Daar gaan de illegaaltjes

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Wietje, 11 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat kan niet onder de Nederlandse wet.

    In Nederland staat eigendomsrecht hoger dan auteursrecht, zulks in tegenstelling tot bijv Amerika.

    Nee, dat is geen goede vergelijking. De politie heeft het wettelijke recht om, bij een sterk vermoeden van misdrijf, inbreuk op jouw privacy te plegen. Bijv. foulleren, of zich ongeautoriseerd toegang verlenen tot je woning.

    Microsoft is geen opsporingsapparaat, de politie wel.

    (Overigens is die speelruimte van de politie ook niet zo heel erg groot, want de politie mag in dit geval alleen naar binnen als ze een huiszoekingsbevel hebben.)
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is helemaal juist.

    Overigens kijkt Microsoft niet in jouw Xbox (en dus ook niet in jouw thuisnetwerk). In het Xbox Live dashboard zit een hash die verifieert dat jij de originele en laatste versie van het dashboard gebruikt. In dat zelfde Xbox Live dashboard zit (zeer waarschijnlijk) een of meerdere programma routines die kijken naar de grootte van je harddisk en de hoeveelheid dashboardfiles die jij op je Xbox hebt.

    Aangezien jij een Xbox Live overeenkomst hebt afgesloten waarin je je verplicht om alleen Xbox Live met een ongemodde Xbox te gebruiken, heeft MS het volste recht om via deze eenvoudige truuk nakoming af te dwingen. Daarbij wordt bovendien een maatschappelijk belang gediend (en daar zijn ze in Amerika zeer gevoelig voor!) dat jij jezelf niet ten koste van anderen kunt bevoordelen en dat anderen dus ten volste van hun Xbox Live abonnement kunnen genieten.

    In dit geval prevaleert de gebruiksovereenkomst, samen met het belang van anderen, boven de geringe inbreuk op jouw privacy.

    Inderdaad pleegt MS inbreuk op jouw privacy als ze op enigerlei wijze de werking van jouw Xbox controleren. Maar er is geen rechter te vinden die daar zijn vingers aan wil branden. Jouw contractbreuk, tesamen met de twee hierboven genoemde argumenten, zal de rechter voldoende zwaar laten wegen om de inbreuk gewoon van de tafel te vegen.

    PS: Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat MS dit doet.
    De argumenten voor dit standpunt leiden tot een discussie of modden wel of niet legaal is, en die discussie wordt op Xboxworld.nl niet gevoerd. Zodra dat toch gebeurt gaat er een slotje op deze thread.
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    het lijkt me een beetje moeilijk om je hd te scannen naar andere dashboard files, zijn namelijk gewoon xbox executables, net zoals spellen enz. en dan zou het wel een tijdje duren voordat je hd gescanned is.

    Wat het nieuwe dashboard nu idd wel doet is als hij offline een mod tegen komt, dan slaat hij dat op, en stuurt het op zodra je online probeert te gaan.
     
  4. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik snapte het verkeerd, het gaat hier alleen maar als je zelf de verbinding met XBL maakt...
     
  5. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    even voor de mensen die het hardst lopen te schreeuwen over illegale zooi. Willen jullie bij jezelf nagaan of ze de volgende dingen ook origineel hebben thuis:

    - besturingssysteem pc
    - spellen (ALLEMAAL)
    - MP3 (heb je zelf alle originele cd's of singles)

    Als je ook maar 1 ding illegaal hebt thuis, dan heb je geen recht van spreken.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2004
  6. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Goeie actie van Microsoft, ik moet sparen voor een game en moet goed nadenken welke game ik wel en niet koop, terwijl andere de games gewoon downloaden en niets betalen... Ik hoop dat er flink wat mensen gebanned gaan worden!
     
  7. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    *
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2004
  8. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Toxic Timmie, het is gewoon hetzelfde principe als Mp3, Kazaa en al die rotzooi. Je maakt mij niet wijs dat jij niet wat leuke liedjes hebt gedownload van i'net zodat je ze kan luisteren zonder een heel album te kopen. En gemodde xbox bezitters zijn geen cheaters, waar slaat dat op?


    Geloof mij nou maar, ik kan die games heus wel betalen. Maar er zijn belangrijkere dingen die ik moet kopen die je niet kan kopieren of goedkoop kan krijgen. Ik ga niet al me geld verpatsen aan een paar games. En als ze die spellen ook niet zo belachelijk duur zouden maken zou ik meer kopen.

    Zo werkt het niet, ze bannen je xbox dus ze bannen je serienummer. Ze kunnen je wel bannen maar dan ben je binnen no-time weer terug als je een nieuw nummer haalt. Creditcard nummers gaan ze echt niet bannen.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2004
  9. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij koopt je spellen en download je muziek cd's (of overige mp3's). en zeg niet dat je nooit een mp3 hebt gedownload, want dat geloof ik niet. of alle pc spellen of programmatuur origineel hebt.

    nou mag je mij uitleggen waarom jij beter bent in zo'n situatie dan een ander en waarom al die mensen gebanned moeten worden.

    begrijp me allemaal niet verkeerd. ik ben niet uitgesproken VOOR downloaden. ik ben wel TEGEN hypocriete mensen.
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat is hypocriet?

    Als je moetwillig tegen de gestelde voorwaarden (zoals Pejannl zo mooi heeft verwoord) ingaat, kan je toch wachten op reaktie?

