Ik snap wat je bedoelt. Maar zal mijn post verduidelijken. Bij een open wereld denk ik aan een spel waarbij je sowieso aan het eind van het spel de hele wereld kunt doorlopen. Bij een Skyrim is de hele wereld van het begin open. Bij andere spellen heb je barriéres omdat vijanden veel te overpowered zijn en je in 1 klap killen bijvoorbeeld. Soms heb je barriéres dat je bepaalde uitrusting of skills moet verdienen om delen van de wereld te bezoeken of er moet een gebeurtenis plaats vinden als je verder komt in het verhaal. Iedereen is het ermee eens dat GTA 3 open world is. Maar toch moet door verder te komen in het verhaal de brug open voordat je naar het 2e deel van de game kunt. Assasins Creed heeft dit ook. Typische open world game, waar nieuwe gebieden door barriëres zijn gescheiden. Wat ik niet onder open world versta is een level structuur zoals bij Mario of Super Meat boy. Of een missie structuur die door cutscrenes en laadschermen wordt doorbroken. Of een doorlopend verhaal waarbij je alleen voorwaarts gaat in de wereld en niet meer terug kunt om eerdere gebieden te bezoeken.
Snap wat je bedoelt. Vond de trailer aardig, maar niet beter of minder in vergelijking met andere nieuwe releases. Bepaalde scènes vind ik wel erg shiny... alsof alles van plastic is gemaakt.
Dat had Deus Ex HR destijds ook en dat was een topgame, ondanks grafische minpuntjes. Nog steeds hyped.
Misschien wel. Wat mij vertrouwen geeft is de mentaliteit van de ontwikkelaar. Net als Rockstar met GTA nemen ze de tijd om een game af te maken en werken jaren aan een game. Als je voor de pc alleen al de specs ziet om de game te spelen. Je hebt geen monster pc nodig terwijl het er wel heel goed uitziet. Dit betekent dat de game goed is geoptimaliseerd.
En dan is er bijna 100 procent zeker nog de dikke storytelling. Daar zie je wel doorheen als het wat minder is. En die wereld beloofd waarschijnlijk meer te bieden, qua alles denk ik, dan Witcher 3. 2015 en 2020, denk dat ze bij CD Projekt Red echt wel geleerd hebben, ook van de Witcher flaws. Gaat Valhalla kapot maken ben ik bang.
Benieuwd of ze het niveau van de "Bloody Baron" quest weten te evenaren, dan is het instant GOTY. Begint nu wel serieus hard richting de release datum te gaan. Hopelijk rond die tijd een RTX kaartje in mijn systeem want daar schreeuwt deze game wel om...
'Humor' en vibe begint steeds minder te worden wel, voelt bijna aan als niveautje Watch Dogs/Ubisoft-games. Zo stereotyperend en vooral nergens grappig.
Release is tegelijk met de PS5, dus komt mooi uit. nieuws: CD Projekt Red maakt hardware-eisen van Cyberpunk 2077 bekend nieuws: Cyberpunk 2077 krijgt ook bij PlayStation 5-release update voor beter...