1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cooler

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Koen vd Pijl, 6 jul 2004.

1. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Dikke Joint erbij :p

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    bob marley op de radio :+

3. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Waar een Xbox allemaal niet goed voor is!

4. gerjan

gerjan Guest

morgen komt mijn neon fan binnen, +fangrill, ik post later wel foto's

5. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mocht willen dat ik dat binnen een week allemaal kan doen

Sorry, daar doe ik niet aan... heb ik niet nodig om plezier te hebben

Doe dan maar Annihilator, Death, Iron Maiden, Sacramental Sachem, Arch Enemy, Children of Bodom, Morbid Angel, Darkane, Venom, Carcass, Metallica enz enz.

gamen en modden...

Mooi zo, ben benieuwd :)

6. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
  7. Camiel81

Camiel81 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dus ook een 80 mm fan inbouwen in mijn crystal xbox... want die orginele van mij maakt een behoorlijke hoeveelheid herrie... maar kan iemand mij ook vertellen wat de luchtverplaatsing (m³/h) is van de orginele xbox... want ik wil nml een zo stil mogelijke fan inbouwen, maar dan wil ik niet dat mijn boxje oververhit wordt ;)
    Heeft iemand een idee?
    Oja en moet de fan een 3 pins aansluiting hebben... kheb mijn box nml nog niet opgemaakt om te kijken...

8. gerjan

gerjan Guest

er zit standaard een 3 pins aansluiting, maar die zorgt maar voor 5v volgens mij, maar als je de zwarte draad los maakt en bijv tegen de metalen behuizing plakt krijgt de van 12volt, waardoor hij harder gaat.

Maar...
    bij veel retail fans, die je dus koopt, zit een inverter die je waarschijnlijk op de hd kan aansluiten, en dat is standaard al 12v als ik me niet vergis.

m3/h zou ik zo niet weten.
    Het gene wat geluid maakt is niet zozeer de fan, maar de plastic behuizing om de HD waartegen de lucht wordt geblazen. Beetje slechte airflow dus. maarja

9. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb in 2 Xboxen de volgende casevent zitten:

Nidec Type E34801-55M1C1

wat extra info over Nidec ventilator:

Mfr Model No.: Nidec E34801-55M1C1; DC Volts: 12; Amps: .21; CFM: 26; Size: 3”sq. x 7/8"; Bearings: Sleeve; Features: 9 Blade.

NOTE: DC brush less fans can be operated on equivalent AC voltage (i.e., 12 VDC = 12 VAC) giving approx. 1/2 of the rated CFM and quieter operation. DC fans will operate at lower DC voltages with reduced output.

Deze is geproduceerd in Vietnam en is op het internet te vinden voor een schammele € 3,30!! = 4 dollar (dus kun je na gaan wat Microsoft voor die ventilators betaald;) ) en waarom Xbox'en best wel wat kabaal maken (het is natuurlijk geen top spul.....)

Ik hoop dat je er wat aan hebt....

Bron (http://www.herbach.com/Merchant2/me...ct_Code=TM03FAN4698&Category_Code=NewArrivals)

10. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog wat foto's gemaakt met een niet al te beste digitale fototoestel maar in het echt is het veel mooier

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  11. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Die tv hebben wij ook maar dan iets anders en groter :)
    Kijk hem Games/Xboxen kweken man :)

Wel mooi gefixt man.

12. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook nog een groene Limited in doos :D

13. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    En 2 niet al te beste filmpjes:

Filmpje 1

Filmpje 2

Ik wil ook nog de ledjes veranderen bij eject knop en bij de jewel....

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  14. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft je niet echt druk te maken over de airflow. Een normale nieuwe ventilator die je erin zet is al snel beter dan de standaard ventilator die in de xbox zit. Als bill (gates) had besloten om er een duurdere ventilator in te zetten, betaalde we ook meer voor de xbox en dat is niet echt nodig aangezien de originele ventilator z'n werk iig doet. Ik had een 80mm Papst ventilator ingebouwd en die ventilator koste mij 14,40. Ik zit niet in de buurt van mijn xbox, dus ik weet niet wat de verdere specs zijn maar als je ze wilt, zoek ik die morgen wel ff op. Ik weet iig wel dat mijn ventilator's geluid 18 DBa is, en dat scheelt veel met die originele van de xbox. Als je 2 xbox naast elkaar zet hoor je het verschil goed. Verder wordt die Papst ventilator geleverd met zo een molex adapter die gewoon tussen de hdd en de originele kabel naar de hdd zit. Dan draait de ventilator op 12 volt en kun je blij zijn met wat je hebt bereikt *)

15. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    De filmpjes doen het niet....

16. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het goed voor elkaar, warriorsan. Ik kom wel een keer bij jou een avondje xboxen ;)

17. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij doet het gewoon in IE6. WMP word automatisch opgestart...

Probeer anders "Rechter muisknop...opslaan als" en dan afspelen.

18. Camiel81

Camiel81 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info WarriorSan :)
    EN een behoorlijk vette mod... Heb nog een vraagje...Wat is de sterkte eigenlijk van de orginele ledjes (mcd) kwil nml zelf er blauwe ledje in zetten.... maar geen flauw idee hoe sterk ze moeten zijn 60/250/1000/5000 ?
    Het moet namelijk niet TE vel worden... orginele sterkte is prima..

19. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij iets van 5mm ledjes 6volt 20mA 600mcd maar weet ik niet zeker moet ik nog uitzoeken en volgens mij zijn de originele ledjes van die ledjes die 2 kleuren kunnen zijn (origineel dus groen/rood) voor mijn mod zou blauw/wit wel vet zijn..

20. Camiel81

Camiel81 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht zelf dat het iig 3mm ledjes zijn... ik kan kiezen uit 60/1000/3000 mcd hmmmm lastig...

Deel Deze Pagina