Ik heb gisteren dan eindelijk een import versie kunnen spelen bij een vriend en het volgende kan ik er over zeggen.
De presentatie : menustructuur , buy system, simpel en eenvoudig, wel jammer dat je geen custom buttons lay-out kan instellen zoals in Unreal Tournament. Maar de control schema's zijn oke.
De graphics : gewoon aardig, niks speciaals maar ook niet lelijk, hoop mooie dikke gekleurde textures. Het enige wat ik een beetje raar vond was de lichtinval op de map Dust. Maar echter heb ik niks te klagen over de graphics tov RBS/RTWC/UC etc. Het CS sfeertje is er zeker en de constante framerate.
Sound : ook wel in orde, de wapens, explosies etc klinken hetzelfde alleen aan de verschillende vocals moest ik wel even wennen.
Gameplay : goed, ik denk dat de huidige hardcore CS'ers hier gewoon de muis en keyboard gaan missen omdat je gelijk aan hetzelfde spel denk. Maar verder is de besturing en gameplay soepel en snel. Je kan versneld draaien als je bv de rechter analoge joystick indrukt (sneller dan elk ander FPS game op de Xbox)
Ik vind het gewoon toch nog steeds een van de leukste FPS Shooters. het buy-systeem, het sneaken, het jumpen, de wapens etc.
Ik heb zelf al een paar jaar geen Counterstrike op de PC meer gespeeld, nooit echt een hardcore CS gamer geweest maar het goede gevoel kwam toch enigzins terug op de XBox versie.
Ik heb HALO/UC/RTWC/SOF2 en RBS3 ook geprobeerd te spelen maar ik ga toch voor de oude Counterstrike sfeer... alleen met betrekking op het SYSTEEMLINK / LIVE gedeelte. de single playermode stelt echter niks voor tenzij je steeds tegen bots aan wilt knallen maar de PC versie speel je ook puur online)
Laatst bewerkt: 21 nov 2003