Console verboden in cel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McSparkle, 17 aug 2004.

  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Mensen check eens wat ik vond op Gamer.nl :+:+:+

    Consoles verboden in Zweedse gevangenissen

    Volgens de Zweedse pers mogen gevangenen in Zweden geen consoles meer hebben in hun cel hebben, omdat dit een groot veiligheidsrisico met zich zou meebrengen. Een woordvoerder van een Zweedse gevangenis zegt dat het niet eens de gewelddadige games zijn die voor gevaar zorgen, maar eerder de wizzkids tussen de gevangenen die de consoles kunnen gebruiken om te communiceren met de buitenwereld. Zo zouden er gevangenen zijn die hun PS2 omgebouwd hebben tot een soort van mobiele telefoon om externe contacten te onderhouden. Ook zouden memorycards worden gebruikt om informatie te verspreiden naar de buitenwereld.

    De hulp van twee ex-gevangenen is nu ingeroepen om de volgende twee weken mee te werken aan een betere beveiliging in de Zweedse gevangenissen. Deze gevangen waren er getuige van dat een aantal van hun “collega’s” konden ontsnappen m.b.v buitenaf door het gebruik van hun PS2. Hun plan was echter niet waterdicht, want de voortvluchtige gevangenen zijn inmiddels opgepakt.

    _O__O_
     
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    whahaha ik wil die mod weten *loopt naar boven met de xbox, hoort z'n ma roepen maar jongen wat ga je doen, ff contacten onderhouden en bellen mam.*
     
  3. gerjan

    gerjan Guest

    tsss en terecht ze hebben het al goed zat in die gevangenissen
     
  4. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Die lui verzieken het dus voor de gevangen die zich wel goed gedragen. Maar ja dan nog vind ik dit toch wat te luxe, een tv is nog tot daar aan toe.
     
  5. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    geen tv, je zit gevangen omdat je iets klote hebt geflikt dan moet je daar voor gestraft worden
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Water en brood :) 9en om ze ongelofelijk te irriteren een xbox acher kogelvrij glas en een gamecube al klaarstaand om te spelen (lekker sadistisch), had je maar niks tegen de regels moeten flikken.
     
  7. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Vroeger werden je handen afgehakt....
     
  8. Casperge

    Casperge Guest

    Ja ik vindt het al schandalig dat die mensen een console hadden!!.
    Bejaarden en hulpbehoevenden worden weggestopt in grauwe onkomfortabele verzorgingstehuizen,terwijl de seriemoordenaars op bed lekker liggen te liven? :mad:

    Je zou zelf de bak in willen draaien,alleen al om je niveau van leven te beteren |:- .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2004
  9. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar ja, dat komt omdat je vriendjes allemaal op PVDA stemmen, die vinden criminelen niet slecht, maar een slachtoffer van de vreselijke kapitalistische maatschappij. Wij zwijnen!
     
  10. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las laatst in de krant dat juist in nederland steeds meer cellen worden uitgerust met een computerzuil waarop de gevangene spelletjes op kunnen spelen zodat hij zich niet gaat vervelen en dingen gaat vernielen.
     
  11. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze zouden alle levenslange of zware criminele, een riete zak en een kamer van een meter op 2 moeten geven! De gevangis is geen straf meer. Er zijn zwervers die een moord plegen om toch maar in de 1) Warme 2) zachte matras 3 ) plaats waar je altijd eten kunt krijgen 4)(consoles hebben staan + tv) 5) Waar een deftige kleding is 6) waar er deftige ontspanningsvoorzieningen zijn,.....,gevangnissen te zitten!!

    Korea en Iran(en gelijke), daar worden de mensen nog echt gestraft!!
     
  12. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze opmerking slaat werkelijk nergens op.

    Dat de maatschappij fuxxord is staat vast, en dat er veel slachtoffers van zijn is ook een gegeven.

    De pvda zegt alleen dat niet elke "crimineel" een gewenteloze seriemoordenaar is, maar gewoon boven alles gewoon nog mens.

