met processoren is het altijd zo: je hebt verschillende onderdelen in een processor met alleen een kloksnelheid, b.v: instructiedecoder: 600 MHz ALU(aritmetic logic unit): 500 MHz BIU(bus interface unit): 650 MHz TCU(timing and control unit): 400 MHz Registers: 733 MHz stel een processor bestaat uit deze kloksnelheden, dan word het een processor van 733 MHz genoemt omdat ze gewoon het onderdeel met de hoogste kloksnelheid nemen voor de snelheid van de processor. dat is dan ook de reden dat een processor die 500 mhz is sneller kan zijn dan een van 700 mhz
P3....NEE NEE P celeron bla bla bla ging toch over XBox vs Gamecube Ben niet gek van Nintendo,maar een game zoals Zelda heb ik toch niet op andere consoles gezien. Daar zou ik misschien nog wel een Gamecube voor aanschaffen. Hoewel ik nu eerder zal gaan voor Morrowind & Project Ego. Ik ben altijd een Sega liefhebber geweest,maar speciaal voor zelda & mortal combat heb ik toen een super nes gekocht! DUS KIJK GEWOON NAAR DE GAMES
Sorry dat het in het engels is !! The CPU that powers the Xbox is a Coppermine based Pentium III with only 128KB L2 cache. While this would make many think that the processor is indeed a Celeron, one of the key performance factors of the Pentium III that is lost in the Celeron core was left intact for this core. The Coppermine core was left with an 8-way set associative L2 cache instead of the 4-way set associative cache of the Celeron. Based on what we've seen with the Coppermine and Coppermine128 (Celeron) cores we estimate that the 8-way set associative L2 cache gives this particular core a 10% performance advantage over the Coppermine128 core of the Celeron. Ik hoop dat het nu duidelijk is wat er in de Xbox zit !!!
leuk dat ie ietsiepietsie megaherzen heeft? dus? de games zien er naar mijn mening niet uit. leg je screenshots van GC naast XBOX.. zie je echt wel dat de xbox games er mooier uitzien.
En dan gaan we ervan uit dat je de Megahertzen van een powerprocessor keer twee mag doen voor dezelfde kracht...? Nog iets: Bij een gamecube heb je van die mini cdtjes. Dan moet je steeds wisselen, of je hebt een game met veel minder data, dan heb ik liever een Xbox game.
Op de 8cm DVD-schijfje van de GameCub past ongeveer 1.5GB aan informatie. Op een Standaard DVD-schijfje past aan 1 zijde ongeveer 9GB.
Als je op het doosje van een dvd-film kijk staat er vaak DVD9 op. Dat betekend staat het schijfje uit 2 lagen bestaat , 2 maal 4,5 GD. De dvd-recorders die je op dit moment kan kopen die kunnen alleen nog maar op 1 laag branden dus 4.5 GB. Ook als je XBox en(PS2)maar 1 laag gebruiken is dat toch nog altijd meer dan die van de GameCub 1.5 GB.
tot nu toe is 1.5 gb wel genoeg ,maar nintendo heeft gezegt dat ze de gamecube 8 jar mee willen laten gaan. En ik neem aan dat de games hoe langer hoe groter worden ,dus
Voor 8jaar lijtk het me een beetje weinig maar voor nu kan het prima. De spellen zijn meestal niet zo extreem groot het zijn altijd de pre-rendered films die de ruimte opslokken maar als je dat met de game engine zelf maakt (wat met huidige graphicpower best kan) bespaar je weer een heleboel. En anders krijg je gewoon spellen met meerdere cd's, niet echt het optimale maar geen ramp. (ben laatst begonnen met ShenmueII op de dc. Is 4GD-roms, had dan toch mooi op één dvd-tje gepast van de xbox )
HAHAHAHA!!! willen ze het voor 8 jaar lang alleen maar bij de GCube houden? geen opvolger??? damn wat gaan die het moeilijk krijgen (nu ook al) als dadelij kde opvolgers komen van de ps2 en de Xbox....
Nintendo is altijd al arrogant geweest, zo ook met de 32 bits consoles, toen sega met 32 bits kwam bleef nintendo nog een jaar en een half met de 16bits doorgaan. toen waren ze bijna overompeld door sega. denk dat ze nu bedoelen dat ze 8 jaar de console supporten...maar wel al na een jaar of vijf een nieuwe console uitbrengen en gewoon gamecube nog blijven supporten
Ik geloof er geen zak van..... Hoe oud is de N64? die hebben ze nu ook al gedurende een jaar heel hard laten vallen...