1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Consolewar nieuws

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xmaster, 2 dec 2002.

1. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de games komen idd met veel te grote vertraging naar europa, in die zin geeft nintendo ms alle ruimte om te slagen....

2. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0

tja als je zelda wil spelen moet je toch echt een cube kopen zoals ik.......

3. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Met alle respect, maar dat is nou precies wat ik persoonlijk van de Gamecube vind: De perfecte console om erbij te hebben....

Als je alleen een Cube hebt kan je in mijn ogen niet optimaal tevreden zijn.

De Cube is leuk voor de typische Nintendospellen, en verder is het niet veel. De multi-platform spellen zijn tenslotte meestal beter (en mooier) op de Xbox en behalve van Nintendo zelf komen er niet veel toffe spellen...

Ter bevestiging heb ik hier de 8 beste spellen volgens IGN:
    Metroid Prime 9.8
    Eternal Darkness: Sanity's Requiem 9.6
    Super Smash Bros. Melee 9.6
    Super Mario Sunshine 9.4
    Wave Race: Blue Storm 9.2
    Aggressive Inline 9.1
    Animal Crossing 9.1
    Pikmin

Alleen Aggressive Inline komt niet van Nintendo!!

4. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat scoort op de gamecube zijn NINTENDO spellen.. Echt alle multi-platform games komen of níet op de gamecube óf later op de gamecube.. Nintendo is dom en daarom gaan ze misschien wel de consolewar verliezen en is het Sony vs M$ in 2005. Echt erg stom van myamoto om al je fans de grond in te laten zakken. Mijn vertrouwen issie nog nét niet kwijt.

Ik ga weer SC spelen.

5. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik toch niet helemaal met je eens, ik noem rogue squadron, tony hawk, timesplitters, res evil., monkeyball, fifa 2003: goeie spellen, geen nintendo spellen, die het goed doen.
    nintendo heeft alleen niet het geld (er voor over?) om alle titels naar de cube te halen. sony heeft de userbase dus hoeft nauwelijks moeite te doen, ms heeft het geld en kan nog jaren verlies draaien.
    nintendo hanteert gewoon een andere strategie:
    - concentreert zich op een paar topdevelopers
    - bouwen een goedkope console, zonder bv dvd, zonder de aller beste te willen zijn (en daarom was de cube in t begin 2x zo goedkoop als microsoft.
    gevolg: nintendo maakt op de game cube winst, microsoft en in mindere mate sony maken verlies op hun consoles. bij sony wordt dat dan gecompenseerd door de software, en dat zal ook voor ms de bedoeling zijn.
    het is niet per se een betere of slechtere strategie, maar een andere.
    trouwens, zoveel meer games zijn er niet voor de xbox: ik geloof dat gamespot iets van 140 xbox titels heeft gereviewed tegen 120 voor de game cube.

los van al het bovenstaande: ik denk niet dat de xbox een echte concurrent van de gamecube is, eerder van de ps2.

6. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, leuke theorie, klopt niet helemaal.. Weet je, Developers willen juist DOLGRAAG games maken voor consoles. Weet wrom Unreal Championship in de eerste instantie niet op de GC kwam? "Nintendo vraagt te hoge percentages" zeiden de jongens van Unreal zelf in een interview. (d8 je dat Nintendo moest betalen om een game naar de GC te halen, lol ) Bij Nintendo moet je ook als developer eerst door een goedkeuring en die is gewoon retestreng. Nintendo doet het al met al gewoon niet slim.

edit:
    Maak je qua geld niet druk over Nintendo, die gasten zitten met volle zakken op het moment. Geld hebben ze wel degelijk.

Laatst bewerkt: 4 dec 2002
  7. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    dat hebben ze alleen niet van de gamecube, maar van de gamboy en gameboy advance.

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het punt is dat ze geld gebben, denk ook aan de verkoop van rareware..

Deel Deze Pagina