1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Daar gaan de illegaaltjes

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Wietje, 11 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0

    het zou anders zijn als jij er een andere motor in zou zetten .. niet ?
     
  2. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Daar zijn voorwaarden en kleine lettertjes voor uitgevonden.

    En als wat JeanV waar dan is er toch niks aan de hand! Dan is er niks bekende over wat er op je schijf staat.

    edit: goeie Royal! Daar was ik niet opgekomen.
     
  3. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Amen O-)
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waarom maken ze de Xbox dan zo goedkoop, en steeds goedkoper en niet de spellen:mad:
     
  5. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    ;)

    omdat als je een xbox koopt er meestal ook een aantal games bij koopt .. tenzij je je xbox mod natuurlijk :{
     
  6. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    jullie beseffen toch wel dat microsoft hierdoor in feite inbreekt in je thuisnetwerk....(als je dat hebt iig, hier wel...)

    welke kleine lettertjes bedoel je precies?? toen ik naar de winkel ging, kreeg ik geen contract in mn handen gedrukt waarin stond dat de xbox bezit van microsoft blijft.....dat ding is gewoon van mij :{
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  7. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Komen ze na een paar jaar je xbox dan ook inwisselen voor een nieuwe? Betalen zij alle onderhouds kosten aan de xbox ( buiten de 2 jarige garantie )....

    Dat de xbox eigendom blijft van MS na aanschaf vind ik dikke onzin...... Dat de software onder licentie voorwaarde wordt verkocht is wel te begrijpen, maar dat geeft geen recht tot het opvragen van hdd informatie...


    Er zijn wetten, daar moet microsoft zich aan houden net als alle andere burgers/bedrijven/instellingen in nederland..
    Algemeene voorwaarden staat niet boven de wet, wat daar ook instaat....

    Ze mogen niet zomaar in mijn spullen snuffelen..
     
  8. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, daarom kan je deze twee ook niet met elkaar vergelijken

    gebruikers moeten zich ook aan wetten houden, en ik denk niet dat microsoft ''zo maar'' in jou ''spullen gaat snuffelen'' zonder dat ze daar enig recht toe hebben.

    ik snap niet dat mensen hierom moeilijk kunnen doen .. wat voor schade zouden ze aan kunnen richten ? wat voor geheime data heb jij op geslagen op je xbox ?
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  9. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de duidelijkheid:

    - in Nederland ben je (na aankoop) eigenaar van je Xbox, en je kunt er mee doen wat je wilt (spelletjes spelen, ombouwen tot vissekom, verbranden, inruilen voor een PS2, modchip installeren, etc.)
    - Microsoft heeft niets te zoeken op jouw Xbox

    TOTDAT

    - je Xbox Live neemt en daarmee Microsoft's voorwaarden accepteert waarin je toestemming geeft voor 'updates' van jouw Xbox naar inzicht van Microsoft.

    Met andere woorden:
    - heb je een omgebouwde Xbox zonder Xbox Live, dan is er niets aan de hand;
    - heb je een omgebouwde Xbox met Xbox Live, dan wordt jou terecht de toegang tot Xbox Live ontzegt omdat Microsoft niet kan garanderen dat jij je medespelers niet benadeelt.

    William
    (met 2 Xboxen: een legaal omgebouwde voor z'n muziek en NTSC spellen, en een originele voor Xbox Live)
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    2 xboxen voor die redenen 8) hoe vet
     
  11. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Gebruikers moeten zich ook aan de wet houden ja, gelukkig hebben we Justitie die controlleerd of men de wet niet overschrijt.... we mogen dus niet eigenrechten gaan spelen...

    En we moeten is ophouden met het argument, we hebben toch niks te verbergen, dus kom maar kijken. Als de politie bij ons op de studenten vereniging aan zou kloppen om binnen te komen, weigeren we dat, als je ze eenmaal binnenlaat mogen ze overal komen.... en dat is nou mijn punt, als je microsoft dit toelaat gaat ze steeds verder
     
  12. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom loopt hier iemand mijn posts te editen ?
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    sorry, drukte op de verkeerde knopO-) ipv quote op edit
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit doen ze al een hele tijd hoor :confused:is neit iets wat ze pas sinds gister doen ofzo. Is al bijna sinds de release van Live dat ze je schijf checken en soms aanpassen. Sinds een paar weken scanned hij veel rigoreuser.
     
  15. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Mijn xbox is ook gemod, maar ik heb nog geen last gehad van dat Microsoft mijn xbox heeft gebanned op Live, ik wacht af :eek:
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    volgens mij blijft het hacken, ze komen via mijn modem en firewall binnen, zonder dat ik dat wil.
     
  17. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel een goede actie van Microsoft, want de mensen die illigalen spellen kopen, verpesten het uieindelijk voor de mensen die wel originele spellen kopen.

    Ik heb liever dat ze iedereen controleren, en dan de fouten eruit pakken, dan dat de goede onder het kwade moeten lijden. Laat ze maar lekker mijn
    XBox checken, dit vind ik.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ik heb er geen problemen mee... als ze ook maar wat gaan doen aan de gameshark ships ... want zij verzieken het liven ook ... heb zelfs tijdelijk geen live gamertag meer :eek:

    (maakt morgen een nieuw account aan :cool:)
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  19. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kunnen administrators ook onze wachtwoorden bekijken enzo, misschien gebruiken we die passwoorden wel voor onze mail, waardoor jullie ook prive dingen kunnen lezen.

    IIG toen ik voor een gamenieuws site af en toe wat postte was ik op den duur mijn wachtwoord kwijt omdat er een bug in zat kon maximaal 8 tekens ik deed 12 ofzo, dus kon niet meer inloggen, zei vertelden mij gewoon wat het wachtwoord was.

    Het is nu niet een verwijt naar dit forum ofzo, maar het lijkt me logisch dat ze het hier dan ook kunnen (weet neit of het op het forum gedeelte werkt)

    maarja dit was even offtopic.

    Mij maakt het me niets uit wat ze doen, ik vind dat sommige mensen hier het woord privacy een beetje te letterlijk nemen, oke bij sommige dingen waar je echt in je inboedel zou komen dan zou het volgens mij pas verboden moeten worden voor mij. als MS bij je thuis komt om te checken ofzo.

    Als ze gewoon even kijken op je harde schijf (niet je pc) er zoui in principe niets belangrijks op kunnen staan (naaktfoto's ofzo) dus je hoeft je er dan ook niet voor te schamen. als het dan wel zo is dan heb je je XBox gemod, en denk je niet eens meer aan de schaamte, dan heb je meer het probleem dat je IP geblocked is.

    Dus ik snap het probleem echt niet. wet of niet, dit word te serieus opgevat.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft komt niet op je thuisnetwerk binnen hoor... het volgende gebeurt

    old
    1] xbox <--> xbox live
    2] xbox live vraagt om info (gamertag + chip sleutel)
    3] goede sleutel = xbox live
    4] foute sleutel = ban

    new
    1] xbox <--> xbox live
    2] xbox live vraagt om info (gamertag + chip sleutel + hdd sleutel)
    3] goede sleutel = xbox live
    4] foute sleutel = ban


    dus men krijgt geen info over jouw thuisnetwerk (wel over de hardware die in je xbox zit ... dit vind ik dus een goede zaak)... kortom MS kijkt niet naar de data op je harde schijf ... maar kijkt wel of de originele hardeshijf nog in je xbox zit
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina