ik wou em eerst halen maar ik doe het toch maar niet gelijk, al die toppers die nu uitkomen.Ik denk dat het wel een vette game is maar gewoon niet voor de volle 60 euro. en omdat er zoveel vette games uitkomen verwacht ik dat deze al gauw 35 euries gaat kosten (net als the club bijv)
Net gespeeld en ik ben niet echt onder de indruk van het spel, maar dat had ik ook niet echt verwacht na de recensies. Ik ben niet erg onder de indruk van de: (graphics, geluid en gameplay (veel van Gears of War en Bioshock gebruikt vallen mij erg tegen) Kheb het spel nog maar een half uur gespeeld dus ik kan er eigenlijk nog niet veel over zeggen maar dit was mijn eerste indruk. Ik zou er persoonlijk geen 60 euro voor willen uitgeven maar dr zijn ook weer anderen die dit spel wel leuk vinden. (kweet niet of het opgevallen was maar ik ben erg slecht in het schrijven) :
hmm maar je hebt hem wel gekocht? Of ga je hem straks terug brengen.. op zich is het een aardig spel ik zal straks mijn insteek posten
Ik heb hem geleend en ik ga er nog wel een aantal uurtjes insteken wil hem toch wel uitspelen. Kijken of mijn mening nog veranderd.
Dark Sector Review | 8 april 2008 - Dark Sector is een van de titels die tot aan de release in de schaduw is gebleven van andere grote titels. Toch kent deze Third Person Shooter een bewogen historie. Dark Sector werd namelijk al in 2004 aangekondigd; toentertijd als een science fiction shooter. In 2006 gooide ontwikkelaar Digital Extremes het echter over een andere boeg. Het concept van Dark Sector werd aangepast naar de trend van dat moment. Dark Sector kreeg hierdoor een iets andere verhaallijn en speelt zich nu af in een andere setting. Toch heeft Digital Extremes het oude concept niet geheel overboord gezet. Het verhaal In Dark Sector kruip je in de huid van Hayden Tenno, een man die de vuile klusjes voor de CIA opknapt. Omdat hij lijdt aan de ziekte Congenitale Analgesie (wat zoveel wil zeggen als “geen pijn ervaren), is hij bij uitstek de man die geschikt is voor dit karwei. Tijdens een van zijn missies moet hij afreizen naar Lasria in Oost-Europa om Mezner, een rogue-agent, uit te schakelen. Dit omdat Mezner z’n handen heeft weten te leggen op het Technocyte virus, een levensgevaarlijk virus dat mensen transformeert in moordmachines. Tijdens zijn missie wordt Hayden echter gevangen genomen en besmet met het Technocyte virus. Het virus heeft op hem echter een andere uitwerking dan verwacht en Hayden evolueert langzamerhand tot een ware superheld met de daarbij behorende krachten. Zo zal hij gedurende de game de beschikking krijgen over nieuwe krachten waarmee hij zijn tegenstanders op brute wijze kan uitschakelen. Hayden zal er nu voor moeten zorgen dat Mezner wordt tegen gehouden om zo de wereld te behoeden voor een grote biologische ramp. Graphics Dark Sector maakt gebruik van de Evolution Engine ,voorheen Sector Engine. Deze engine is door Digital Extremes speciaal voor deze game ontwikkeld, en dat is ook wel te zien. De omgevingen ogen sfeervol en maken gebruik van hoogwaardige textures. Helaas zijn de omgevingen soms wat eentonig, wat toch een beetje afbraak doet aan de rest van de visuele aspecten. Hierbij moet wel gezegd worden dat de game standaard erg donker is, waardoor het soms moeilijk te zien is waar je heen moet. Gelukkig biedt de game een in-game optie om de helderheid en het contrast in te stellen. Dit is ten zeerste aan te bevelen, niet alleen omdat je dan alles beter kunt zien, maar ook omdat de mooie omgevingen van Dark Sector dan veel beter tot hun recht komen. Geluid Het geluid in Dark Sector is zoals je dat van een shooter mag verwachten. Digital Extremes heeft voor een mooi scala aan geluidseffecten gezorgd. Een goed voorbeeld hiervan is het geluid van een vijand die doormidden wordt gespleten door je werpster. Ook de wapens zijn allemaal voorzien van een lekkere sound die je absoluut het idee geven dat je niet met een speelgoedpistooltje aan het knallen bent. Gameplay Dark Sector is echt een game die zich van andere shooters probeert te onderscheiden door middel van de gameplay. Zo bevat de game een mix van close-combat en geweren. Daarnaast beschikt Hayden over enkele superkrachten waarmee hij zijn tegenstanders het leven zuur maakt. De belangrijkste is natuurlijk de werpster. Gedurende de game zul je diverse upgrades krijgen waarmee je nog dodelijker wordt. Een goed voorbeeld hiervan is de ‘after touch’ een upgrade waarmee je de mogelijkheid krijgt om je werpster te besturen, nadat