    Het is is gewoon dat een aantal "criminelen" gewoon slachtoffer zijn van het systeem of de maatschappij.
    Er zijn nog mensen zijn die niet meteen iedereen veroordelen zonder generaliseren (itt .veel rechtse partijen)
     
  13. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach ja, ik zou wel weer terug willen naar VOOR de jaren zestig (qua beleid). Gezag moet weer respect krijgen en misdadigers gestraft. Sommigen zijn misschien ziek, maar ik vind dat een gevangenisstraf ook echt een straf moet zijn.
     
  14. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Och kijk, de SP heeft een deligatie gezonden! Enig....

    Tuurlijk, hij is een mens. Maar op het moment dat je dat je het recht van een ander aantast (bijvoorbeeld het recht op leven) dan ontneem je tegelijk je eigen recht. Dat noem ik wederdoening. Ik ben tegen de doodstraf, maar je hoort bij een aantal moorden toch wel levenslang te zitten. Zulke mensen horen uit de maatschappij gehouden te worden.


    Zelfs al zou je die mensen willen genezen (wat de linkse partijen willen), hoe wil jij dan deze vertroetelpraktijken verklaren? Geef me eens een reden waarom deze mensen zoveel privileges verdienen?

    Het heeft hier niks met generaliseren te maken, alleen wel met recht. Een gevangenis straf hoort geen vakantie te zijn. Vastzitten opzicht is best erg, maar ik vind dan mensen gaan vertroetelen een beetje ver gaan...
     
  15. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij nu dus doet is dus verschrikkelijk generaliseren, jij stelt hij bijna zo dat iederen die in de cel zit een Jason Voorhees is die nooit meer het daglicht mag zien (overdreven, maar you get the point)

    Veel mensen zitten gewoon in de cel door een domme fout (fraude/diefstal om geld te verdienen vanwege financiele problemen om verslavin?)( of iemand die perongeluk iemand doodrijd)
    sommige mensen hebben gewoon een fucked up jeugd gehad (en dat zijn er veel) en gaan daarom de fout in.
    Moeten die gestrafd worden? Jazeker maar niet iedereen is een Jason Voorhees, onthoud dat, en beoordeel iedereen opzichzelf.

    k heb niks met de SP btw., eerder met groen links.
     
  16. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, water zeep spinnen en brood dat kunnen ze krijgen en verder bek houden :9 _0/
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    echt drama dat systeem ook in nl

    gevangen hebben het nog beter dan een ouder iemand in een bejaardentehuis
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik zie gelijk were mensne beginnen over het goede leven in de gevangenis en dergelijke. Nu vergeten deze mensen een anatal dingen, een gevangenen heeft geen vrijheid, gene contact met mensen en de TV, die beperkt aan mag, is een van de weinige manieren om de tijd te doden. Ga maar lekker in ene cel zitten, je kan niet uitgaan, hebt weinig sociale contacten en je moet alles doen op het moment dta men dit aan jou opdraagt.

    Zware criminelen verdienen een zware straf. Maar een kruimeldief moet ooit terug in de samenleving en die moet je juist niet volledig afsluiten van de smaneleving maar d ekans geven goed te herintegreren en niet dezelfde fout te begaan.

    En voor die man die linkse partijen d eschuld gefet van het huidige systeem. bejaarden hebben het slecht door VVD beleid waarbij alleen rijken wat te zeggen hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2004
  19. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1

    Moeten ze maar Xboxen aanschaffen, heb je dat probleem ook niet meer :+
     
  20. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dus bijna iedereen vindt dat gevangenissen weer als in de middeleeuwen moeten zijn...water en brood, een zak stro als bed...of wacht dacht je van dat gevangenkamp van amerika quantanamo bay voor die terroristjes...tuurlijk...gevangenissen als in turkije...ook leuk...totdat jij erin zit |:- |:- |:- |:- |:- |:- weet je hoe lang het duurt voor je jarig bent? lang he? en als je 1 of meer jaren in een zo`n kaal hok zit, met een tralie raampje....paar uur pauze enz...zonder tv of iets om de tijd te doden...zo'n straf is al erg genoeg hoor...en dan kun je wel zeggen eigen schuld dikke bult...tuurlijk is dat zo maar het blijven mensen geen varkens
     

Deel Deze Pagina