Jah, City of God, die wil ik ook ff zien. Braindead lijkt mij ook een erg zieke film, die ga ik absoluut deze week ook nog ff zien. Hele goeie film is A Better Tomorrow van John Woo, cult omdat ie hier weinig aandacht krijgt en in China een legendarisch status heeft. De grondlegging van Hong-Kong Cinema.
2LDK, wie kent m niet.....moet je ook een keer gezien hebben omdat het een 70 minuten durende film is die voortkomt uit het 'Duel' project van 2 regisseurs die met elkaar de strijd aangingen nl: Wie maakt in 7 dagen tijd de beste film volgens het publiek. Het leuke hiervan is dat de films zelf ook over een duel tussen 2 personen gaan.
2LDK gaat over 2 vrouwen die bij elkaar in hetzelfde appartement zitten wachtend op dezelfde rol in dus dezelfde film. Ze krijgen een hekel aan elkaar en gaan elkaar met allerlei wapens te lijf. De andere film van het project is Aragami wat Goblin betekent. Een samurai komt terecht in een tempel waar hij een demon tegenkomt die onsterfelijk is. De demon daagt hem als gewone sterveling uit tot een duel. De zwaardgevechten zijn ontzettend tof, maar de film zelf is minder krachtig.
AAH, ik vergeet 2 heel erg belangrijke, de kroon van zwarte comedy: Lock Stock & Two Smoking Barrels en de nog betere Snatch, beiden van Guy Ritchie
Laatst bewerkt: 19 jul 2004