1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Controller of stuur?]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biscuitje, 23 mrt 2003.

?

Wat vind je fijner bij racegames?

1. Controller

30 stem(men)
    65,2%
  2. Racestuur

16 stem(men)
    34,8%
  1. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Wacht nog steeds op de Force Feedback versie 8)

2. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
  3. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Dan kun je nog even wachten. Volgens een vertegenwoordiger van Logitech op de Game Developer Conference in maart dit jaar heeft MS geen echte force-feedback API voor de controllers (alleen wat rumble). Logitech zou daarom wel sturen voor de PC, PS2 en GC leveren, niet voor de Xbox.

Je merkt ook dat er niet echt rekening gehouden wordt met (force feedback) sturen in de Xbox games: de specifieke menu-instellingen voor sturen ontbreken in nagenoeg alle racegames:
    - geen calibratie van stuuruitslag / pedaaluitslag
    - geen calibratie van dead zones
    - geen instelling van force feedback effecten
    (Een leuke vergelijking is DTM Racer voor de PS2 of PC vs. DTM Racer voor de Xbox: de laatste mist instellingen voor een force-feedback stuur die je wel op de PS2 of PC vindt).

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmmm, zullen we er een poll van maken? Dan plak ik er nl. eentje aan vast :)

Jaah, laten we dat gaan doen!

5. alibi

alibi Guest

kheb gevote voor een controller, bij gebrek aan een stuurtje! ik vind het jammer dat er geen PC-kwaliteit stuurtjes zijn voor consoles. met force feedback, een stevige ding gewoon. komt nog wel hoop ik...

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    controller: Uiteraard stuur ik met de stick.. Elk racespel wat ik tot nu toe gespeeld heb speel ik op die manier. De auto's zijn fijn door de bochten te manouvreren (of hoe je da ook schrijft).

7. Croman

Croman Burning out...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook op controller gestemd. Ik vind met stuurtje wel leuk enzo maar het werkt niet heel makkelijk. Met controller werkt sneller en ik denk dat je dan ook eerder met het spel begint anders moet je helemaal alles klaarzetten enzo.

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Heb gestemd op controller omdat ik geen stuur heb, en alle geluiden die ik er over heb gehoord nog al negatief zijn. Ik ben dan ook nog neit van plan om een stuur te kopen...totdat er goeie op de markt zijn...
    Heb ook nog een ander punt, ik denk namelijk dat ik hem niet zo makkelijk kan plaatsen omdat ik alleen mar op een luie stoel voor de tv zit, en ik weet niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Het kan wel met been klemmen, maar die schijnnen niet echt prettig te zijn...bovendien moet ik de pedalen ook nog ergens kwijt.

9. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Een race spel zonder fatsoenlijk stuurtje is toch zonde, zeker voor de Xbox omdat daar veel race spellen zijn uitgebracht. Maarja, controller gaat ook goed :)

10. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Een stuur is fijner maar dan denk ik wel aan forcefeedback.. Maar op het moment race ik nog met mijn controllers

11. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik het goed heb begrepen komt er helemaal geen force feedback versie; van welk merk dan ook.
    Aangezien de Xbox dit niet ondersteund, alleen maar wat gerumble.

Klopt dit?

12. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben voor de controller, omdat ik hem hiero nergens neer kan kwakken, en die lekkere stevige controller is een reden waarom ik de xbox heb gekocht(een van vele natuurlijk!).
    Ik ga dus denk ik niet een stuurtje kopen, omdat dat voor mij een voordeeltje wegneemt.
    Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen een stuurtje fijner vinden dan een controller omdat die een meer realistisch gevoel geeft. Voor beide kanten zijn dus (zoals bijna altijd) argumenten te noemen.

Greetz Iversonfan88

13. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind met een controller makkelijker maar met een stuur vind ik het leuker. Ik ben met een stuur ook altijd een stukje langzamer als met eenn controller.

14. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 van die Thrustmaster stuurtjes wat echt prachtig werk is. Vooral met schakelen erbij. Maar speel je bijv. een game als Project Gotham Racing dan is een stuurtje ten zeerste af te raden... Maar dat is mijn mening. Ik geef iig de voorkeur aan een controller :)

15. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    En bij serieuze spellen (simulaties) als Sega GT 2002 en MotoGP? Vind je het dan wel handig?

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Geen antwoord:{

Naja, ik had zo'n vet stuurtje voor op de pc bij Grand Prix 4, heeft m'n schoonbroer nu overgekocht---> dom dom dom. Het was vet handig en gaaf. Maar dan heb je het wel over GP4, 97% stuurhulp, 3% van jezelf[​IMG].

17. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een controller fijner. Maar zo'n stuur is wel heftig met race games natuurlijk. Als ik alround kijk zeg ik controller maar met race games zeg ik: Stuur

Ps: Hoe maak je zo'n pol eigelijk??

18. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Alleen mods kunnen polls maken. Enne, lol hoe weet je eigenlijk wat fijner is:p
    Je hebt alleen maar een snes, dat kun je geen controller noemen[​IMG]

19. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Hmpf niet zo lollig. Ik heb op de computer een race stuur met twee gaspendalen (is het niet helemaal). En de side wider (ofziets) gamepad die mij wel goed bevalt. En je komt nog wel eens bij mensen he ( die alleen een ps2 hebben) maja dat kun je dan ook geen controller noemen.

20. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Hmm, sorry [​IMG]

Deel Deze Pagina