Opheodrys, wou je zeggen dat je ms de rabocard niet accepteert als cc?? Lijkt me sterk, rabocard is gewoon mastercard, dus die moet toch gewoon geaccepteerd worden. Daar ga ik iig van uit.
wat er staat is wat er gezegd werd...heb duidelijk aangegeven dat de rabocard zo goed als mastercard is...wat ik er van begrijp...officiele mastercard de oplossing,om troubles te voorkomen..... ik waag het er in ieder geval niet op
volgens mij zijn de creditcards van de nederlandse banken allemaal aangesloten via bij eurocard / mastercard. de postbank in ieder geval wel, dus ik zie het probleem niet ?
Het is dus niet 'zo goed als'., en 'erop wagen'. als het mastercard logo op je kaart staat (zoals bij eigenlijk iedere bank) dan is het een mastercard. Heel eenvoudig. kijk op de mastercard , daar staat een lijstje met mastercard banken (rechtsboven). de rabobank staat daar ook bij. /edit : nounounou, effe zoeken, dit haal ik van de rabo site : dus rabocard = mastercard
Ik ga mee met Marsupilami. Dat Mastercard-logo staat niet voor niks op die pas. Het lijkt me ook sterk dat de Rabobank met een soort van "halve" credit card aan komt zetten. Wat zou je anders aan zo'n ding hebben? Nee, de Rabocard is gewoon een doodnormale credit card van Mastercard, die ook gewoon werkt voor Xbox Live. Dat kan gewoon niet anders.
yups, en geloof me, ik heb zelf een mastercard van de postbank, en heb nog nooit problemen gehad, en ik heb al wat aankopen in de verste uithoeken van de wereld op mijn naam staan maar er wordt hier zo'n heisa gecreeerd, alles is gewoon op internet te vinden, zoals bijvoorbeeld op de mastercard site, daar staan gewoon de banken die MC aanbieden, waaronder de rabobank. dus allemaal onzin over 'halve'en 'zo goed als' mastercard kaarten, die bestaan niet. ze zien je aankomen in de winkel met een kaart van alleen de rabobank, als je ergens in de middle of knowhere staat in het buitenland
Ik wil niet lullig doen, maar een vraag aan jou, wat is het verschil tussen de cc van rabo en cc van postbank? Ik heb een cc van postbank, das van eurocard/mastercard (en ja, net als wat Marsu aangaf, is dat pasje een eurocard/mastercard, hij heet alleen postbankcard) en de cc van Rabo is ook van eurocard/mastercard. Daarbij, als je een cc hebt, heb je nog steeds niets te maken met je internetbankieren, je saldo van je cc krijg je namelijk alleen maandelijks schriftelijk (dat is bij postbank iig zo) toegestuurd. Eastmaster gaf het ook al aan, als jij een betaling om 3 uur 's nachts verricht, wordt die betaling ook pas 's ochtends uitgevoerd en niet 's nachts per direct. Alleen vanaf je spaarrekening, maja als je rood kan staan dan moet het geen probleem zijn. BTW bij de postbank duurt het ook maar 1 werkdag telefonisch geld overmaken van je spaar (plusrekening) naar je giro.. Dat de postbank 's avonds na 11 uur niet meer bereikbaar is en dat de betalingen langer duren, vind ik geen argumenten om een postbankcard de grond in te stampen . Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat de site van postbank, oftewel girotel, vaak genoeg down is...maar dat is weer een hele andere discussie RABOCARD/POSTBANKCARD/ABNCARD (?)/BILLENCARD = EUROCARD/MASTERCARD, marsu je neemt de woorden uit mijn mond
ik meld alleen maar wat er mij verteld is...sorry hoor.... en daarbij komt dat iedereen een eigen voorkeur heeft,de 1 de post en de ander de rabo...daar is toch niks mis mee? maar goed,als jullie zeggen dat het geen reet uitmaakt....vraag ik gewoon een cc van de rabo....
beetje late reactie...maar oke.. er werd toen gevraagd welke goed is en waarom...ik heb hier zowel de p als de r-bank....over de p zijn wij niet te spreken....das een bevinding,stamp niks in de grond....de een rijdt alfa de ander volvo... zijn geen van beide slecht....vat je?
jawel, alfa is bagger maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is nu. want waar ik en anderen hier mij aan stoor is dat er vaak (en met name over XBL) postings worden gedaan, die niet waar of verwarrend zijn, waardoor er nooit duidelijk heid is. niks slechts over jou, jij geeft alleen maar door wat je denkt dat juist is, alleen check de handel op de meest logische plaats. in dit geval de site van mastercard, want daar staat alles duidelijk op.
Ik weet niet of dit al gepost is maar, heb je een studentenprive rekening bij de SNSbank dan kost een CCard niets!!! k kan em binnenkort bij de bank ophalen
yups, is b ij meer banken zo (postbank ook meen ik me te herinneren uit mijn tijd). rabobank eveneens geloof ik.
Bij de rabobank kost een Rabocard 3 euro per kwartaal als je een studentenrekening hebt, normaal 8 euro. Niet helemaal gratis dus, maar nog niet duur imo.
Zo ik kreeg vandaag relaxte post van de postbank , eerst zou het zo zijn dat ik helemaal moeite moest gaan doen om een creditcard aan te vragen maar wat blijkt nu: omdat ik binnekort 18 word moest ik al veranderen van rekening bij de postbank, maar dat houd dus meteen in dat ik gelijk gratis een creditcard krijg dus jah xboxlive kan nu wel komen greetz
De aanvraag (en verwerking van de aanvraag) van een Credit Card duurt wel ongeveer 2 weken. (Dat je daar wel rekening mee houdt )