1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Crysis 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    appels met peren:)

Als je nu had gezegd, hoe mooi de gfx ECHT kunnen zijn, dan ga ik met je mee (maar dat stokoude muis+keyboard versus controller ... pffff, tuurlijk speelt het anders, de INPUT DEVICE is anders) tenzij je vindt dat Crysis 2 sowieso niet op console hoort. Tsja dan moeten meer pc gamers meer geld op tafel leggen zodat Crytec met pc-only genoeg verdient.

Laatst bewerkt: 4 feb 2011
  2. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben ook een Xbox gamer van het eerste uur , maar feit is gewoon wel dat je precies en sneller bent met muis + tobo . daar is helemaal niks aan gelogen.

Maar shooters speel ik me alle liefde ook op de 360 hoor.

3. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Net nog 1,5 uur Crysis 2 demo zitten spelen. Ik ga er vanuit dat hij morgen niet meer werkt. Duurde in eerste instantie vrij lang todat ik in een match kwam (paar minuten) dus iik dacht dattie al uit de lucht was, maar dus nog niet.

Ben geeindigd op 15 uur met 600 kills of zo:) (niet slecht voor een gratis demo lol, alhoewel BC2 'port valdez' op kop gaat met 30 uur hahaha)

De map, wel een klein beetje op uitgekeken maar de gameplay gaat toch diep. Door die nanosuit kan je heel erg varieren met je gamestijl. Eerst gebruikte ik cloak voornamelijk om ongezien rond te lopen, maar nu draai ik het om. Ik loop vaak normaal rond wel sneaky zoals in een normale shooter doe (dus geen run&gun) maar als men mij dan ziet, ga ik in cloak en kan me razend snel verplaatsen bv de gast flanken. Lukt niet altijd maar dat snel wegkomen is wel verdomd efficient.

Energy management blijft erg belangrijk. Niets lulliger dan dat je op een kritiek moment zonder energy zit:)

Maar goed, dat wordt tot eind maart ff geen Crysis meer (tenzij demo 2 komt voor 360) Kan ik wat anders gaan spelen. En wie weet blaast Homefront Crysis 2 wel uit beeld (want die komt geloof ik 2 weken eerder toch?)

Toch ben ik aangenaam verrast door Crysis, weer eens wat anders dan de normale 'modern shooter'

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Het is een timed demo dus? Maar de makers hebben toch echt gezegd bezig te zijn ermee om de bugs en gekke foutjes uit de beta te halen...daar hebben we niks meer aan als hij morgen offline is. Ik werd ook echt gek ervan hoe lang het soms kon duren voordat je in een match kwam. En die rooftop map kende ik na een tijdje wel, inderdaad erg jammer dat die andere map ineens weer weg was.

5. iveL

iveL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik de demo vinden?

Laat maar heb hem gevonden! (stond een paar pagina's terug uitgelegd!)
    Ik ben hem nu aan het downloaden.. ben erg benieuwd!

Ik heb nu een video gedownload! Weet iemand of ik de demo nog kan downloaden????

Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52

Laten we eerlijk zijn, Crytek heeft weinig tot geen ervaring met het maken van console games, het mikken in de demo was ook behoorlijk lastig in vergelijking tot bijvoorbeeld CoD en Halo. Ze hebben nog niet de juiste balans gevonden wat Crysis 2 toegankelijk kan maken op de console maar toch in de competieve sfeer blijft. Ik bedoel dus niet persé makkelijk.

Crysis 2 mag dan wel tegelijk ontworpen zijn voor de PC, PS3 en 360 maar uiteindelijk was het gewoonweg bedoeld om het meeste uit de game te krijgen op een PC. Crytek heeft ook een bepaald beeld van hoe snel de gameplay moet zijn, hoe moeilijk het mikken is, waartoe iemand in staat moet zijn mits ze een beetje goed zijn. Als het verschil tussen PC en consoles gewoonweg te groot is moeten ze dingen aanpassen, want de game is ontworpen met in gedachte van hoe de gameplay ongeveer zou moeten zijn. Als wij als console spelers zitten aan te modderen en hierdoor de gameplay snelheid/flow omlaag word gehaald dan komt de game ook niet tot z'n recht.

Imo moeten ze bepaalde dingen aanpassen met betrekking tot het mikken en de melee. Hit box ietsje groter(lag) en de aim assist iets omhoog. Dit maakt dingen zoals mikken makkelijker maar over het algemeen wordt de gameplay er alleen maar beter want je hebt geen voordeel tegenover iemand anders. De goede spelers zijn nogsteeds goed net zoals de slechte.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet of ik het daar mee eens ben, we hebben al genoeg shooters op de 360 met veel aim-assist.

Ik vond het juist wel weer leuk om weer eens een console shooter te spelen waar je je best moet doen om wat te raken. Denk dat dat als je het langer speelt juist wel een kracht van de MP kan zijn.

