een keer naar een concert van Live geweest en ga ik in november naar Sting. :cool: De andere (kleine) concertjes zijn niet echt het vermelden waard.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2004
  11. Noodles

    Noodles Guest

    cool freddy, ik wil ook nog wel eens naar de RHCP toe
     
  12. xboy007

    xboy007 Guest

    the pet shop boys in '91, dat waren nog eens tijden
     
  13. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben er al naar behoorlijk wat geweest, maar de komende concerten zullen zijn:

    Slayer volgende maand, heb ze helaas nog nooit live gezien, maar waarschijnlijk gaat daar nu verandering in komen :D

    Rammstein in November, ben er zelf niet zo'n fan van, maar mijn concertmaat wel heel erg. En hun show wil ik wel eens zien, want dat schijnt nogal een spektakel te zijn :cool:

    In December Sick of it All, ontzettend goeie hc-band :D


    en tussendoor ongetwijfeld nog wat minder grote bands (zoals Textures voor de 2e keer) live zien...
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    Gwar!! :eek:

    touren die mafketels nog of zitten ze eindelijk in het gesticht waar ze thuishoren?
    ;)
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hehe, ze zijn bezig een nieuwe cd op te nemen. Verwacht daarna gewoon weer een tour :). Ga je trouwens naar het Slayer-concert wat in de Ahoy gegeven wordt?
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    het is nog niet helemaal zeker, maar hoogstwaarschijnlijk in de Ahoy ja...

    Voorzover ik weet is dat de dichtstbijzijnde.., Of ze moeten ook in de 013 staan, maar daar weet ik niks van...
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Nee, dat wordt de Ahoy voor jou :). Maar is mooi man, mijn eerste Slayer concert was ten tijde van Divine Intervention, gehouden in....-drumgeroffel-...de AHOY! Oude tijden laten herleven
     
  18. X-Commander

    X-Commander SolidCake.Com

    Berichten:
    279
    Leuk Bevonden:
    0
    Eminem (ARENA)
    Red Hot Chilli peppers (ARENA)

    Wel slecht geluid :mad:
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    *bump

    Zo, ik ben gisteravond dus naar Chris Cornell geweest.
    Ik heb ooit een dagje pinkpop genomen en heb verder verschillende Hollandsche artiesten wel eens live gezien op kleinere evenementen, maar dit was dan mijn eerste echte concert. Van de man die ik ooit echt een keer live moest zien, en nu heb ik hem gezien, eigenlijk hen, want hij speelde met zijn nieuwe live-tour band.

    Zonder al te veel moeite had ik een plek op de eerste rang zodat ik helemaal uit mijn dak kon gaan, en dat gebeurde. Na lange voorbereidingen van de mensen van de techniek, ik dronk maar even een biertje en luisterde naar de goede muziek die in de zaal gedraaid werd. (er waren trouwens like 30 gitaars ofzo on stage die allemaal ingesteld moesten worden

    Het was erg lang wachten maar op een gegeven moment plakten ze een geprint blaadje met de playlist erop met tape vast op het podium. Een leuke dame naast me kon met haar digicam een foto ervan maken, (hij lag op zn kop voor ons you know) en zo konden we de playlist dus bekijken. Ik zag de eerste 3 nummers: Spoonman, Outshined en Show me how to live. Ik had echt al zo'n idee van 'wow', want die nummers bezorgen mij al een topavond dacht ik toen al. De rest wilde ik niet bekijken want het moest ook een klein beetje een verrassing voor me blijven.

    En ja hoor, toen begon het eindelijk. Ik had een van de gitaristen al buiten zien staan en had nog geen idee ervan wie het was etc. dat had ik ook bij de andere bandleden. Maar toen kwam onze Amerikaanse Parijsenaar op het podium. Hij begon gelijk met spelen en na die drie nummers maakte hij even interactie met het publiek, de energie spatte er al af, en we maakten met die 3 nummers al kennis met 'de gitarist', 'ja, die ene.' waar ik zo wat meer over vertel. Maar goed, Chris begon een verhaal over energiestroming en deed net of ie telepatisch was of wat, goed, volgens mij was hij knetterstoned maar zijn muziek leed er niet onder alhoewel de mic wat zacht stond op het begin maar wat later verholpen werd. Ik kreeg ook een aai over mijn bol van hem btw toen hij dat verhaal deed, yay8).

    Laat ik even een lang uitgebreid verhaal kort houden of een of andere rummikut moet geïnteresseerd zijn in mijn verhaal?? Maar laat ik zeggen dat het een topavond was. Hij speelde 3 uur lang nummers van allerlei albums, soms akoestisch in zijn eentje toen de andere bandleden pauze hielden in hun kamertje en toen hield Chris zelf even pauze. De gitarist waar ik het net over had speelde de hele avond al solo's en improviseerde bij heel wat nummers, hij wist de snaren echt zo te raken en ik kan je vertellen dat hij zeker een opvolger van Tom Morello is, hij was echt onwijs goed. Maar de andere bandleden speelden dus nu even alleen een nummer, Chris stopte even met grunten en laadde zich blijkbaar even op want daarna was echt zo gruwelijk..
    Maar de drummer hield een solo van like langer dan 5 minuten, dat was echt beestachtig, hij stopte er echt al zijn energie in:cool:.
    Ik heb echt een paar keer met kippevel gestaan daar, en dat heb ik nog nooit echt eerder gehad live. De sfeer in de zaal was ook geweldig:).
     
  20. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Was jij bij HMH tijdens splinter tour? Ik was daar namelijk ook.

    Verders ben ik een keer naar Kane met me pa geweest en als laatste naar Metallica.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina