Xenox, ik ben het helemaal met je eens. De AWP is gewoon een one-shot one kill wapen, maar heeft et nadeel dat ie Bolt Action is, en hierdoor dus steeds moet reloaden na elk afgevuurd schot. De AWP is een one-shot-one kill wapen, maar de nadelen zijn te groot om het te bestempelen als het beste wapen.
Voordelen:
-One-shot-one kill.
-Door het ' zware ' caliber is het wapen uiterst accuraat ( zelfs in een FFP-positie) en is de max.effective range van het wapen heel groot.
Dit zijn de enige voordelen. Hier zijn de nadelen.
Nadelen:
-De Knal, dit is het grootste nadeel van het wapen, en meteen een nadeel dat in 'real life' niet uitmaakt, maar in Counter-strike, door de level opbouw, wel uitmaakt.
Voorbeeldje:
Je zit een fire-fight 3 tegen 3, 5 mensen hebben een mitrailleur, en jij als enige een Magnum. Je schiet iemand neer ( stel, je raakt em in het hoofd, niet echt de plaats voor een Magnum schot, maar toch). Aan het icoontje zien ze dat het een headshot is, hierdoor weten ze niet met welk wapen, het kan net zo goed een mitrailleur zijn. Maar door de knal van de AWP, weten ze meteen dat je er bent, en waar je bent. Hierdoor kunnen ze de handelingen en tactieken verrichten die er nodig zijn om een sniper uit te schakelen. Maar het kutste wat er is als sniper, is ontdekt worden. Want hierdoor is je taak als sniper op dat moment voorbij, en dan moet je het dus opnemen tegen iemand met een mitrailleur. Neem de maps van CS, en stal dat ie gast van gemiddeld niveau is. Door de maps van CS kan ie al rennend en springend op je afrennen, terwijl een ander een flash, frag of smoke naar je gooit. Hierdoor is het onmogelijk die eerste gast, laat staan allebei uit te schakelen. Hierdoor ben je dus verdoemt. DIT komt altijd voor als er mensen in het andere team zitten, die een beetje sniper inzicht hebben. Hierdoor word je zowat altijd gesnapt. En als die gasten zo dom zijn om 1 voor 1 rechtdoor op je af te rennen, dan kan ik met een pistoolje nog iemand met een mitrailleur doden. Dus met een AWP heb je de eerste kill bijna altijd, maar daarna is het rennen voor je leven, omdat 4 anderen met een mitrailleur je gehoord en gezien hebben.....
-De AWP is heel sloom beweegbaar en je kunt niet zo snel in-en uitzoomen ermee, wat dus nodig is als ze je gezien hebben ( wat dus zeker weten gebeurd!!!)
Zelf snipe ik altijd en ik vind de Schmidt beter dan de AWP, omdat deze de nadelen van de AWP niet bezit, maar toch one-shot one kill heeft als je op het hoofd schiet. Dit is niet al te moeilijk. De Schmidt is een stuk stiller en dus kun je beter stalken en snipen hiermee ( als je een goede sniper bent, en op het goede moment schiet, dan zien of horen ze je bijna nooit als je een Schmidt pakt), ook is ie sneller en dus als je gezien bent kun je snel vluchten terwijl je toch de zoom van je Schmidt behoudt, en je kunt zelfs heen en weer strafen om incoming fire te dodgen omdat je heel manouvrable bent met een Schmidt.Dit gaat niet met een AWP, doordat ze je surpressen met een mitrailleur, heb je een te grote recoil en dus kan je niet goed meer schieten.
Conclusie:
Als je met een AWP gezien of gehoord wordt ( wat toch wel gebeurd!!!), en je tegenstanders zijn geen verstandelijk gehandicapte, dan ben je héél erg in het nadeel met een AWP. het wapen is goed om 1 of 2 kills te halen maar dan wel bijna altijd dood gaan in de ronde, als je er alleen voor staat. het is dus niet zo'n goed wapen als de meeste van jullie denken. Met de Schmidt ben je veel stealther en word je niet vaak gezien. Hierdoor kun je optimaal snipen, en komen ze je niet met mitrailleurs achter je aanrennen. De Schmidt is dus beter!
Ik hoop dat ik de mening van de tegenstanders van de AWP heb kunnen beinvloeden, en anders wil ik goede tegen argumenten horen!
Laatst bewerkt: 5 jan 2004