1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik heb even een vraagje.
    Zit namelijk al echt te lang vast bij die bell gargoyles.
    Ben een lvl 17 pyromancer.

    Maar zit er over na te denken gewoon opnieuw te beginnen.
    Reden is dat ik geen humanity meer heb en dus ook die Alistair niet kan summonen.
    En in mn eentje krijg ik het gewoon net niet voor elkaar.
    Zeker niet als de tweede erbij komt.

    Wat denken jullie? Verstandig opnieuw te beginnen,of is er ergens in firelink shrine nog
    ergens humanity te vinden?.
     
  2. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan een stukje doorgaan naar darkroot garden om de moon butterfly te vermoorden. Daar krijg je wel weer een paar humanity. Of heb je dat al gedaan?
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nee nog niet gedaan thx.
    Is die area/butterfly beter te doen of makkelijker dan de gargoyles?
     
  4. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Die Butterfly is echt easy peasy in vergelijking met de Gargoyles (Ook al zijn die ook niet moeilijk (met een NPC))
    Zeker als je goede pyromancer spells hebt.
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok bedankt ga ik dat maar eens proberen!
    Hopen dat ik dan wel dat centipede geval kan verslaan vlakbij die blacksmith richting darkroot in dat water.
     
  6. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Hehe die eerste Titanite Demon is een pain the ass.

    Ik heb nooit zoveel moeite gehad eigenlijk met de Bell Gargoyles. Het is sowieso aangeraden om als eerste de staart van de eerste Gargoyle af te hakken. Hierdoor wordt ie zwakker en krijg je een leuke item. Je moet je gewoon volledig blijven focussen op 1 Gargoyle en gebruik maken van Lock-on (Rechter stick in drukken). Blijf om 'm heen cirkelen met je block omhoog. Ook al is die tweede er, focus je op de eerste. Gewoon lock on aan blijven houden en slaan wanneer er een opening is, terwijl je in je ooghoek de tweede gargoyle in de gaten probeert te houden.

    Dit is ongeveer hoe ik me nog kan herinneren hoe ik ze gepakt had. Maar nou moet ik ook eerlijk zijn dat dit alweer bijna een jaar geleden is voor mij. Ik ga er binnenkort naar toe in de NG+, dus dan zal ik het opnieuw eens even bekijken en kan ik je misschien verder helpen dan. ;)

    EDIT: Check eventueel nog strategies die hier geplaatst zijn: http://darksouls.wikidot.com/belfry-gargoyles
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Viccil

    Bedankt voor de info!
    En heb inderdaad al vaak geprobeerd me te concentreren op 1 gargoyle.
    Dat item (axe volgens mij) kan me gestolen worden haha. Zoalng ik het maar een keer haal.

    Vervelende van het locken vind ik dat je dan wel erg kan rollen maar niet kan rennen.
    En het wapenbereik van de gargoyle gaat best ver,dus loop al gauw damage op.

    Nu had ik gister al 1 vd 2 dood,maar helaas redde ik het niet en ging ik weer dood.
    Vervelende is dat je telkens weer langs die enemy,s moet voordat je de bossbattle weer kunt proberen.

    Maargoed de aanhouder wint zeggen ze dus zal vanavond weer een poging wagen.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat niet zo zeer om het item dat je vindt, als het goed is worden ze ook zwakker (doen minder damage of iets). Ik heb het zelf nooit echt gemerkt, maar het blijkt wel zo te zijn. Lock on is toch echt iets waar je mee zult leren moeten te werken, aangezien dit gewoon erg belangrijk is in de game. Het punt als je geen lock on gebruikt, kan je nooit goed blocken. Op het moment dat je lock on gebruikt, en je wilt blocken, staat je schild altijd de goede kant op. Bovendien is het om een enemy heen cirkelen het beste om aanvallen te ontwijken en in zijn rug te komen om dan vervolgens een aantal klappen uit te delen. Bovendien zijn erg veel aanvallen toch wel te blocken. Hoef je er niet voor weg te rennen, maar block je ze gewoon.

    Tip voor het blocken: Na een aanval kan misschien je stamina balk leeg gezogen zijn. Laat dan ff je block los en time gewoon als je ziet dat de enemy een aanval doet, doe dan je block weer omhoog. Hierdoor heb je vrijwel altijd stamina paraat en block je alleen op het juiste moment. Je stamina regenerate namelijk minder snel op het moment dat je je block ingedrukt houdt.

    En een ding: Blocken en rollen is altijd beter dan wegrennen. Met wegrennen kom je namelijk te vaak met je rug richting je vijand en kan je toch ff een flinke critical hit krijgen. Ren alleen als een vijand een gigantische area of effect aanval gebruikt. Die heb je er ook tussen zitten. De Belfry Gargoyles hebben die niet echt, dus moet je het rennen tot een beperking houden.

    Good luck :)
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hmm... denk dat je gelijk hebt en meer het blocken en timen moet gaan oefenen.
    Maak daar denk ik toch te slecht/weinig gebruik van.