je deze hebt weggegooid. Vervolgens kun je in een slow-motion mode je werpster om een pilaar en onder een auto door op de keel van je tegenstander afsturen. Behalve als wapen is deze werpster ook uiterst handig om wapens van je tegenstanders uit hun handen te rukken of knoppen in te drukken die ervoor zorgen dat deuren open gaan. Bovendien heeft je werpster de mogelijkheid om elementen uit de omgeving op te nemen zoals elektriciteit, vuur en ijs. De werpster wordt dan voorzien van een extra power die je vaak nodig hebt om verder te komen. Denk hierbij aan elektriciteit om een lift weer te activeren. Zoals gezegd bevat Dark Sector, naast de werpster, nog tal van andere mogelijkheden om je tegenstanders uit te schakelen. Zo heeft Hayden de beschikking over een aantal geweren die in de Black Market van upgrades - zoals snellere reload of grotere clips - voorzien kunnen worden. Helaas is dit systeem niet zo uitgebreid als je misschien gehoopt had, waardoor het eigenlijk nauwelijks de moeite waard is om je vuurwapens te upgraden. Daarnaast heeft Hayden ook nog zijn vuisten om je tegenstanders te trakteren op een pak slaag. Helaas bevat dit close-combat systeem geen auto-aim-functie waardoor je meer in de lucht maait dan dat je een tegenstander raakt. Al met al is het close-combat-systeem erg frustrerend. Pluspunt hierbij is dat je je tegenstanders kunt uitschakelen door middel van een finisher. Via een enkelvoudig quick-time event word je getrakteerd op een mooi schouwspel van rondvliegende ledematen. Behalve bovengenoemde aanvalsmogelijkheden bevat de game ook een cover-systeem dat misschien nog het best vergeleken kan worden met dat van Gears of War op de Xbox 360. Door middel van een druk op de knop kun je sprinten, in cover gaan en van cover naar cover switchen zonder daarbij je tegenstander uit het oog te verliezen. Al met al werkt dit systeem erg goed waardoor je je tegenstanders op relatief veilige manier kunt uitschakelen. Levensduur Dark Sector bevat 10 chapters die gemiddeld een klein uurtje in beslag nemen . Als we dit bij elkaar optellen, kom je op ongeveer 10 uur aan speelplezier. Wie dan nog niet genoeg heeft van Dark Sector kan zich wagen aan de multiplayer mode. Deze bestaat uit twee modi, Infection en Epidemic die met 2-10 spelers gespeeld kunnen worden. In Infection kruipt één speler in de huid van Hayden terwijl de anderen hem proberen uit te schakelen. Epidemic kan nog het best vergeleken worden met Capture the Flag, alleen bewegen de vlaggen ditmaal. Helaas voor Dark Sector is de multiplayer mode maar erg magertjes en voelt het alsof deze er op het laatste moment is in gepropt om de game een langere houdbaarheidsduur te geven; tevergeefs. mooie graphics… Originele gameplay-elementen combinatie van superkrachten en geweren. …maar veel te donker frustrerend close-combat-systeem mager wapen-upgrade-systeem matige multiplayer. Dark Sector is een leuke game die iets nieuws toevoegt aan het shootergenre in de vorm van de bestuurbare werpster. Hierdoor wordt de gameplay naar een hoger niveau getild en de minpunten zoals een frustrerend combat-systeem gecompenseerd. Als je de helderheid en contrast dan ook nog eens aanpast, dan valt bovendien op dat de game grafisch dik in orde is. Mocht je dus toe zijn aan een leuke en originele shooter, dan is Dark Sector absoluut een aanrader. Graphics: Gameplay: Replay: Sound: Totaal score: “Het is absoluut aan te raden de in-game helderheid aan te passen!”
Ik vermaak me best met deze game, het is echt vet om mensen in stukjes te hakken met de Glaive, ook leuk is dat je hem zelf kan besturen
Kan er iemand zeggen hoe ik die ontzichtbare K****lijer kan afmaken in level 7 ( In dat water) Die kruipt omhoog op een gegeven moment;direct erna smijt die granaten af en ben ik in 1 klap dood,
Heb de game zojuist uitgespeeld. Nu nog een keer op "Brutal Difficulty" er doorheen en even alle upgrades & de "Jack Frost" achievement unlocken. De multiplayer achievements boeien me niet
is er nou niemand die deze game gekocht heb en zin heeft om em te ruilen met mijnv iking: battle for asgard ?
Door jou enthousiasme zou ik bijna vandaag de game al kopen. Mar ik wacht toch nog even totdat ie is afgeprijsd. Het is, nu GTA IV uitkomt, zonde om +/- €60 uit te geven aan een game die dan niet genoeg aandacht krijgt.
Voor de mensen die ook een PS3 hebben: Er is in de US Store een demo te downloaden van Dark Sector. Zal dus ook niet al te lang meer duren totdat die naar de Xbox Marketplace komt.