1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Creative Inspire 5.1 Console 5500D

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dwaalgast, 5 okt 2003.

  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry sorry, ik bedoelde natuurlijk de 640. Had gewoon te snel gelezen. Die 680 is wel supermooi maar 400 tot 500 euro is me te duur.
    btw, zo noob ben ik niet maar goed. Je kan veel geld uitgeven voor een set met DTS decoder, er zijn geen spellen in DTS.
     
  2. Loserkid

    Loserkid Game freak

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Raad de Logitech z-640 ook cker aan -> 89 euro voor 5.1 goede kwaliteit(al is de inspire 5.1 beter, maar voor de prijs van de logitech vind ik die prijs/kwaliteit verhouding beter, het grootste verschil merk j pas als j het geluid hard heb staan) en j hebt nix extras nodig, tis zo aan te sluiten
     
  3. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dit dan http://www.dtsonline.com/home&car/gaming/video-games.php
    Tis dan wel geen Xbox maar toch zeker wel DTS-ondersteunend, verder is een geluidservaring in DTS stukken intenser dan een Dolby Digital Track.
     
  4. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had het ook over spellen voor mijn xbox waar ik de set op heb aangesloten. Dit is toch de Xbox Hardware / Accessoires topic ?
    En dat DTS beter is dan Dolby Digital weet ik, maar je moet er ook meer geld voor neerleggen. Dat komt nog wel een andere keer maar voor slaapkamergebruik, zo nu en dan een spel of dvd, is deze set goed als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding.
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    gta is in dts..
     
  6. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is dan de eerste zeker. Nou ja, de meeste spellen die ik heb ondersteunen het niet. Zodra het net zo standaard wordt als Dolby Digital nu dan neem ik wel weer een nieuw setje.
    Wat ik al eerder aangaf , het enige nadeel van de 5500 vind ik, is dat het geen DTS decoder heeft, maar vandaar ook het prijsverschil. Op dit moment kan ik goed uit de voeten met wat deze set te bieden heeft.
     
  7. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    De nieuwere versie van de 5500 heeft wel DTS, misschien kan je die decoder wel los kopen. Maar zit er echt zoveel verschil tussen Digital en DTS?
     
  8. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    zuiverheid vooral
     
  9. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou wel een oplossing zijn als die los verkrijgbaar is. Maar ik vrees van niet. Producenten zien natuurlijk liever dat je een heel nieuw systeem koopt dan dat je alleen maar upgrade.
     
  10. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze thread even doorgelezen aangezien ik dit setje ook wil gaan kopen en nu heb ik een paar vragen:

    1. Jullie hebben het over 5500D en 5500. Wat is het verschil? Of zijn deze gewoon hetzelfde.

    2. Jullie hebben het over verschillende kabeltjes om de set aan te sluiten, de coaxiele en optische kabel. Wat is het verschil en worden deze beiden geleverd?

    3. Ik heb een kamer van 2.8 meter bij 2.3 meter. Krijg je in deze kamer een lekkere sound?

    4. Zijn er ook minpunten aan deze set? Of is de set geweldig?

    Alvast bedankt.
     
  11. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand antwoord geven? Ik wil het graag zo snel mogelijk. Ik heb vandaag de 5500 besteld. Maar als deze niet werkt op de xbox dan moet ik snel de bestelling terugdraaien. Dus zijn de 5500 en 5500D hetzelfde, of is het een groot verschil?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    1: Zover ik weet zijn er geen verschillen. Je zal ongetwijfeld beide types goed kunnen gebruiken.
    2: Weet niet welke kabel erbij zit (maar zal waarschijnlijk wel bij de specs staan). Een optische kabel is een heel dun kabeltje en werkt door middel van licht. Een coaxkabel is dikker en er zit een koperdraad in (zo een kabel voor kabel(tv) bijv.)
    Je zal op de adv scart een optische kabel moeten aansluiten (coax kan er niet op) en deze verbinden met optical in op de set.
    3: De kamer is wel klein. Een goede opstelling kan alsnog wel een goed surround effect geven, maar je moet dan wel de boxen in de hoeken van je kamer zetten en niet allemaal binnen 50cm van elkaar af ofzo.
    4: Voor een laag budget is het een erg goed setje, waar niks mis mee is. Pas als je een hoger budget (en een grotere kamer) hebt kan je misschien zeggen dat een 5500 te min is, maar in jouw geval niet.
     
  13. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    -------------------------------------|-----|
    |..|--------------------------------| |......|
    |..|..............BED..........................| |......|
    |..|.............................................| |......| <---Kast met TV en de Xbox
    |..|____________________________| |____|
    |..................................................|
    |..................................................|
    |..................................................| 2.80
    |..................................................| ↑
    |..................................................| ↓
    |..................................................|
    |..................................................|
    |..................................................|
    |_______________________________|

    ...................2.30<->.....................

    De rest is nu leeg omdat ik mijn kamer aan het opknappen ben. Moet ik ze dan in de uiterste hoeken plaatsen? Krijg je dan geen vreemd geluid aangezien mijn bed in één hoek staat en de boxjes dan in een hele andere. Andere posities van mijn bed zijn helaas niet mogelijk door de kleine ruimte.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Je zou de speakers om je bed kunnen plaatsen, zoals je opstelling nu is, 2 links (op het plaatje) en 3 plus sub in tv kast.
     
  15. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bed is 90 cm breed ofzo. Kan ik ze dan wel langs elkaar hangen. En die 3 en de subwoofer hoe kan ik die het beste hangen. Kun je even mijn amateuristische tekening editen:).
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zowieso je front speakers en rearspeakers in de hoeken (van je bed). De centerspeaker op je tv en de subwoofer eronder of ernaast. Duidelijk plaatje staat hier, zo ongeveer moet je hem opstellen, en zal vast lukken bij jou.
    http://forum.xboxworld.nl/announcement.php?f=2
     
  17. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    De boxjes een meter van elkaar af hangen mag dat? Dus de rear boxjes beiden een meter van elkaar(dus achter mijn bed) en dan de front boxjes ook een meter van elkaar, de center in het midden van de 2 front boxjes. En de subwoofer kun je die niet beter op de grond zetten?
     
  18. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een (schandalig :p) grote slaapkamer, waarvan ik de afmetingen niet precies weet. Als ik die kamer hierboven zo zie, schat ik 6 bij 6 meter. Raden jullie mij de Creative 5500 aan voor in deze kamer, of kan ik beter voor een ander setje gaan?
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Creative zou het ook nog goed doen in je kamer. Vaak haal je toch niet alles uit je setje omdat je met andere mensen in huis rekening moet houden. Je zal je setje best wel lekker aan kunnen zetten en er lekker van kunnen genieten.
     
  20. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde gister het geluid komen uit een Creative setje bij een neefje van me. Hoewel aardig, vond ik het alles behalve overdonderend klinken. Het doet wat het moet doen en kost niet veel. Toch wil ik meer, alleen moet ik vaak wel rekening houden met de rest van het huis (en de buren).

    Kan ik beter een Creative setje kopen of een Logitech setje?
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2004

Deel Deze Pagina