Country & Blues

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Olifunf, 21 nov 2007.

1. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Omdat toch wel bijna alle muziekstijlen aan bod komen tegenwoordig wil ik graag een topic openen over 1 van de soorten muziek die mij heel erg aanspreekt namelijk......

Country.

Nee dames en heren deze muziekstijl is niet alleen cowboys en cowgirls die samen linedancen en moonshine drinken. Country is altijd al 1 van de grootste muziekgenres geweest omdat vooral in Amerika er vele fans zijn. De rede waarom ik dit fijne muziek vind om naar te luisteren is omdat ik vaak de teksten mooi vind en het bijna altijd een rustig en makkelijk ritme heeft om bij weg te dromen. Ook de grote helden die deze muziek gemaakt zorgen ervoor dat ik deze muziek een warm hart toedraag bv: Johnny Cash, Elvis ,Toby Keith, Willy Nelson, Charlie Daniels, David Allan Coe. Dit zijn maar een paar grote namen uit de country wereld.

De grootste held voor mij blijft altijd Johnny Cash. Je maakt je in mijn ogen onsterfelijk als je een live tour gaat doen in gevangenissen in de zuidelijk staten van Amerika en daarbij nummers schrijft als San Quentin (kijk op internet voor meer info). Johnny Cash is jammer genoeg in 2003 overleden maar heeft ons genoeg achtergelaten om van te genieten. Voordat dit topic straks vol staat met lelijke posts die nergens over gaan wil ik mensen die gaan reageren vragen om eens een nummer van Johnny Cash te beluisteren. Ik denk dat Country een te oudbollig imago heeft net zoals Hip Hop een wannabee gangster imago heeft wat het ook niet verdient.

Blues:
    Ik heb blues ook maar in de titel vermengt omdat dit toch wel de broer is van Country. Dus dit is eigenlijk voor de mensen die in Blues heel erg geinteresseerd zijn.

Ken je een goed nummer of een goede artiest of vind je het helemaal niks met een goede reden laat wat horen.

Later

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    rory block, allman brothers, jeff healy band, stevie ray voughan om er maar een paar te noemen :)

3. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel wel eens wat van BB king op mn gitaar. Verder luister ik wel eens een nummertje van Patsy Cline, maar daar blijft het zo ongeveer wel bij.

Iemand aanraders?

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja heerlijke muziek. Hou er wel van om af en toe tussen al het metalengeweld wat country of blues tussendoor te douwen. Lekker laid back en relaxen. Sigaretje erbij, biertje.....ah heerlijk:D

5. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Jazeker:)

Johny Cash,af en toe een Ilse De lange:)

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    probeer wat van wat ik genoemd heb :)

7. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ook een goed topic om de discussie over Led Zeppelin maar weer is aan te snijden.

Is het nou Blues of Rock?

persoonlijk vind ik het rock, maar er zitten ook wel blues nummers tussen.
    vooral op deeltje 1 staat veel blues .

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah wat is de grens tussen blues en rock ?, vrij vaag al vraag je het mij. Rory block is echte old scool blues.. (live gezien trouwens, geniaal) stevie ray is net zo goed blues, maar hij laat de grens tussen rock en blues wel heel erg vervagen. Het kan namelijk net zo makkelijk doorgaan voor rock..

die lijn heb je trouwens ook bij bepaalde jazz artiesten en bluess.. John scofield bijvoorbeeld.. jazz maar komt ook al een stuk dichter bij bluess dan bijvoorbeeld John coltrane..

Boeit het uiteindelijk ? nueh als de muziek gewoon goed is

Laatst bewerkt: 28 nov 2007

Deel Deze Pagina