    Heb inderdaad ook vaak dat als ik bij de bossbattle weinig health heb,ik probeer weg te rennen om een estus flask te gebruiken.
    En wat je zegt,dat resulteert vaak in een hit in mn rug.
    Denk dat ik door de zenuwen van het gevecht vaak niet geconcentreert ben en dus maar wat doe (fireballs spammen o.a.)

    Nogmaals bedankt voor de nuttige info!
     
  10. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor humanity kun je ook die ratten afmaken die je tegenkomt, wanneer je die draak voorbij komt. Daar heb ik wel wat humanity kunnen verzamelen en toen ik wist hoe je die gast kon oproepen werden die bell gargoyles een stuk makkelijker.
     
  11. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Humanity hoef je echt niet te gaan farmen in het begin. Eigenlijk heb ik humanity uberhaupt niet hoeven farmen. Alleen toen ik m'n covenant ging upgraden. Voor de rest krijg je humanity vanzelf wel. Humanity heb je namelijk voor maar weinig dingen nodig, en mocht je het nodig hebben heb je vaak de benodigde hoeveelheid wel in je inventory zitten. Zolang je 'm maar niet gaat gebruiken als healing item, want dat zou zwaar zonde zijn. :+ Maar goed, als je het echt nodig denkt te hebben ben ik er niet om je te stoppen ^^
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Godskolere:emo:
    Heb vanavond wel 20x geprobeerd die gargoyles te verslaan en wederom zonder succes.

    Moet wel zeggen dat je tactiek werkt Vicill.
    Door je blocken te timen en rondjes om hem heen blijven lopen kom ik een stuk verder!

    Ben erachter gekomen dat als ik mijn fireball wil casten ik te kwetsbaar ben.
    Ook duurt het casten ervan toch iets te lang naar mijn idee waardoor ik vaak alweer geraakt word.
    Dus melee en blocken werkt veel beter.

    Dus.... alles gaat goed...
    Totdat de tweede gargoyle erbij komt.
    Ik weet niet waarom maar ik raak volledig het overzicht kwijt.
    Of ik flikker van het dak,of zie helemaal niks meer door al het vuur wat bijna heel m,n beeld vult.

    Dus ook al concentreer ik me op de 1 zijn aanvallen,word ik wel weer geraakt door nummer 2.
    Krijg een zenuwinzinking door dit spel.

    Morgen maar weer proberen..

    @Chillco

    Waar bedoel je dat precies?
    Is dat voorbij die draak achter die gate,of onder de brug ergens?
    Is alweer een tijdje geleden dus kan me die ratten even niet zo snel herinneren.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  13. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Met wat voor wapen probeer je het? Drake Sword is wel een aanrader voor dit gevecht. Die krijg je door de staart van de Hellkite Dragon op de brug kapot te knallen. Kan je doen zonder dat ie agressive wordt, zolang je dit maar doet als je onder de brug staat ;) Gewoon pijl & boog kopen met flink wat pijlen en er op los schieten. Genoeg over te vinden op internet. Heb je meteen een krachtig zwaard die je goed kan helpen in het begin :)
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat gevecht is sowieso goed te doen wanneer je hulp inroept van die ridder die zijn naam gegrafeerd heeft, net voor de trap naar de boss. Dit kan alleen in human vorm.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.850
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Yeah, even mens worden, en dan heb je de optie om die ridder op te roepen.

    Ik had ook wat problemen met die Gargoyles, en dan idd wanneer die 2de erbij kwam, maar zodra ik het als mens deed en hulp van die ridder had (die voor de afleiding zorgde), was het een eitje.

    Geen idee meer welk wapen ik heb gebruikt, Aardappelschilmesje volgens mij...
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Yi-Long/Zifnap

    Dat is het probleem dus,want ik heb geen humanity meer;)

    @ Vicill

    Zal vanavond even kijken wat voor weapon ik precies heb.
    Het is in ieder geval een hand axe met wat upgrades vd blacksmith.
    Helaas heb ik te weinig stats om de axe vd gargoyle te gebruiken die ik inmiddels ook heb.
     
  17. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik raad je aan om de Drake Sword te gebruiken :)
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.850
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Je hebt op dat stukje tussen de bonfire en de Gargoyles 2 grote ridders als je naar boven gaat. 1 kom je sowieso altijd tegen op die trap, waarna je een stel van die miezerige ventjes krijgt, en normaal gesproken ga je dan rechtdoor om daar naar boven te gaan naar de Gargoyles.

    Ga je echter de andere kant op naar boven, dan rent er een grote ridder de trap af, en wanneer je die verslaat wil hij ook nog wel eens regelmatig Humanity droppen.
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Vicill

    Ik zal eens een poging wagen de draak te verslaan thx again!

    @Yi-Long

    Bedoel je zeg maar bij de trap de 1e elite skeleton verslaan,en vervolgens de ruimte in waar alle normale skeletons staan (waar ook die sorcerer stond) daar de andere kant op?
     
  20. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Je hoeft de draak niet te verslaan om het wapen te krijgen. Je hoeft een (een tijdje) op z'n staart te schieten.
     

Deel Deze Pagina