Cultfilms [welke moet je zien]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BlaiR.WitcH, 19 jul 2004.

1. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen houdt ervan, maar ik vind het afentoe heerlijk om te kijken.
    Zeker na een hele zooi hollywood toppers zijn Cultfilms voor mij een heerlijke afwisseling.
    Het enige probleem is het vinden van goeie cultfilms, omdat deze vaak niet bij een groot publiek bekend zijn en niet overal te huut/koop zijn.
    Vandaar deze draad. Heb jij nog een Cultfilm die je absoluut moet zien, meld het dan hier!
    Ik zal 2 wat minder bekende titels neerzetten van cultfilms die ik zeer de moeite waard vind:

*C'est arivé pres de chez vous
    deze film bevat bordenvol zwarte humor. Ik hou hier zelf wel van maar niet iedereen kan dit op prijs stellen. soms (vaak eigenlijk)(alleen maar) erg grof:)

*Requiem for a dream
    Dit is de meest deprimerende film ooit. erg cool inelkaar gezet!

Natuurlijk heb je de opperbekende cultfilms als Trainspotting e.d. nog, maar die kent iedereen, dus hoeven niet echt vermeld te worden? brand los!

Rally-ho

Laatst bewerkt: 19 jul 2004
  2. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    heb er een stukje van gezien... maar kon me eigenlijk niet echt vatten :eek: niet mijn soort

3. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of een echt een cult-film is maar Ghostdog vondt ik echt een hele mooie film.

4. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand hier toevallig een lijst met echte Cultfilms ofzo of weet iemand waar je die op internet zou kunnen vinden ? Wil er zelf nl. ook nog wel wat gaan kijken..
    Tron enzo. :)

5. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    met een beetje geluk komt er zo'n lijstje hier ? :)

Rally-ho

6. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen wat Cult films zijn? :eek:

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Fantastische film!!!!
    En ook natuurlijk (voor de 10000x dat ik die hier post) la Cité des Enfants Perdus (regisseur van Amélie en Alien 4), Pi (Aronofski, is zelfde regisseur als van Requiem for a Dream), Dogville (van Lars von Trier, maker van het Dogme 95-principe), the Cook, the Thief, his Wife and her Lover fantastische film. Ga zometeen Goodbye Lenin kijken, heb er heel veel goede verhal;en over gehoord! :) Maar cult-films zijn zoveel cooler dan de standaard Hollywood films! Boivenstaande films kenmerken zichzelf door baanbrekende technieken te vertonen en/of een zeer origineel script met ijzersterke acteurs!!

8. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    city of god, erg sterke film

9. thomaskubin

thomaskubin SpongeTomSquarePants

Leuk Bevonden:
    0
    "Four Rooms" is leuk
    "Leon"
    "Boondock Saints"

alhoewel ik niet zeker weet of je die laatste 2 wel cultfilms kunt noemen

edit: en ja als je cultfilms gaat kijken moet je City of God zien, die kan in een adem genoemd worden met Pulp Fiction en Reservoir Dogs

10. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    braindead :+

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Los Amantos del Circular Polar is ook erg cool. Een film volledig gewijd aan symmetrie, maar minder vaag dan dat ik het hier omschrijf :).
    Een spanjaard die crasht in de poolcirkel en zijn aangetrouwde zus/vriendin die hem gaat zoeken

12. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, City of God, die wil ik ook ff zien. Braindead lijkt mij ook een erg zieke film, die ga ik absoluut deze week ook nog ff zien. Hele goeie film is _O_ A Better Tomorrow _O_ van John Woo, cult omdat ie hier weinig aandacht krijgt en in China een legendarisch status heeft. De grondlegging van Hong-Kong Cinema.

2LDK
    , wie kent m niet.....moet je ook een keer gezien hebben omdat het een 70 minuten durende film is die voortkomt uit het 'Duel' project van 2 regisseurs die met elkaar de strijd aangingen nl: Wie maakt in 7 dagen tijd de beste film volgens het publiek. Het leuke hiervan is dat de films zelf ook over een duel tussen 2 personen gaan.

2LDK gaat over 2 vrouwen die bij elkaar in hetzelfde appartement zitten wachtend op dezelfde rol in dus dezelfde film. Ze krijgen een hekel aan elkaar en gaan elkaar met allerlei wapens te lijf. De andere film van het project is Aragami wat Goblin betekent. Een samurai komt terecht in een tempel waar hij een demon tegenkomt die onsterfelijk is. De demon daagt hem als gewone sterveling uit tot een duel. De zwaardgevechten zijn ontzettend tof, maar de film zelf is minder krachtig.

AAH, ik vergeet 2 heel erg belangrijke, de kroon van zwarte comedy: Lock Stock & Two Smoking Barrels en de nog betere Snatch, beiden van Guy Ritchie

13. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Pi is toch die zwart/wit film over die uitvinder ofzo? Zo ja, die kon me niet echt boeien toen ik hem zag, maar das al wel een tijdje terug.

14. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    jah Goodbye Lenin is echt een hele leuke. en Amélie is één van de opperbekende films die niet vermeld hoeft te worden??

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Klopt. Een hele bizarre film. Maar iedereen die zich een beetje filmliefhebber noemt houdt van deze film. Ik bedoel, Hollywood films zijn niet echt interessant, films als Pi zijn tenminste nog een beetje vernieuwend :)

16. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cultfilms zijn films die alles behalve een standaard hollywoodfilm zijn, vrij onafhankelijke films. Je moet er wel van houden. Anyways Four Rooms was laatst op tv, ik vond die film echt geweldig. Ik moet die film zeer binnenkort halen op dvd want ik vond die film erg goed :cool: . Die weddenschap op het eind was ook zo droog. Ik kijk ook veel Japanse films.

Battle Royale vind ik op zich ook een cultfilm, erg goed. Ichi the Killer heb ik laatst gezien die film is pas erg. Of maybe Donnie Darko, Memento, Office Space op zich ook, Pulp Fiction uiteraard en Scarface.

17. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, Battle Royale, het schoolvoorbeeld van een cultfilm.
    De laatste 11 films die ik heb gezien zijn japans of chinees en de één nog zieker dan de ander. Zoek je een cultfilm pak dan een een willekeurige van Takashi Miike.

18. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    K heb die trilogy vorig jaar gekocht bij frs voor €8,- p.s. ong. _O_

19. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 3 heb ik niet gezien, hij is niet geregisseerd door John Woo dus lijkt t mij ook niks. Helemaal niet als ik de samenvatting lees op http://www.imdb.com

20. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik weet niet zeker of het een cultfilm is, maar The Rocky Horror Picture Show is geweldig :) ook The Little Shop Of Horror is echt de moeite waard. Het is te stomzinnig voor woorden, maar de liedjes zijn best aanstekelijk en het zijn gewoon fijne films om naar te kijken.

Deel Deze Pagina