    Of vind je uit morele overwegingen het niet mogelijk dat ik tegen iemand die een snelheidsbekeuring heeft gekregen zeg, "das dom :)", waar ik zelf ook wel eens te hard rijd?

    Waar je bewust een risico neemt kan dit gevolgen hebben. Dat MS nu pas een methodiek heeft gevonden om zijn eigen voorwaarden te kunnen handhaven, vind ik, aan de andere kant absurd. Stel geen regels op voordat je methoden hebt om ze te handhaven.

    En ja ik ben voor regelgeving in het algemeen. Anarchie is niet mijn ding :)
     
  11. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het niet over de mensen die tegen de voorwaarden ingaan en dan dit kunnen verwachten, ik heb het over mensen die andere veroordelen.

    ik noem mensen hypocriet als ze andere mensen dingen verwijten, terwijl ze dat zelf ook doen (op een andere manier misschien, pc, mp3, etc).

    jouw vergelijking is een mooie. tuurlijk is dat mogelijk. mijn reactie daarop is, dat je zulke commentaren van personen kunt negeren aangezien ze zelf geen haar beter zijn.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2004
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Mensen, we gaan het hier niet hebben of modden en kopieren wel of niet toegestaan is, wel of niet hypocriet is, enz enz... Dat is in strijd met het forumbeleid, dus ik kap deze discussie meteen af.

    De thread gaat over de nieuwe check van MS en of ze daartoe gerechtigd zijn en that's all. Dus niet uitweiden naar andere discussies en deze thread svp zuiver houden.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    De creditcard is er juist voor dat soort zaken.. Daarom is er hier in Nederland ook nog geen andere manier van registreren.. Aan de hand van de creditcard kunnen ze zien wie de xbox op Xbox Live heeft geregistreert.. Dit omdat mensen die zich eventueel wouden misdragen op Xbox Live (dmv altijd flamen, cheaten, of mod-chip gebruiken) kunnen bannen.. Waarom bannen ze je CC nummer? Omdat de meeste mensen niet 1,2,3 een nieuw cc nummer hebben..


    Ik vind het een goede actie van MS, en mensen die er tegen zijn, hebben simpelweg wat te verbergen.. Je moet het niet gaan vergelijken met andere zaken, want het is voor de PC weer heel anders.. Dit gaat puur om de Xbox, en daarom vind ik het ook een goede zaak.. Ban de cheaters maar..
     
  14. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je ook uitleggen waarom het voor de PC anders is, want je opmerking slaat nergens op. of je nou spellen download voor je pc of voor je xbox, dat is PRECIES HETZELFDE.

    /Mod Nee, dat moet je niet, want ik heb inmiddels tweemaal gemeld dat we het hier niet over dit soort discussies gaan hebben. Dit is dus meteen voor jou een waarschuwing om te stoppen dit soort discussies te starten of uit te lokken! PJ
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    @Orcrist, ze bannen je CC niet, maar de EEPROM van je xbox, als je dus een nieuwe flashed, ben je weer live.

    waarom denk je dat EEPROMS zoveel verkocht worden op internet?
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    hm in de "scene" is er al weer wat op gevonden.

    trouwens:

    Gamespot about HD check on Xbox LIVE

    RUMOR #3: Microsoft is quietly scanning the hard drives of Xbox Live users to see if they have been modded.

    Source: The well-written, skeptical, and sometimes wholly creative Spong.

    The official story: "One of the ways Microsoft protects its intellectual property, in this case Xbox, is through the use of innovative technical solutions. We believe technology, in addition to education and awareness can be effective in protecting publishers' rights while maintaining a rich product experience for customers--by ensuring the use of genuine hardware and software."--official Microsoft spokesperson.

    What we heard: When we started to hear the far-fetched but fairly numerous reports that Xbox Live users' hard drives were being remotely scanned by M'soft to see whether they were factory issue or illegally modified, we became curious, and just a little paranoid.

    Bogus or not bogus?: After additional reads of the Microsoft statement, especially the lead, which began, "As you know, intellectual property is very important to Microsoft," we knew: Not bogus.

    het is niet eens zeker dus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2004
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    het lijkt me dat je het tog wel merkt als je hd gescanned word, want dan gaan je prestaties volges mij wel wat achteruit. en gebruiken ze delzelfde poorten als xbox live? anders kan je het gewoon in de firewall van je router blocken..
     
  18. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen mensen wat zijn we weer triest

    Het is zo simpel:

    Heb je niks te verbergen: ZEUR DAN NIET.
    Heb je je Xbox omgebouwd: IK HOOP DAT JE GEBANNED VAN LIVE! WORD.

    komop nou, mensen die zeuren over hun privacy (met omgebouwde xbox) zijn net zo triest als verkrachters die hun naam anoniem willen houden.
     
  19. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijkste vergelijking die ik OOIT heb gehoord...

    Enne... Ik heb een gemodde xbox... LEKERRRRRRRRRR :9 :9 :9

    Ga nu ff lekker een gekopieerd spelletje spelen op mn omgebouwde boxje...

    WHAT"CHU GONNA DO BOUT IT??
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2004
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jou een Officiele Waarschuwing geven! Want hier wordt niet over gemodde Xboxen gepraat. Deze thread zat al op het randje.. Maar het zo belachelijk en trots aanprijzen van modden doen we natuurlijk helemaal niet :{


    Bij deze ook een hint voor ieder ander. Houdt je aan de regels, of deze thread gaat op slot.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina