1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Counter-Strike

Discussie in 'Algemeen' gestart door Velvet_Dark, 20 sep 2003.

  1. Dark Ghost BE

    Dark Ghost BE Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    In de USA is Counter-Strike al uit van 18 november!

    Wij mogen terug een beetje wachten zoals gewoonlijk!

    Greetz,
    Dark Ghost
     
  2. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren dan eindelijk een import versie kunnen spelen bij een vriend en het volgende kan ik er over zeggen.

    De presentatie : menustructuur , buy system, simpel en eenvoudig, wel jammer dat je geen custom buttons lay-out kan instellen zoals in Unreal Tournament. Maar de control schema's zijn oke.

    De graphics : gewoon aardig, niks speciaals maar ook niet lelijk, hoop mooie dikke gekleurde textures. Het enige wat ik een beetje raar vond was de lichtinval op de map Dust. Maar echter heb ik niks te klagen over de graphics tov RBS/RTWC/UC etc. Het CS sfeertje is er zeker en de constante framerate.

    Sound : ook wel in orde, de wapens, explosies etc klinken hetzelfde alleen aan de verschillende vocals moest ik wel even wennen.

    Gameplay : goed, ik denk dat de huidige hardcore CS'ers hier gewoon de muis en keyboard gaan missen omdat je gelijk aan hetzelfde spel denk. Maar verder is de besturing en gameplay soepel en snel. Je kan versneld draaien als je bv de rechter analoge joystick indrukt (sneller dan elk ander FPS game op de Xbox)

    Ik vind het gewoon toch nog steeds een van de leukste FPS Shooters. het buy-systeem, het sneaken, het jumpen, de wapens etc.

    Ik heb zelf al een paar jaar geen Counterstrike op de PC meer gespeeld, nooit echt een hardcore CS gamer geweest maar het goede gevoel kwam toch enigzins terug op de XBox versie.

    Ik heb HALO/UC/RTWC/SOF2 en RBS3 ook geprobeerd te spelen maar ik ga toch voor de oude Counterstrike sfeer... :) alleen met betrekking op het SYSTEEMLINK / LIVE gedeelte. de single playermode stelt echter niks voor tenzij je steeds tegen bots aan wilt knallen maar de PC versie speel je ook puur online)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  3. jayroon

    jayroon A Dutch Ghost

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar leg die CS sfeer dan eens uit, want nog steeds zie ik geen enkele reden als RBS3 speler om ook CS te halen......... zeker niet na zo'n bijzondere magere review van IGN......
     
  4. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    ign is sowieso vaag met reviews vind ik
     
  5. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    met CS sfeer bedoel ik : de besturing, de snelheid, de gameplay oftwel ik quote :

    van metzman

    Ik speel wel elke avond een uurtje CS. Bij Counter-Strike is het allemaal zo lekker overzichtelijk, de meeste maps van CS zijn ook niet al te ingewikkeld om te kunnen leren, misschien mede omdat de engine nog complexere omgevingen niet kan tonen maar ik vind dat gewoon lekkerder spelen. Bovendien is het tempo van CS ook zo lekker speelbaar en kan je zelf bepalen of je meer aanvallende (rushes, snelle beslissingen) speler bent of juist een meer voorzichtigere sneaky speler bent. elke speler een taak heeft en positie en hoe spannend (Denk aan WK finale spannend) het er soms aan toe gaat , snap ik weer waarom CS de meest gespeelde online shooter is . xbox L!VE gaat een druk plaatsje worden, reken maar van yess!


    En daar ben ik helemaal mee eens, ik kijk tegenwoordig al helemaal niet meer naar cijfers, inhoudelijk ben ik het echter wel eens met IGN *)
     
  6. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
  7. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind IGN echt een stelletje verwende klotehommels, sorry dat ik het zeg, maar IGN sucks! Kijk ik al heel lang niet meer op..
    Ik check meestal reviews op www.gamesdomain.com

    Counter-Strike is gewoon zo'n spel wat je een tijd moeten spelen om er goed in te worden. Als je de maps uit je hoofd kent en je snapt hoe je bepaalde wapens moet gebruiken en hoe je moet schieten (burst technieken e.d.) en je omgeving moet gebruiken (lees tactish opstellen e.d.) dan voel je pas wat voor een topconcept Counter-Strike is. Ik denk dat je Counter-Strike moet zien als de arcade versie van Rainbow Six, snelle actie met minder ingewikkelde controls en echt pick up and play voor de mensen die Halo gewend zijn (waardoor je meteen een grotere doelgroep aanspreekt die RS3 te lastig vinden). Maar het kan (als je er moeite voor doet) wel een erg tactische shooter zijn, teminste als je team wil meewerken en niet doelloos gaat rond rushen, bijvoorbeeld door tactieken voor de volgende ronde af te spreken als je in "ghost" mode zit. Het schieten is ook niet alleen de trekker indrukken en sproeien, dat werkt gewoon niet... dan mis je geheid alles. Ik denk dat die mensen van IGN bijvoorbeeld "wel eens" geCounter-Striked hebben en zoveel AAA top graphics titels gewend zijn dat ze Counter-Strike eigenlijk niet mógen reviewen ;), dat gaat dan fout. Ik vind dat Counter-Strike voor de xbox (live) een geweldige keuze is, perfect door de communicator, geen cheaters, gewoon de perfecte live team game...vind ik..
     
  8. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je vast vertellen dat je de speed functie goed gaat vinden, het werkt als een versnelling zoals je met je muis beweegt....
    De controls zijn daardoor echt beter dan HALO...het is wennen maar ik heb het nu na 2 uur spelen het onder controle..van mij mogen ze die functie voortaan in elke gamepad FPS 'er gebruiken , geniaal gewoon ! 8)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  9. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    jaja, maak me maar weer meer jaloers!
     
  10. Paceydre

    Paceydre !nsane in da brain

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    1
    nog 13 daagjes8)

    Ik kan echt niet wachten...2 vrienden van mij gaan dan dit spel ook halen en dan gaan we 2 Xboxen aan elkaar sluiten bij mij thuis...can't wait*)
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    1v1? :{
     
  12. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    tegen wie heb je het?
     
  13. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Paceydre.
     
  14. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan leuk zijn om met z'n 2en het level door te ploeteren :)
     
  15. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    ja 1 on 1 is cool :)
     
  16. Scoutmaster

    Scoutmaster Guest

    ff vraagje

    Is het ook mogelijk dat je 2 spelers tegen bots kan laten spelen?

    of kan je maar 1 speler gebruiken tegen bots?
     
  17. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    ja, vraag ik me ook af.
     
  18. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan dat inderdaad wel met system link...samen tegen bots... Weet iemand dat?
     
  19. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zometeen (8 uur) naar iemand toe met mijn Xbox, en we gaan daar eens uitgebreid System-linken, ik laat jullie vanavond of morgen weten wat ik er van vind..
     
  20. Scoutmaster

    Scoutmaster Guest

    nee ik bedoel 2 controllers op 1 xbox

    geen systemlink
     

Deel Deze Pagina