Zoals in RSV bijvoorbeeld, daar kon je echt beter worden in het schieten zelf.

8. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, vond het juist leuk dat de aim-assist niet zo'n grote rol speelt in Crysis 2. Daardoor voelt de gameplay wat fijner aan. :)

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Ik ben aangenaam verrast door Crysis 2, ik vond het wel wat hebben, een futuristische shooter met leuke gadgets. Ga hem misschien nog wel kopen :thumbs:

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Bij een game waar veel wordt gesprongen, snel sprinten, en over het algemeen snelle gameplay heeft is het zoveel moeilijker om zonder aim assist te spelen. Je kan bij de wat tragere games(killzone 2) wegkomen met weinig aim assist, hiernaast is de hipfire daar ontzettend accuraat terwijl je een grote crosshair hebt, aim-assist was hier ook weinig nodig. Crysis 2 zoals het is heeft al relatief weinig aim-assist in vergelijking met andere console shooters, daarom zei ik ook een beetje, niet in de mate zoals bijvoorbeeld CoD heeft gedaan.

Halo heeft ook veel aim-assist terwijl de game relatief langzaam is, dit komt omdat de nadruk ligt op het maken van headshots

De demo was van een oude build, misschien speelt het wel compleet anders bij de volledige game.

11. iveL

iveL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik de demo downloaden?

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Vandaag, een aantal uur geleden was de demo/beta stopgezet en ook van marketplace afgehaald. Je was helaas te laat.

13. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben het met je eens.

Je moet in een game de kill kunnen maken die je in gedachte hebt. Als ik iemand de trap op zie rennen moet ik hem kunnen neermaaien. In Crysis 2 had ik te vaak (altijd) dat ik moeite had met die kill. Het bleef een kwestie van geluk. En dat is niet de bedoeling.

In bv Medal of Honor maak ik precies de kills die ik in gedachte heb. Als ik zelf te laat ben en wordt neergemaaid, ook geen probleem. De situatie zoals die is wordt uitgevochten en de controller assist is precies goed zodat het ook 'klopt'

Zoals gezeg, in Crysis 2 vind ik het schieten met de SCAR niet helemaal kloppen. Te moeilijk. (daardoor lijkt het alsof de SCAR te zwak is, dat is ie niet, maar de assist is te weinig ... inderdaad wellicht een overblijsel uit PC)

Kortom, ik ben het met je eens:)

Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar zou het na een maand spelen nog steeds te moeilijk zijn of zou je er dan aan gewend zijn?

Ik wil best wat moeite doen om kills te kunnen maken denk ik.

15. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    15 uur gespeeld, 600 kills waarvan 200+ met scar denk ik (ben nogal een cloak-melee killer deze game) maar nog niet echt één met het wapen, terwijl dat gevoel er wel zou moeten zijn (in BC2 en MoH namelijk geen last)

De kills lukken wel (zie 200+ met scar) en op fixed targets ook geen probleem, maar deze game is snel en dan moet je de console-controller spelers toch 'iets' helpen.

Als het blijft zoals het is, ook geen probleem, want misschien een iets grotere map dat het weer anders speelt, maar mijn gevoel zegt dat het aimen net een tikkeltje te moeilijk is.

Zou het namelijk iets makkelijker zijn dan zou de verhouding melee/scar zeker lager liggen en zou ik vaker voor de SCAR gaan.

We gaan het zien eind maart.

16. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb me wel vermaakt met de demo, die nanosuit maakt de gameplay wat diepgaander en orgineler. Het duurde ff voordat ik het spel doorhad maar nu ik een beetje weer hoe je moet spelen is het echt gaaf. helaas kan k t nu niet meer spelen.
    Weet iemand hier of die demo binnenkort weer speelbaar wordt?

17. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Vraag ik me ook af, heb togh maar weer een Xbox aangeschaft voor de 3de keer lol. Anders kan ik hem altijd nog op de PC spelen als die uitkomt dit maand :)

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Jammer dat de demo niet meer te spelen is, had nog niet de kans gehad om het te downloaden of het is alweer offline 8)

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hele gave video, je krijgt allerlei nieuwe dingen te zien. Hoe de animaties van de aliens gemaakt zijn, nieuwe gebieden, uitleg over van alles. Damn...ik kijk echt uit naar deze singleplayer, lijkt heel erg gaaf te gaan worden.

[yt]RmYM77A1cMk[/yt]

20. Dorksided

Dorksided joebob

Leuk Bevonden:
    0
    Really? Maakt die video er nu een big deal over dat ze vijanden hebben met benen?

"Its a lot more complex to work with. Obviously they are walking around...they have legs."

Ja meneer Crysis guy, dat is verrekte lastig vandaar dat zo weinig fps games zich gewaagd hebben aan karakters met benen.....

Om dat nu te noemen in een promotiefilm...meh btje weird naar mijn mening.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina