1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Crysis 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    ^ het bizarre is dat men het heeft over 16p MP dus 8 vs 8. Terwijl de stellige indruk was dat console versie 6 vs 6 zou zijn.

    Ik hou nog steeds rekening met een typo. Eerst zien dan geloven, maar voor de massa lijkt me 8 vs 8 wel beter klinken dan 6 vs 6
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    hangt allemaal van de mappen af, 6 vs 6 hoeft niet slecht te zijn
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Sterker nog, kijk naar SoF2 op de PC of CS:confused: bijvoorbeeld :)

    5v5 matches zijn het tofst. Al is dat voor de casual console markt dan wel een beetje anders natuurlijk.
     
  4. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Klopt

    Klopt

    Maar op de doos en voor de (slecht geinformeerde) massa bekt 16 player MP beter dan 12p

    Over nanovision, ik dacht eerst dat je een cloaked wel zag maar misschien toch niet. Heb echt een boekje nodig om alles eens te doorgronden:)
     
  5. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Zo de Demo is nu ook weer beschikbaar voor de 360, awesome even checken :D
     
  6. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Demo gespeeld (op de PC) en het lijkt erop dat Crytek de CoD-weg in is geslagen. Nu maar hopen dat de campaign wél de moeite waard is (wat nog best kan aangezien de multiplayer van de eerste Crysis ook niet goed was), maar ik hou m'n hart vast, in de hoop dat er niet, in navolging van FEAR, weer een goede FPS-franchise afglijdt naar de middelmatigheid.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Vind het eerlijk gezegd weinig van COD weghebben juist en daar ben ik echt blij om. Door die powers vooral voelt het echt anders aan. Maar ook gewoon qua hoe het voelt vind ik het geen COD.
     
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweren zonder terugslag, perks, kleine maps, killcam, b-b-b-bloody screen, console-interface... ik had het gevoel dat ik CoD in een high-tech pak aan het spelen was, dat overigens ook is versimpeld t.o.v. het vorige deel.

    Nu ben ik ook nooit echt een fan van multiplayer geweest, maar dit voorspelt weinig goeds voor de single player.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Hmmm, nou van wat ik gezien heb van de SP , ziet het er goed uit. Hele gave spectaculaire momenten, coole stealth gameplay door die nano-suit cloak te gebruiken. Volgens wat bronnen een zeeeeer intelligente A.I., etc.
    Nee ik kijk juist erg uit naar die sp en hopelijk is die ook een beetje lang.
     
  10. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Hebben ze in cod geen high-tech pak dan ;)
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    De controls zijn hetzelfde, maar het gevoel is inderdaad heel anders. Bij CoD is het meer 'trrr - dood' of 'trrr- kill'. Bij Crysis heb ik het gevoel dat het soms echt meer een strijd van overleven is, door slim gebruik te maken van Nano Suit Armor, sliden, stealth gebruiken etc., het duurt iets langer voordat je een kill maakt/gedood wordt.
    Zo vind ik het aanvoelen, maar ik moet toegeven dat ik Call of Duty zelf al een hele tijd niet meer gespeeld heb.
     
  12. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    - Geweren zonder terugslag? Het is 2027 geloof ik en de techniek heeft niet stilgestaan (lees ook de beschrijving bij Crytek)

    - Klein maps? Tsja het is een map. Volgens mij heb je in iedere shooter een map nodig (als dan gelijk gezegd wordt het is CoD????)

    - Consoleinterface? Die snap ik echt helemaal niet, wat heeft dat met CoD te maken???

    - Bloody screen? Alweer, ik vat hem niet?

    - Killcam? Ik weet dit niet precies maar gegoogled http://www.giantbomb.com/killcam/92-448/ en het lijkt erop dat BF 1942 de eerste Killcam game was dus alweer wat heeft dit met CoD te maken?

    - Perks? http://en.wikipedia.org/wiki/Experience_point#Perks 1997 Fallout

    Toegegeven, die flauwe killstreaks op 3-5-7 dogtags hebben een MW1 feel, ach.

    Er zijn elementen die terugkomen in MP games, maar om de credits aan CoD te geven gaat veel te ver. Zo had MoH meer een CounterStrike feel dan CoD feel, en Crysis2 heeft (bv door cloak) compleet andere feel. Jager-GejaagdWorden feel die in CoD in geen velden of wegen te bekennen is

    Hoewel ik die game destijds niet zoveel gepseeld heb heeft SplinterCell/ChaosTheory MP overeenkomsten met Crysis2. Mercs=Armormode, Spies=Cloak http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy's_Splinter_Cell:_Chaos_Theory Als ik cloak etc voel ik me ook veel meer Sam Fisher dan in andere shooters (CoD, BC, MoH)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  13. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom hadden de geweren in Crysis en Crysis Warhead dan wel terugslag? Laten we eerlijk wezen, we kunnen wel excuusjes gaan verzinnen (waar Crytek overigens niet vies van is), maar we weten allemaal dat dit soort concessies domweg met de huidige trends in het genre te maken hebben.

    Vergelijk de grootte en layout van de map uit de demo eens met wat oude maps uit Crysis Wars. De focus van de gameplay wordt hierdoor totaal anders en komt veel dichter in de buurt van die van CoD.


    Relatief grotere wapenmodellen, ook de PC-versie is afgestemd op controller-besturing, versimpelde interface m.b.t. Nanosuit om beter op de simpele besturing van de console passen. Wat dit met CoD te maken heeft is dat die serie een typisch voorbeeld is van op console-afgestemde shooters. Dit merk je als je de PC-versie speelt.

    Dit kun je trouwens in veel shooters zien die van PC- naar multiplatform-ontwikkeling overstappen, FEAR -> FEAR 2 bijv.

    Games als Gears of War en CoD hebben de neiging om je scherm rood te verven met aardbeienjam als je geraakt wordt.

    Wie het het eerst heeft gedaan maakt niet uit. Halo was ook niet de eerste shooter met (een vorm van) hergenererende gezondheid, maar heeft het concept wel gepopulariseerd. Hetzelfde geldt voor CoD en de killcam.

    Ik kan me overigens niet herinneren dat BF1942 een killcam had, maar goed.

    Zie boven. Het feit dat steeds meer shooters perks hebben is volledig te danken aan het succes van CoD. Fallout heeft er niks mee te maken.

    Bovendien was Fallout een RPG, geen shooter, dus gaat de vergelijking een beetje mank.

    De spellen hebben allemaal wel hun eigenaardigheden, maar zijn toch veelal van hetzelfde laken een pak, dat kun je echt moeilijk ontkennen. Telkens hetzelfde spel met een andere layout en wat gimmicks. Daarom was Crysis Wars ook zo verfrissend. Toegegeven, het was niet de beste mp-shooter, mede door de lag en niet zo bevolkte servers, maar het spel deed in ieder geval iets wat ik nog niet eerder had gezien. Dat dat nu ingeruild is voor een CoD-achtige schiettent onder het mom van 'streamlinen', is eeuwig zonde.
     
  14. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Tsja, je bent vrij om de game over te slaan (en terug te vallen op wat je wel leuk vind, Crysis 1, ArmA2, ProjectReality of zo)

    Ik vind Crysis 2 ook zeer actiegericht, toch vind ik de game leuk, dus kennelijk kan ik er (als langzamere gamer) toch genoeg van mezelf instoppen, wat bij bv CoD, zeker BlackOps veel moeilijker is. Dus voor mij heeft de game wel bestaansrecht, maar ik zou geen bezwaar hebben als Crysis 1 via Cryenigine 3 ook naar consoles zou komen (als dat mogelijk zou zijn)
     
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Voor de weapon stat junkies (bv ikzelf) DenKirson on Xanga, dezelfde gast die bv ook BC2 stats had uitgeplozen

    http://denkirson.xanga.com/742784256/crysis-2/

    Dit soort zaken kan enorm helpen bij het 'beter' worden in de game. Omdat je beter inzicht in de game mechanics hebt
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  16. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Heerlijke game hoor (zelfs de demo lol) Zo'n game waar je heel langzaam in groeit en telkens iets beter wordt, dat de controls steeds meer automatisch gaan. En als je dan een lekkere sessie hebt gaat het lekker (want goed en slecht liggen bij deze game heel dicht bijelkaar, net als in CoD of MoH, ook zulke snelle shooters). Vanaaf had ik ff alles mee. 50/49 met 17 secs te gaan, dat zijn de lekkerste.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
  17. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Gisteren even de soundtrack geluisterd van de game. Hans Zimmer heeft weer goed werk afgeleverd:)
     
  18. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    vette game is t, heb de demo niet maar heb gewoon d egame besteld via gamehubs:)
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dan kan je er toch niet over oordelen? En waarom zou je de demo niet spelen? Ideaal om te zien of het je wat bevalt?
     
  20. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeft niet per se. Ik de demo nogal matig en koop deze game dan ook zeker niet voor de multiplayer. De SP lijkt mij juist het leukste
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina