1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cooler

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Koen vd Pijl, 6 jul 2004.

1. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    80mm want heb zelf ook gezocht naar een 70mm en die vind je amper en waar moet ik checken dan??

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Casemodden is niet zo moeilijk (alleen veel werk) dus als je bereid bent om een klein risico te nemen moet je gewoon ff bij de casemod thread en op google kijken... Check voor die fans eens bij sunbeam, misschien hebben die ze?

3. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    nee hebben ze ook niet is gwoon weer typisch microsoft om ff een nieuwe maat te gebruiken :mad:

4. rukkonijn

rukkonijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb net laatst een neonbuisje (blauw) van 15cm tussen de controller sockets geplaatst en paste perfect en heb ook een een casefan met de zelfde kleur als de Crystal Xbox met blauwe ledjes erin in mijn Crystal Xbox geplaatst. Deze was 80x80x25mm maar volgens mij is de originele 70x70x25mm. De originele fan word tevens ook vast gehouden door twee pootjes die de fan vast klemmen deze moest ik weg knippen. Tevens moest ik ook aan de onderkant van de fan de uithoeken wegknippen en een stuk van de plastic bak waarin de HD ligt. Uiteindelijk heb ik hem er in gekregen en het is de moeite waard. Aan de buiten kant zie je er niks van en omdat de fan dezelfde kleur heeft als de Crystal Xbox ziet het er erg goed uit vooral wanneer de blauwe ledjes aangaan...

Moet alleen nog foto's maken van dat de Crystal aanstaat. Hij gloed dan blauw op is zeer gaaf...

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  6. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    nou, zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?? Het is niet moeilijk.... :cool: . Iedereen kan die nieuwe cooler erin zetten. Zo een cooler al helemaal. Kunst is het, om een ventilator met een ccfl-ring ervoor, in te bouwen. De ventilator is dan bijna een half keer zo dik. Maar het is te doen. Morgen zal ik een aantal plaatjes posten, waarin duidelijk te zien is wat er allemaal uit moet, om je ventilator (+ccfl) in te bouwen. Trouwens, de 2 redenen dat ik een ccfl inbouwde ipv LED'jes, zijn:
    1. Het licht van een ccfl is mooier/beter
    2. Die ventilators met die LED'jes maken echt een grafherrie (27 DBa?!?!?)... mijn ventilator maakt maar 18 DBa en dat scheelt ECHT een hoop
    Sorry dat ik morgen pas de plaatjes post, maar ik kon het niet weerstaan om ff in te grijpen in deze post...

trouwens warriorsan, goed gedaan ;)

en onthou goed, beste mensen. Vorig jaar wist ik er ook nix van en nu kan ik mijn xbox al modden. Neem de tyd en heb geduld, dat zijn de enigste tips die ik kan geven.

7. gerjan

gerjan Guest

heej jij ook hier:)

morgen/overmorgen komt eindelijk mijn blue neon led fan van coolermaster binnen hoop ik. Dan ga ik er ook mee prutsen..

8. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    he! mensen die mij kennen, cool!

over een paar uur.... dan komen de foto's (eerst koffie drinken...)

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben erg benieuwd;)

10. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier zijn dan de foto's. Ik wil eerst ff zeggen dat je niet op de kutkwaliteit moet letten... tis beter als nix moet je dan maar denken :cool: . Ik heb trouwens ook ff opgemeten hoeveel de afmetingen nou schelen. De originele afmeting van de normale xbox-fan is 70x70x25 en de fan + dubbele ccfl ringen die ik nu heb ingebouwd zijn in totaal 80x80x40. De fan is dus groter, breder en meer dan 1,5 keer zo dik en nog is het niet onmogelijk om de fan in te bouwen. Ik heb wel de metal shielding moeten uitsnijden, maar dat zie je ook wel op de plaatjes. Het licht ziet er (natuurlijk) ook beter uit dan op de foto's en het schijnt echt behoorlijk fel. Als je je xbox tegen een muur of ander object laat staan, dan zie je ook goed de 'afdruk' van het licht van de ccfl. Het is dus echt de moeite waard om zoiets te doen. :D

fan + inverter
    http://www.freewebs.com/stealthviper/img/fan_inverter.jpg

fan + ccfl
    http://www.freewebs.com/stealthviper/img/fan.jpg

grill verlicht
    http://www.freewebs.com/stealthviper/img/ccfl_fan_back2.jpg

achterkant verlicht
    http://www.freewebs.com/stealthviper/img/ccfl_fan_back.jpg

die f*cking plaatjes werken niet zo goed, dus ik heb maar ff de links gepost, sorry voor het ongemak.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden...

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Netjes gedaan. Zie je nou ook nog veel ervan als je xbox normaal staat, dus dat je naar de voorkant kijkt?

12. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    oke, kan iemand mij vertellen hoe die plaatjes op dit forum zet?!? Ik krijg het niet voor elkaar en zo moeilijk moet dat toch niet zijn?? De links werken niet en als ik gewoon die button druk dan kan die mijn plaatjes niet laden. Ligt het probleem aan dit forum, of ligt het aan freewebs, waar ik mijn plaatjes host?

Nou ja, tot die tyd kun je gewoon naar [url]www.stealthviper.tk[/url] , meer dan die 4 plaatjes staan er toch niet op ;) .

13. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    jah, dan zie je dus die 'afdruk' op de muur, als het vanavond donker is op mijn kamer zal ik er wel een foto van maken, die post ik dan morgen wel weer.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik zelf ga het niet doen met die cooler, simpelweg omdat er bij mij niks van te zien is omdat ie in een meubel staat en de achterkant niet te zien is. Maar als je hem gewoon op een tafel ofzo hebt staan kan zo een afdruk op de muur best een leuk effect geven.

15. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    je bedoelt dat je xbox in een 'gleuf' van een meubel staat? Dan ziet het er wel goed uit hoor!! heel die 'gleuf' kleurt dan zoals dat licht, ik zal er wel vanavond foto's van maken... in een meubel en gewoon op een kast.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mja ik weet het niet, zou best kunnen, maar ik zie in die gleuf ook geen weerspiegelingen van mn jewel ccfl, dus is het maar de vraag of ik die van de cooler ccfl zou zien. En vlak erboven zit de tv, dus zie zeg maar tot aan de jewel mn xbox. Maar zal eens naar je foto kijken vanavond, ben benieuwd;)

17. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, hier zijn de foto's die ik gisteren beloofd heb:

Om het duidelijk te maken, heb ik een foto gemaakt met flits en daarna zonder flits. Ik heb eens goed gekeken en het valt niet op op de foto, maar heel mijn kamer had al een blauwe gloed, en dat alleen al van die ccfl. En natuurlijk moet ik er ff bij zeggen dat het in het echt er beter uitziet dan op de crappy foto's maar dat spreekt voor zich.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, laat het maar weten

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    's Avonds is neonlicht erg vet. Heel je kamer donker, en zie je een mooie gloed van je xbox!

19. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    jah, je kunt echt niet met een foto laten zien hoe mooi dat het in het echt eruit ziet. En ik ben dan al helemaal blij dat ik het helemaal zelf heb gemaakt, modden is echt schitterend :cool: . In het weekend ga ik maar es beginnen met de 2 zijkanten te verlichten met ccfl :9 . Ik laat jullie weten hoe het ermee afloopt...

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Over een week hangt heel zn kamer vol met neon, overal coolers/fans om te chillen met zelfgemaakte airco :+

Deel Deze Pagina